· שיקום קורת בטון בצד תחתון
(טרס)נפל קטע בטון בעובי כ5 ס"ם ועורך כ20.בפנים מוט זיון חלוד עבה ולא ניתן לנקות אותו,רק לשפץ עם חלודה בפנים.האם מסטרסיל 300 ואחר-כך סיקה מונוטופ זה בסדר?או צריך ממיר חלודה? איך עושים עובי כזה :בשיכבות או ביציקה לתבנית?
27.06.2012 02:40חלון חדשהוספת תגובה· שיקום קורות בטון
(גבי)שלום טרס,
תחילה יש להסיר בטונים בהיקף הברזל החלוד ולהסיר ממנו את החלודה באמצעים מכנים או בשטיפה בלחץ. אין לוותר על שלב זה.
לאחר מכן מיישמים מעל הברזל המנוקה שתי שכבות של חומר מגן כדוגמת מסטרסיל 300.
לאחר הייבוש, מבטנים את האזור בחומר צימנטי לשיקום בטונים כדוגמת "טורו טורייט".
בדוגמא שלעיל נעשה שימוש בשני חומרים של אותו היצרן (BASF/ THORO המשווקים ע"י חברת טמבור). ניתן גם לשלב ולעבוד תחילה עם המסטרסיל 300 ולאחר מכן לבצע את התיקון הצימנטי עם חומר מסוג "סיקה רפ" (סיקה / גילאר). אלא שעדיף באופן עקרונילהצמדלמוצרים של אותו היצרן.
לשאלתך:
1. ממיר חלודה אינו מתאים למטרה זו. לשיקום בטונים יעיל יש להשתמש במוצרים יעודיים הגורמים לחיבור טוב בין החומר המגן לבין החומר הצימנטי שיבוא מעליו.
2. ניתן לבצע שיקום בטון מקומי שכזהללא תבניות. תבניות נכנסות לשימוש בתיקוני בטון עבים /עמוקים יותר בהם דרושה ממש השלמה של היציקה וכאשר העבודה מתבצעת עם חומרי "דייס" נוזליים יותר אשר מיועדים להזרמה אל תוך תבניות.
בהצלחה,
גבי
27.06.2012 05:32חלון חדשהוספת תגובה
· חומר של סיקה שמיועד לאיטום גגות מפח.
(גרשון)מה מומלץ?
26.06.2012 19:12חלון חדשהוספת תגובה· חומרי איטום של סיקה, גגות מתכת
(גבי)שלום גרשון,
לחברת סיקה ישנו מגוון רחב מאוד של חומרים.
אם ברצונך לאטום גג מתכת ראה את המאמר על איטום גגות קלים- מתכת , איסכורית, פח, אסבסט- עם חומרי אטימה פוליאוריטנים.
ניתן כמובן להשתמש גם בחומרי חברת "סיקה" לצורך האיטומים המוזכרים במאמר. לדוגמא, חומר שמתאים הנומסטיק מסוג "סיקפלקס 11FC", לצורך איטום החיבורים בין הלוחות, ראשי ברגים וכדומה.
בברכה,
גבי
26.06.2012 19:46חלון חדשהוספת תגובה
· איטום אריחי שיש בתחתית המקלחון
(אלי)שלום,בתחתית המקלחון שלי הודבקו (על גבי רצפת הקרמיקה) שני אריחי שיש ב90 מעלות שיוצרים מסגרת פינתית שלא יברחו המים החוצה ועליהם מורכבות דלתות המקלחון.מאז השיפוץ הצטבר עובש רב על גבי ומתחת לסיליקון עצמו. פעם אחר פעם אני מגרד את הסיליקון הישן עם כל העובש הדבוק מנקה מייבש היטב ומורח מחדש, אך ללא הואיל מכיוון שהעובש חוזר שוב ושוב. איזה פתרונות אסטטים טובים אני יכול לעשות?לא אכפת לי להביא איש מקצוע כל עוד יש באמת משהו "מקצועי" לטווח ארוך.שמעתי על חומר שנקרא סופר 7 לאיטום נגד עובש, הוא מומלץ? אני לא רוצה לעבוד שוב לשווא. תודה לעוזריםהוספתי תמונה : שלא ישאר מקום לדמיון ..
