הוספת הודעה חדשה
עמוד 1857 מתוך 2756 · סה״כ 13777 נושאים בפורום
  • · ניקוי עובש בקיר באופן בטיחותי במקום לא מאוורר

    (אביב)

    איך לנקות עובש שכתוצאה מפיצוץ בצינור, זה במקום סגור שקשה לאוורר אותו, ולכן אני לא רוצה באקונומיקה, שמדיפה ריח/גזים רעילים. הפיצוץ בצינור תוקן, כך שמספיק לנקות את העובש, והוא לא צפוי לחזור. הפיצוץ היה בצינור בקומה למעלה. אם מנקים את פני הקיר והתקרה, זה מספיק? לא נשאר עובש בעובי הקיר/תקרה?

    • · ניקוי עובש, תקרת מקלחת / אמבטיה

      (גבי)

      שלום אביב,

      אנא ראה מאמר על צביעת קירות- מקלחות וחדרי רחצה.

      את העובש יש לנקות גם בעומק הקיר. ניקוי פני השטח אינו מספק. אם אינך רוצה להשתמש באקונומיקה או חומר יעודי דומה תוכל לנקות גם עם מים מהולים בחומץ, אך הניקוי יהיה איטי יותר ורצוי לבצעו מספר פעמים.

      בהצלחה,

      גבי

      • · ניקוי עובש- תודה, 2 שאלות.

        (אביב)

        ברוברובו של השטח אין נפיחויות ולא קילופי צבע, אלא עובש בלבד על הקיר. שחלקו כמו העובש שגדל על עגבניות - עובשעם"ממשות"(ולא רק כתם), וחלקו נראה ככתמי עובש על הקיר (עובש "ללא ממשות").

        אבקש 2 הבהרות:

        1. לא היה ברור לי מדבריך ומהמאמר שהפנית אליו (וכן מהמאמר "תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות"), אם גם במקומות שאין נפיחויות וקילופי צבע דרוש לקלף את הצבע ואת הטיח, או שבמקומות כאלו מספיק לנקות את הצבע.

        2. כתבת שניקוי פני השטח לא מספיק ודרוש ניקוי בעובי הקיר. אך לא ברור לי איך ניתן לנקות בעובי הקיר, שגם אם נקלף את הטיח, הרי המברשת לא מגיעה לכל המולקולות של קיר הבלוקים, ולכן היותר היא חודרת מעט בחריצים שבין גרגרי הבטון המרכיבים את הבלוקים. וסקוצ` יכול לחדור עוד פחות (ממברשת), כי בליטותיו קטנות מדי בשביל להכנס לעומק החריצים. ובפרט אם כשאין קילופים ונפיחויות לא מורידים את הצבע והטיח, אז ממש המברשת לא תחדור כלום מתחת לצבע,ואם כן,מה המברשת תורמת אם לא מורידים את הצבע?

        תודה.

        • · ניקוי עובש מקירות ותקרה

          (גבי)

          שלום אביב,

          העקרון פשוט: במקומות בהם ישנו עובש על הצבע בלבד, והעובש יורד לגמרי לאחר הניקוי - אין צורך בהסרת הצבע (או חלקי טיח).

          במקומות אחרים, דמויי ה"עגבניה" שתארת, אשר בהם נותר כתם של עובש- יש להסיר לגמרי את השכבות הנגועות. אם לאחר הסרת הצבע עדיין ישנו כתם- יש להעמיק ולהסיר את השכבה שמאחורי הצבע במספר מילימטרים נוספים.

          לאחר מכן יש להספיג את האזור עם חומר חיטוי נגד עובש. פשוט שפשף את החומר עם סקוץ` או מברשת קשה כך שיחדור מספר מילימטרים לעומק התשתית. אין צורך או אפשרות להספיג עד לעומק הבלוק.

          אין צורך להסיר צבע שאינו נגוע כלל אך יש לבצע ניקוי ולחטא גם שטחים צבועים נקייםשאין בהםעובש גלוי לעין.

