· סוג אדמה
(אלי)שלום גבי אני בונה באזור הררי ואדמת סלע רציתי לשאול איזה סוג אדמת מילוי מסביב למסד הבית יעזור למנוע מהמים להגיע לקירות וליסודות . כמו כן המגרש עומד על מדרון ככה שיש גם שיפועים למים לזרום אל מחוץ למגרש והאם היית ממליץ לעשות שימוש בעצר מים כימי בשלב יציקת הריצפה .תודה רבה
25.10.2014 12:43חלון חדשהוספת תגובה· ניקוז בית קרקע, מרתף
(גבי)שלום אלי,
סוג האדמה אינו נועד למנוע מהמים מלהגיע אל קירות הבית. אלא שכאשר ישנו מרתף או קומה תת קרקעית מתקינים בד"כ מערכת ניקוז תת קרקעית ובה צינור שרשורי שממוקם בעומק לצד ובהיקף רצפת המרתף. הצינור אוסף את המים שיורדים אליו ומרחיק אותם מהמבנה ובכך מונע היקוות מים ליד המבנה התת קרקעי.
מבחינת עצר המים: עצר מים מותקן תמיד בחיבור בין יציקת הרצפה ליציקת הקירות של המרתף / המקלט או המבנה התת קרקעי. אין בו צורך כשמדובר על בית קרקע. (אה גם מאמר על איטום הפסקות יציקה).
בברכה,
גבי
25.10.2014 20:11חלון חדשהוספת תגובה
· פטרת קירות??
(לימור)שלום רב,
יש לי קיר חיצוני בבית שלידו עובר צינור מים. לפני כחצי שנה היה פיצוץ בצינור שתוקן והכל הוחזר למקום.
בחודשיים האחרונים הצבע שם מתפוצץ ונראה כמו פטריה על הקיר (לא בצבע שחור כמו עובש) והקיר יבש כשנוגעים בו. אני די בטוחה שאין נזילה נוספת (שעון המים עומד ובצד השני של הקיר אין שום רטיבות).
האם יש לכם רעיון מה זה יכול להיות?
תודה מראש,
לימור
25.10.2014 09:39חלון חדשהוספת תגובה· סימני התייבשות אחרונים
(אופיר מור)למים לוקח כ 1-3 חדשים לצאת מהקיר, כאשר הקיר בשלבי יבוש אחרונים את תראי קילופי צבע או שפכטל נופלים ומתפרקים לאבקה. אם אין רטיבות חדשה מהגשמים האחרונים, סביר להניח שאת יכלה להתחיל בתיקון סופי של הקיר. אם את זקוקה לאיטום אני מציע לך בחום איטום בסנפלינג. כאן תוכלי למצוא עוד מידע על טיפול בעובש בקירות ואיטום:http://www.sealingexteriorwalls.co.il/#!mold-in-walls/c1q29בהצלחה רבה
29.10.2014 07:30חלון חדשהוספת תגובה· פטריות בקיר
(גבי)שלום לימור,
יתכן שמדובר על שאריות של הרטיבות הישנה שעדיין קיימת בקיר. אך מכיוון שהיו גשמים לאחרונה כדאי לבדוק את צידו החיצוני של הקיר ולחפש ליקויים, סדקים נימיים וכדומה. לצערי לא ניתן להוסיך מעבר לכך מבלי לבדוק בשטח.
תוכלי לנקות את הפטריות עם אקונומיקה ומים ואח"כ להמתין על מנת לראות אם הקיר ממשיך להרטב (לאחר גשמים ובכלל).
בברכה,
גבי
25.10.2014 19:47חלון חדשהוספת תגובה
· שאלה בנושא סדקים בקיר
(שון)שלום רב,
בדירה שבה אני מתגורר ישנו קיר פנימי שחלקו החיצוני הינו פיר המעלית של הבניין, בקיר ישנו סדק שעבר מספר תיקונים וצביעה, אך הוא ממשיך להופיע כל פעם מחדש, ובאותו המקום.
(אינני איש מיקצוע לאיטום וצביעה), ביצעתי תיקון באופן עצמאי עם שפכטל מוכן של טמבור, כאשר חיכיתי לאחר שכבה ראשונה שתתיבש על מנת שאוכל לבצע שכבה שנייה, ושמתי לב שבאותו האיזור שסתמתי נוצרה שכבה לבנה בולטת מעל פני הקיר, כאשר במגע מרגישה כמו התפוררות של סיד ונראה ששכבה זו דוחפת את חומר המילוי ונוצר שוב סדק באותו המקום.
האם יכול להיות שזהו סוג של פטרייה הצומחת מתחת לחומר האיטום?
האם יכול להיות שיש קשר אולי לתזוזה בעקבות פיר המעלית?
כמו כן חשוב לציין שאין עניין של רטיבות באיזור הסדק.