26.06.2012 18:26חלון חדשהוספת תגובה· סיליקון נגד עובש, מקלחון
(גבי)שלום אלי,
באופן עקרוני עובש נגרם כאשר ישנה הצטברות מתמשכת של רטיבות על פני השטח. הרטיבות מהווה מצע לגידולי פטריות ועובש. אלו יכוליםלהיווצר גם מעל גבי סיליקונים ומעל מסטיקים אחרים (כדוגמת "סופר 7"). כך שבאופן עקרוני, על מנת להמנע מהיווצרות הפטריות יש להפחית או לבטל לגמרי את אפשרות הקיום של רטיבות קבועה / מתמשכת. בנוסף- רצוי להשתמש בסיליקונים "סניטריים" שמכילים חומרים נגד עובש, אך גם חומרים אלו מתכלים בסופו של דבר.
להפחתת תופעת העובש תוכל להשתמש בסיליקון סניטרי. (ראה לדוגמא סיליקון נגד עובש- סיליקון 28).
בנוסף ניתן לשפר שני דברים נוספים:
1. יש להחליק את החומר מיד לאחר היישום שלו כך שמים לא יוכלו להתיישב מעליו. בצילום שצרפת רואים בתקריב שהסיליקון אינו מוחלק כלל. (החלקת הסיליקון מתבצעת באמצעות אצבע שטבולה במי סבון, מייד לאחר יישום החומר).
2. חובה לדאוג לכך שחדר הרחצה יהיה תמיד מאוורר.
בנוגע לעובש שציינת שנמצא מתחת לסיליקון: הוא ככל הנראה נובע מכך שהאיטום הסיליקוני אינו תקין, או מכך שישנה חדירת רטיבות ממקום אחר, אולי מהחלק העליון / מאחוריהשיש.
בהצלחה,
גבי
26.06.2012 19:32חלון חדשהוספת תגובה· בקשר לאיטום
(אלי)בגלל שאני ביצעתי את המריחה של הסיליקון בפעם ה2 יש סבירות שהאטימה לא מלאה, ויש חדירה של מים מהחלק העליון.תוכל לתת לי טיפם טובים כיצד לבצע זאת באופן תקין? עם איזה כלים לעבוד או טכניקות מסוימות? עד עכשיו פשוט מרחתי והעברתי את האצבע על פני החיבורים פה ושם גם תיקנתי. אני רואה שהעובש מצטבר גם באיזורים שאינם דווקא הכרחים לקיום של הסיליקום כמו בקצוות וכו, אפשר להמנע מהמריחה הזו ועדיין לאטום רק את הפתחים?
26.06.2012 21:36חלון חדשהוספת תגובה· איך עובדים עם סיליקון
(גבי)שלום אלי,
תחילה עליך להסיר את כל הסיליקונים הישנים ממקומם ולנקות לגמרי את כל השטח.
לאחר מכן, כאשר השטח יבש לגמרי, אפשר להזריק סיליקון למקומות הנחוצים.
על מנת להזריק את הסיליקון בכמות הנכונה יש לחתוך את פיית האקדח לקוטר הרצוי (ועדיף תמיד לחתוך מעט מדי מאשר יותר מדי..).
לאחר הזרקת החומר למקומו טובלים את האצבע במי סבון ועוברים אתה על הסיליקון הטרי על מנת לבצע 2 פעולות:
א. להחדיר ולהדק את הסיליקון למקומו.
ב. להחליק את הצד החיצוני של הסיליקון.
ערבב בכוס מים +20 אחוז סבון-כלים נוזלי. מדי פעם טבול את האצבע בכוס. עם האצבע הטבולה הדק את הסיליקון למקומו בתנועות "תיפוף" קלות. המשך כך בהידוק החומר למקומו באמצעות "תיפוף" קל באצבע. לאחר מספר "תיפופים" קליםשכאלה תוכל לחזורולעבור על כל אורכו של הסיליקון ולהחליק אותו עם האצבע באמצעות תנועותהלוך ושוב, לצדדים.
דאג שלא יהיו קטעים מחוספסים או "מדרגות" שעליהם יוכל להיווצר עובש.
בהצלחה,
גבי
27.06.2012 00:44חלון חדשהוספת תגובה
· איטום גג זפת
(משה)שלום,
יש לי גג שמזופת בזפת בן 20 שנה, לאחרונה (מעלה שנה) יש לי נזילה נקודתית. בעל מקצוע הציע לי לבצע איטום לכל הגג (לא רק לנזילה הנקודתית) באמצעות אקרילפז.
רציתי לדעת מה המלצתכם? האם יש בעיה לאיטום אקרילפז ע"ג זפת?