          בהצלחה,

          גבי

          • · ואיך אוכל לדעת אם זה רק עובש קל שמספיק לו חומץ?

            (אביב)

            תוכל לדעת לפי צילום?

            • · ניקוי עובש

              (גבי)

              שלום אביב,

              אין צורך בתצלום. אם העובש יורד עם חומץ- מה טוב. אם לא- קלף את הצבע ו/או את מה שמאחורי הצבע. זה הכל,מדובר על פעולה מאוד פשוטה.

              גבי

              • · תודה מאוד!

                (אביב)
                • · נקודה אחת שאבקש להבין

                  (אביב)

                  כשהעובש חדר פנימה, והניקיון החיצוני לא עוזר, שאז כמובן שמורידים את הצבע וכל "בשר הקיר" הנגוע, ואז כתבת שמסירים עוד כמה מ"מ אחרי המקום הנגוע, ולא זו בלבד, אלא גם מחדירים את הפונגיצ`ק ע"י שפשוף גם למקום שאחרי המקום הבריא שהסרנו (חומרא דחומרא).

                  אבל כשהעובש יורד מהצבע ע"י ניקיון בלבד, פה לא דרוש לקלף כמה מ"מ, ולא דרוש להחדירפונגיצ`ק לקיר בהברשה חזקה. ואת זה אבקש להבין מדוע זה כך. שהרי בקטע הקודם, אחרי שהסרנו את העובש, דרוש להסיר שכבה שנראית בריאה, ואח"כ להבריש. אז למה פה שהיה עובש על הצבע וירד, למה לא דרוש להסיר שכבה בריאה ולשפשף?

                  האם זה בגלל שהצבע יותר חסום, ולכן אם העובש יורד בניקיון בלבד אנחנו מניחים שהוא לא חלחל פנימה יותר? ומה שאין כן כשהעובש חדר לעובי הקיר, שאז יתכן שהוא חדר הלאה גם למקום שנראה נקי, כי שם המקום לא חסום בצבע.

                  • · ניקוי עובש

                    (גבי)

                    בוקר טוב אביב,

                    אין צורך לסבך את הדברים. אם אתה חושד שהעובש עבר את שכבת הצבע- הסר את הצבע. אם לא- לא.

                    בהצלחה,

                    גבי

  • · מפרטי איטום ליסודות / רצפות / שבילים כאשר הקירות החיצוניים עם מעטפת קלקר

    (אילן יעקב)

    שלום רב!

    אני בונה בית פרטי - קראתי חלק ממפרטיכם, בטוח כי הדבר יעזור לי בהמשך, תודה!!

    שלב: סיום שלד, כולל רצפות מרפסותושבילים, לפני טיח.

    תאור הבניה : הקירות החיצוניים כוללים קלקר 6.8 ס"מ בדופן החיצונית, במרכז חתך הקיר 13 ס"מ בטון ובלוק 6 ס"מ בחלק הפנימי. על גבי הקלקר ייושםבסיס + רשתלשכבות הטיח + שליכט צבעוני.

    כרגע ישנם שבילי בטון ורצפות מרפסות (אשר ירוצפו בהמשך)וכן יסודות מבנהאשר - הקירות החיצוניים הניצבים אליהם כוללים קלקר.

    שאלותי:

    א. האם יש לכם / קיימים מפרטים פרטים מתאימים למצב זה?

    ב. האם מומלץ להסיר גובה מסויים של קלקר כדי לאפשר הצמדות של שכבות

    האיטום והרולקות לשכבת הבטון בחתך הקיר?

    או שכדאי לבצע האיטום על גבי שכבת הטיח?

    נא הציעו הנחיות ומפרט / פרטים.

     

    ג. האם במעקה הגג (כאשר הינו בנוי מאותו חתך) יש לכם המלצה לטיפול ואיטום

    לחלקו האופקי?