איך ניתן לפתור את בעיית הסדק בקיר באופן עצמאי, לפני עירוב בעל מקצוע?
מודה מראש על העזרה.
בברכה,
שון
25.10.2014 01:55חלון חדשהוספת תגובה· תיקון סדק בקיר בטון של פיר מעלית
(גבי)שלום שון,
בד"כ אפשר לתקן סדק שכזה בשני אופנים:
1. עם מסטיק גמיש, מהצד הפנימי של הקיר, ואח"כ צביעה.
2. באמצעות הזרקה של אפוקסי למילוי ולאיחוי הסדק.
את המלאכה השניה לא תוכל לבצע לבד, אך תוכל להסתפק בשיטה השניה.
א. פתח את הסדק עם כלי חד או מברג והרחב אותו עד כמה שניתן. הסר מתוכו את כל ההפרשה הלבנה שראית (אלו כנראה מי-בטון או הפרשה סידנית עוד משלב היציקה. (ראה Efflorescene).
לאחר מכן, אם הסדק דק / צר אפשר להסתפק בתיקונו עם מרק-גמיש (של טמבור או נירלט). אך עם הסדק רחב כדאי להשתמש במסטיק פוליאוריטני כגון "סיקפלקס 11FC" או מסטיק על בסיס פולימר MS, כגון "סופר 7" וכולל חומר יסוד יעודי. סביר להניח שלא תצטרך להשתמש במסטיקים אלו ושהמרק הגמיש יספק.
לאחר הייבוש של המרק / המסטיק תוכל לבצע את הצביעה. במקרה שהתיקון עם המסטיק או עם המרק אינו אסטתי ומוחלק מספיק תוכל גם לבצע מעליו שכבת שפכטל (פוליפילה) ולאחר הייבוש להמשיך עם הצביעה.
בברכה,
גבי
25.10.2014 19:40חלון חדשהוספת תגובה
· סיקה טופ 107 – לכמה מטרים הוא מספיק ??
(גילית)סיקה טופ 107 -
לכמה מטרים הוא מספיק ??
תודה
24.10.2014 17:01חלון חדשהוספת תגובה· כושר כיסויו של ”סיקה טופסיל 107”
(גבי)שלום גילית,
כושר הכיסוי תלוי במטרת האיטום שעליך לבצע. לדוגמא:
לאיטום קירות חוץ או משטחי בטון חיצוניים אחרים אפשר להסתפק ב 2 שכבות בעובי של כ 2-3 ק"ג למ"ר.
לאיטום מתחת למשטחים מרוצפים יש לבצע 2 שכבות בעובי של כ 4-5 ק"ג למ"ר.
לבצוע איטום שלילי (פנימי)של מרתפים או לצורך איטום מאגרי מים ובריכות מומלץ להשתמש בכ 5 ק"ג למ"ר.
מנה (שק + נוזל) של "סיקה טופסיל 107" מכילה 25 ק"ג. כך שתוכלי לחשב את כושר הצריכה של כל מנה ע"פ נתוני הצריכה שלעיל.
בברכה,
גבי
25.10.2014 19:20חלון חדשהוספת תגובה· אתה מדבר על משקל שתי השכבות ביחד . כן ?
(גילית)תודה
אתה מדבר על משקל שתי השכבות ביחד . כן ?
25.10.2014 20:07חלון חדשהוספת תגובה· שכבות האיטום
(גבי)שלום גילית,
נכון. מדובר על העובי הסופי של כל השכבות ביחד.
גבי
25.10.2014 20:13חלון חדשהוספת תגובה
· שליכט צבעוני בחורף
(רועי)בבית פרטי שרכשנו יש שפריץ מלפני 15 שנים במצב גרוע מאוד מבחינה אסתטית. חשבנו לעשות שליכט צבעוני, הבעיה שנוכל לעשות זאת רק החל מינואר, ולהבנתי בגלל הגשמים אי אפשר,מה ניתן וכדאי לעשות? בכל מקרה אני רוצה לגרד את השפריץ מיד.
22.10.2014 17:47חלון חדשהוספת תגובה· ציפוי קירות בחורף עם שליכט צבעוני
(גבי)שלום רועי,
באופן עקרוני תוכל להסיר את השפריץ כעת ולבצע את כל ההכנות על פי המפרט הנדרש עד וכולל שכבת היסוד של השליכט. שכבת היסוד של השליכט הצבעוני היא למעשה צבע חיצוני לכל דבר וענין כך שהיא תאטום את הקירות ותמנע מעבר רטיבות.
מלבד זאת תוכל גם לבצע את השליכט החיצוני בחורף, מעל גבי שכבת היסוד, ובתנאי שימצאו מספר ימי שמש רצופים שבהם הקיר יהיה יבש לגמרי ושיאפשרו זמן ייבוש מספק לשליכט הצבעוני.
בברכה,
גבי
23.10.2014 00:19חלון חדשהוספת תגובה