תודה
משה
26.06.2012 16:19חלון חדשהוספת תגובה· איטום עם אקרילפז מעל זיפות
(גבי)שלום משה,
"אקרילפז" הנו חומר אטימה אקרילי שמתאים ליישום בגגות בעלי שיפועים טובים בלבד וללא שלוליות. בעקרון עליך לעקוב אחר שני כללים בסיסיים:
1. אם יש ספק באשר לקיום שלוליות, יש לעבור לחומרים מתקדמים יותר שעמידים יותר בתנאים שלרטיבות מתמדת.
2. אם אוטמים עם אקרילפז (או עם כל חומר אקרילי אחר) יש לבצע זאת בדיוק על פי המפרט, כלומר עם שכבת יסוד ועוד שתי שכבות נוספות.ראה מפרט במאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקרילים. (שים לב ש"מריחה" נחשבת כמריחה ולא כאיטום).
לשאלתך: ה"אקרילפז" כשלעצמו הוא חומר אטימה אקרילי בעל איכות טובה. באשר לחומרים המתקדמים יותר, אלו הםחומרים כגון מאסטר-גג, מולטיגג, פוליגג סופר M.
חומרים טובים עוד יותר הם אותם החומרים הפוליאוריטנים העמידים לגמרי בתנאי שלוליות , כגון "היפרדסמו","אינופז H20" ועוד.
(ראה גם מאמר על איטום גגות. אפשר להלחים יריעות ביטומניות מעל הזיפות, במקום חומרים משחתיים).
אם משהו לא ברור נשמח לעזור הלאה.
בהצלחה,
גבי
26.06.2012 16:49חלון חדשהוספת תגובה· איטום אקרילפז מעל זיפות
(משה)גבי שלום,
ראשית תודה רבה על תשובתך המקצועית והמהירה!
לא הצלחתי להבין, האם יש הבדל מהותי (הן במחיר והן באיכות) בין אקרילפז למאסטר-גג, מולטיגג, פוליגג סופר M.
מה "נחשב" לחומר איטום הכי טוב או המומלץ ביותר (אני ממש בור בכל הנושא הזה)
תודה מראש על עזרתך
משה
26.06.2012 16:57חלון חדשהוספת תגובה· אטימה מעל זיפות
(גבי)שלום משה,
הנושא אכן עמוס מדי בנתונים.
אקרילפז יותר זול מהחומרים המתקדמים יותר , אךכשלעצמו חומר ברמה טובה שמתאים לגגות בעלי שיפועים תקינים.
על מנת לקצר עבורך את התהליך אסכם זאת כך:
אם זה היה הגג שלי הייתי בודק תחילה את האפשרות להלחים יריעות ביטומניות מעל הזיפות הקיים. (העלות כ 70-80 ש"ח למ"ר והאיטום יחזיק מעמד 10-15 שנה).
בשיקול לטווח הארוך פתרון זה יהיה המועדף על ידי.
אם עלות זו יקרה מדי עבורך תוכל לבצע זיפות מחדש או לעבור לחומרים המשחתיים שהוזכרו, כאשר במקרה של שיפועים לקויים יש להשתמש בחומרים המתקדמים יותר.
בכל המקרים של החומרים המשחתיים יש לוודא ביצוע על פי המפרט ולא להסתפק ב"מריחה" של חומר על הגג.
אם משהו עדיין לא ברור, אשמח להסביר הלאה.
בברכה,
גבי
26.06.2012 17:24חלון חדשהוספת תגובה· איטום אקרילפז מעל זיפות - תודה!
(משה)גבי,
אכן המידע עזר לי מאוד.
המון תודה על עזרתך.
משה
26.06.2012 18:03חלון חדשהוספת תגובה
· האם נדרש זמן המתנה בין סיום שליכט לבין איטום בסיקה 107?
(מור הרמן)שלום רב,
לאחר מריחת הבטון הגס, ומעליו שכבת השליכטה, הבנתי שיש צורך להשקות את היציקה כ-4 עד 5 ימים לשם האשפרה, ולחכות כחודש בטרם נצבע. בין השליכטה והצבע אנו מעוניינים למרוח שכבה של חומר איטום מסוג סיקה 107.
השאלה היא מתי מורחים את הסיקה: מיד עם סיום השליכט? או אולי צריך לחכות זמן מה בין השליכט והאיטום?
תודה מראש,
מור
26.06.2012 16:18חלון חדשהוספת תגובה· אטימה צימנטית
(גבי)שלום מור,
שאלתך אינה לגמרי ברורה (או שעשית שימוש במונחים מטעים...).