    ד. כללי -האם ישנו אתר / מפרט כל שהוא הכולל פרטים נוספים המומלצים עלידכם?

    אשמח לכל טיפ והנחיות נוספות

    בתודה מראש

    אילן יעקב

    • · איטום בית בבניה

      (גבי)

      שלום אילן,

      בעקרון שכבות האיטום צריכות להיות מיושמות על גבי התשתית עצמה ולא מעל הטיח, כך שיש להסיר את הקלקר במקומות הנחוצים.

      לצערי אין באתרנו מפרט ספציפי למצב אותו תארת ולא ידוע לי על מפרטים מתאימים למצב זה ברשת האינטרנט. פרטי איטום מדוייקיםעליך לקבל בשטח עצמו ממתכנן המבנה או איש / יועץ האיטום. לא ניתן לתת מענה לשאלות פרטניות שכאלה מבלי לבדוק אותן בשטח.

      גם לגבי מעקה הגג (שלא ברור מהו גובהו) יש לבדוק את הפרט האדריכלי. בראש המעקה אמור לבוא קופינג מאבן או שיש, מודבק ישירות על תשתית הבטון- לא על גבי קלקר או טיח שיש קלקר מאחוריו.

      בברכה ובהצלחה עם הבניה,

      גבי

      • · מעבר צנרת דרך קירות ואיטום

        (אילן יעקב)

        .לגבי שלום רב!

        ראשית תודה רבהעל תשובתך, אל אף שנשארו סימני שאלה.

        במאמר :איטום מרפסות או גגות מרוצפים

        הנוסח הבא אינו ברור:

        "יש לוודא שלא תהיינה קיימות נקודות של חדירת צנרות ישירות אל תוך שכבת האיטום. נושא זה יש לתכנן מלכתחילה, כך שלא תהיינה חדירות של צנרות מים, חשמל וכדומה תחת המשטח המרוצף. מעבר אלמנטים מסוג זה יש לבצע דרך קירות / מעקות בלבד". (במקרה שלא ניתן להמנע מבצוע שכזה, חובה לקבל פרט טכני מתאים).

        הרי צנרת שעוברת דרך קירות , אם היא בריצוף, הינה עוברת כנראה גם דרך האיטום?

        נא הבהר כיצד יש לאטום חדירות של צנרת דרך הקירות??!!

        בתודה אילן

        • · איטום מעברי צנרת דרך קירות, מרפסת

          (גבי)

          שלום אילן,

          את תכנון נתיב הצנרות יש לבצע מלכתחילה כך שיעברו בתוך קירות. הכוונה במאמר היא שמתחת לשכבות ריצוף של מרפסות אין לאפשר בצוע של קדח בתוך שכבת האיטום על מנת להעביר דרכו את הצנרת.

          מלכתחילה מתכננים את מעבר הצנרת באופן מסודר, בדרך כלל דרך צינור מוביל שבתוכו נמצאות כל הצנרות. התכנון כמובן שונה מבית לבית.בבניה חדשה תכנון מעברי הצנרתאמור להכלל כבר בתכניות הבית. דאג שהמצב אכן כזה כך שלא "יזכרו" פתאום שאין מאין להעביר את צנרת דוד השמש (או המזגן, וכדומה).

          כאשר ישנו למשל חלק גג סמוך שאינו מרוצף, מעבירים את הצינור המוביל דרכו דרך קדח בתקרה שמתוכנן ואף מותקן מראש בעת היציקה של התקרה.לאחר מכן יוצקים קוביית בטון מסביבו.צנרות מובילות שכאלו מסתיימות תמיד בצורת "מקל סבא" כך שמי הגשמים לא יוכלו לחדור לתוכן.

          במקרים בהם אין מנוס מהעברת הצנרת תחת הריצוף מתקינים גם כן צינור מוביל ומסביבו יוצקים קוביית בטון שתהיה גבוהה יותר ממפלס הריצוף. שכבת האיטום מכסה כמובןאתדפנות הקוביה. מצבים אלו נדירים ואינם רצויים- מכל הבחינות. הם מתבצעים רק כתוצאה מתכנון לקוי או חסר.

          כניסות צנרת אחרות אל קירות ומעקות נאטמות בנקודת הכניסה שלהן אל הקירות, עם מסטיק.

          בברכה,

          גבי

          • · חדירת צנרת דרך קירות המעטפת

            (אילן יעקב)

            לגבי, שלל תודות.

            הבנתי כי חדירה דרך קיר המעטפת צריך להאטם ע"י מסטיק.

            במידה וצנרת החודרת (ממרפסת חיצונית) הינה בשכבת המילוי תחת הריצוף ,האם מומלץ להכין שרוולים מבעוד מועד לפני הרולקות ושכבות האיטום?,

            אם כן מאיזה חומר עדיף שיהיה השרוול?

            ומה מפרט האטימה?

            ובמידה והחדירה תבוצע לאחר האיטום (רולקות וכו`), מה המפרט?

            והאםגם במקרה זהמומלץ להשתמש בשרוול?

            תודה אילן

            • · איטום חדירת צנרת תחת משטח מרוצף

              (גבי)

              שלום אילן,

              ראשית יש להדגיש כי כלל לא מומלץ להתקין את נקודת חדירת הצנרת תחת שכבת המילוי. זו אמורה להיות מעליה, מעל שכבת הריצוף. התקנה מתחת לריצוף, דרך הרולקות, היא מתכון לצרות.

              שנית- תמיד יש להתקין צינור מוביל ותמיד יש להתקין אותו לפני הבצוע של שכבת האיטוםובשום פנים לא לאחריה, על מנתשיבוטן היטב אל התשתיתושיווצרחיבור רציף בין שכבת האיטום הראשית לבין שכבת האיטום שסביב כניסת הצנרת.

              פרט מדוייק לא ניתן לתת מבלי לראות הלכה למעשה במה מדובר. הצינור עצמו יכול להיות ממתכת (עדיף) או מפלסטיק (PVC או גיבריט) אך כאמו- מומלץ לבצע שינויים דרושים ולהתקינו מעל שכבת הריצוף. אם תצרף צילום של האזור יתכן שנוכל לעזור יותר.

              בברכה,

              גבי

              • · א. איטום חדירת צנרת ו ב. ביצוע רולקות על גבי מעטפת קלקר ג. קופינג מעקה גג

                (אילן יעקב)

                בהמשך להמלצתךלתמונות, ופנייתי המקורית:

                בנושא א. - מצב תמונה 2037 לתאור חדירת צנרת דרך קיר המעטפת,

                (כזכור העטפת בנויה קלקר בחלק החיצוני ,בטון מזויין בחלק המרכזי ובלוק איטונג בחלק הפנימי).

                זהו אזור הכניסה לבית, רצפת הבטון מחוץ ופנים במפלס זהה, גובה המילוי לריצוף פנים כ- 14 ס"מ,בחוץ כ- 2 ס"מ פחות.

                בהמשךיושם סף הפרדה בין הריצופים.

                זהו שרוול50 מ"מ p.e עבור צנרת מים 25 מ"מ לאזור זה.

                מצב זה אמור לחזור בעוד שני מקרים דומים גם אם צנרת דוחין היוצאת מהמטבח.

                נא המלצותיך!!!!?

                נושא ב`.

                להלן תמונות נוספות הממחישות את המצב בנושא הרולקות כאשר מדובר במעטפת המתוארת לעיל ורצפה / שביל האמורים להיות מרוצפים.

                תמונה 2046: צד ימין מגע ישיר בין קלקר קיר לבטון שביל,

                צד שמאל מרווח של כ-20 ס"מ .

                תמונה 2043 : מצב בו יש לאטום קורת יסוד כך שמפלס הקרקע בסוף יהיה מעט מעל הקלקר (מפלסת הבטון הפנימי).