לא ברור מדוע ברצונך לאטום שוב מעל השליכט הצימנטי.האיטום של הקיר החיצוני היה אמור להתבצע מתחת לטיח המיישר,באמצעות שכבת הרבצה צימנטית ולא מעל שכבת השליכט הצימנטי הסופית.
קח בחשבון שמריחתסיקה טופ מעל השליכט הצימנטי יכולה לקלקל את רמת ההחלקה שהתקבלה. גם החיבור בין השליכט הצימנטי לשכבת היסוד של השליכט הצבעוני יהיה טוב יותר, מזה של ה 107.
לשאלתך:
ניתן לאטום עם סיקה טופ 107 לאחר שהשכבה הצימנטית הקודמת התקשתה והתייבשה מספיק. בצע אשפרה כנדרש ואח"כ המשך עם הסיקה טופ, אם זו החלטתך.
בהצלחה,
גבי
26.06.2012 16:31חלון חדשהוספת תגובה· תודה על התשובה, ושאלה נוספת
(מור הרמן)מאחר ובוצעה כבר שכבת שליכט (בטון וטיט), ומדובר ביציקה שעומדת בחוץ (לא בית, פסל), האם חיוני בכלל להוסיף שכבת איטום? ובמידה וכן, אני מבינה מתשובתךשסיקהטופ 107 אינו השיטה המומלצת, אז האם יש המלצה לחומר אחר שעליו נוכל לצבוע בכל זאת? אנחנו מתכוונים להשתמש בחומר צבע למתכת על מנת לקבל גמר חלק ומבריק.
שוב תודה על העזרה,
מור
26.06.2012 16:42חלון חדשהוספת תגובה· אטימת פסל מבטון
(גבי)שלום מור,
לא ברור אם מדובר על פיסול סביבתי גדול יחסית, ששווה יהיה להשקיע בו כספים בחומרים מתקדמים יותר.
1. ניתן פשוט להספיג את הבטון עם סילוקסן ואחר כך לצבוע בצבע הנבחר במספר שכבות.
2. ישנם גם חומרים מתקדמים המכונים "מעכבי חלודה נודדים". חומרים אלו מיושמים על פני השטח ונודדים פנימה לכיוון הברזלים שבתוך היציקה, ומגינים עליהם מפני חלודה. שווה להשתמש בהם במקרה שמדובר על פרוייקט גדול במיוחד.
לפסל ביתי / מקומי הייתי מסתפק בסילוקסן ובצביעה יסודית.
בברכה,
גבי
26.06.2012 17:29חלון חדשהוספת תגובה· סילוקסן
(מור הרמן)הפסל די גדול, ובשלב הזה כנראה שנשתמש בסילוקסן כהמלצתך.
האם תוכל לתאר בקצרה את התהליך:
שליכט (עשינו), השקיה כ-5 ימים (עכשיו אנחנו בשלב הזה), אח"כ לחכות לייבוש (כמה זמן?) ואז למרוח סילוקסן (שכבה אחת או שתיים? ואם שתיים האם לחכות בין שכבה לשכבה?), ואז לחכות(כמה זמן? האם צריך להשקות גם שכבה זו?) ואז צבע, או שצריך קודם פריימר?
שוב, המון תודה על עזרתך החיונית
26.06.2012 18:01חלון חדשהוספת תגובה· סילוקסן- שלבי אטימה
(גבי)שלום מור,
סילוקסן מיישמים רק מעל משטחים צימנטים יבשים לגמרי. שלבי העבודה:
1. המתנה לייבוש מוחלט (כשבוע ימים לפחות, אני מניח).
2. הספגה בסילוקסן בשתי שכבות, בזו אחר זו. אסור להמתין לייבוש של השכבה הראשונה (!).
3. השארה לייבוש למשך יום, מקסימום יומיים.
4. צביעה בצבע שבו תבחרו. חומר יסוד כנראה שלא ידרש מעל גבי בטון, אך לכל צבע הוראות יישום משלו כך שתוכלו לברר אצל ספק הצבע. (להערכתי לא ידרש חומר יסוד מעל סילוקסן).
"עוד על סילוקסן"... במאמר על איטום קירבחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן.
בהצלחה,
גבי
26.06.2012 18:11חלון חדשהוספת תגובה· תודה רבה
(מור הרמן)המון המון תודה!
יישר כח
27.06.2012 08:06חלון חדשהוספת תגובה