                ג- תמונה 2051: עבור הנחת קופינג למעקה הגג גובה מטר + מהריצוף.

                המעקה בנוי קיר בטון 8 ס"מ וקלקר 5 ס"מ בחלקו החיצוני.

                -- נא המלצותך לפעולות עובודות נדרשות בהתאם לפנייתי המקורית ותגובותיך!!

                בתודה מראש

                אילן יעקב

                • · איטום בית

                  (גבי)

                  שלום אילן,

                  מפרט ספציפי יש לקבל בשטח ולא ניתן להסתמך רק על התמונות ועל עצות בפורום.

                  מספר תשובות לשאלותיך, בהתאם לסדר התמונות...

                  1. לאחר יציקת חגורת ההפרדה יש לאטום את כל המשטח בחומר ביטומני בשלוש שכבות + פריימר ביטומני. ראה מאמר על איטום מרפסות וגגות מרוצפים בחומרי איטום ביטומנים משחתיים. האיטום חייב להגיע מעל למפלס הריצוףהחיצוני ועילו לטפס על הקיר עצמו (לא על הקלקר), כפי שציינתי קודם. את מקום החיבור בין הצינור לקיר יש לאטום גם כן עם מסטיק ביטומני. יש להקפיד על איטום נוסף מעל חגורת ההפרדה, בינה לבין תחתית האריחים. ראה שרטוט של חגורת הפרדה במאמר על איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניות.

                  2. התייחס אל כל המשטים המרוצפים החיצונים כאילו היו "מרפסת" ואטום אותם עם חומר ביטומני משחתי.

                  3. את קורת היסוד היה צריך לאטום לפני שמכסים אותה באדמה.כעת יהיה עליך לחפור על מנת לאטום אותה. האיטום כאמור- לא על הקלקר, כך שיהיה עליך לחתוך אותו לגובה הרצוי. כל חלקי הבית שמתחת לאדמה חייבים להיות אטומים. ניתן גם לאטום עם חומר צימנטי את קורת היסוד.

                  4. יש לקצץ ברזלים גלויים בראש המעקה, עד לעומק של כ 3 ס"מ. לאחר מכן לצפות את הקצוות הנותרים בחומר נגד חלודה ולבטן. התקנת הקופינג - ע"פ התכנית האדריכלית. כדאי גם לאטום את ראש המעקה בחומר איטום צימנטי משחתי, על מנת למנוע מצב בו בעתיד תחדור רטיבות בין אבני הקופינג אל תוך הבטון, אך במקרה זה יש ליישם שכבת קישור בין חומר האיטום לבין חומר ההדבקה. לחילופין אפשר להשתמש בחומר הדבקה תואם (כגון סיקה "סראם" מעל גבי "סיקה טופ 107"). יש להקפיד על בצוע חיפוי והדבקה מקצועיים לגמרי. ראה לדוגמא מפרט להדבקהשל סיקה / גילאר.

                  בהצלחה בבניה,

                  גבי

  • · איטום בין האמבטיה לקרמיקה

    (דורית)

    יש לי עובש חוזר וחורים קטנים באיטוםבין האמבטיה לקרמיקה.

    הבנתי שמומלץ לאטום בסיקה פלקס 11fc

    האם תוכלו לפרט כיצד אמור להתבצע נכון תהליך האיטום?

    בתודה מראש על תשובתכם

    • · אטימה בין אמבטיה לקירות קרמיקה

      (גבי)

      שלום דורית,

      תחילה יש להסיר ממקומם את חומרי האטימה הישנים ולנקות לגמרי את השטח.

      את האיטום ניתן לבצע עם מגוון חומרים כאשר בחירת החומר תלויה בעקרון בשני גורמים:

      1. רוחב הסדק בין האמבטיה לקרמיקה.

      2. סוג החומר ממנו עשויה האמבטיה.

      אם הרווח בין אותה אמבטיה לקירות הנו גדול ( 5 מ"מ למשל) מומלץ לעבוד עם מסטיקים כגון "סיקפלקס 11FC" , "סופר 7", "סופר 8". אלו חזקים יותר, נדבקים היטב לתשתית ועמידים בתזוזות. אם אין רווח כלל בין השניים ניתן לעבוד גם עם חומרים סיליקונים מקובלים כאשר מומלץ להשתמש בסיליקונים המכילים חומרים נגד פטריות.

      במקרה של אמבטיות פלסטיק שלא ברור מהו סוג הפלסטיק- מומלץ לעבוד עם "סופר 7" או עם סיליקונים נגד עובש.

      עובש ופטריות:

      אלו נוצרים תמיד רק כאשר קיימת רטיבות מתמשכת מעל אזור מסויים. על מנת להפחית מהסיכוי להיווצרות של רטיבות מתמדת יש לבצע את המסטיק (או את הסיליקון) בשיפוע. בנוסף- יש להחליק את החומר כך שלא יהיה "מחוספס".

      החלקת החומר והידוקו למקומו מתבצעת באמצעות אצבע שטבולה במי סבון (כלים), מייד לאחר יישומו, כשהחומר עדיין טרי לגמרי. שאריות חומר ניתן לנקות עם מטלית מהולה בטינר או טרפנטין, בעוד החומר טרי.

      השיטה הפשוטה ביותר היא לחתוך את פיית אקדח הסיליקון כך שיווצר חור קטן בלבד אשר יאפשר הוצאת מסטיק / סיליקון בכמות מדוייקת ככל האפשר, כלומר ברוחב קטן, כך שלא ישארו עודפים רבים.

      שיטה שניה היא באמצעות הדבקת נייר דבק בצידי האזור. לאחר החלקת החומר עם האצבע מסירים את הנייר (כשהחומר טרי לגמרי) ומתקנים במקומות הנחוצים.

      המלצה כללית: השתמשי במעט חומר. כל הבעיות מתרחשות כאשר הקוטר של פיית האקדח הנו גדול / רחב מדי.

      בהצלחה,

      גבי

  • · צבע מתקלף בתקרה

    (פלג מרים)

    הבית נבנה במקור ,כדו ,חד קומתי וצמוד קרקע.מאז שהשכנים בנו קומה נוספת,

    אנו סובלים מצבע מתקלף בתקרה בחלק הקרוב לקיר המשותף,הסיד(פוליסיד)נושר

    חתיכות חתיכות,קילפנו את כל הטיח מרחנו מרק פולימרי,ושוב צבענו,כך כל שנתיים בערך ,וכבר הבנו שזה לא הפתרון.ולשם-כך נחוץ לדעת מה הבעיה.(?)....

    השכנים מצידם טוענים שהם לא שוטפים הרצפה במיים.אלא רק בשואב ומטלית.

    כך שהחול מתחת לריצוף אינו נרטב ולא אמור לחלחל דרך הקיר אלינו.על הגג בקטע של הקיר המשותף,קיימת רולקה מבטון,(מה שמצביעה על כך שהיתה התיחסות כל שהי לאטום ע``י הקבלן.)-מה הבעיה? ןמה הפתרון-? תודה גדולה

    מרים פלג.

    • · צבע מתקלף בקיר ותקרה

      (גבי)

      שלום מרים,

      למתן מענה מדוייק יש לבדוק את הכל בשטח עצמו.

      תיתכן חדירת רטיבות בתפר שבין שני המבנים ויש לבדוק זאת תחילה משום שבדרך כלל התפר הנו הגורם לחדירת רטיבות מסוגזה. לאלגמרי מובן ההסבר שלך לגביהגג שבקירבת האזור.נשמח לעזור הלאה אם תצרפי תמונות של האזור מבחוץ אך אין מנוס מבדיקה בשטח.

      בברכה,

      גבי

  • · סדק מתפשט בין תוספת הממ”ד למבנה מפנלית.

    (אמיר)

    שלום,

    לביתי הבנוי מפנלית הוסף ממ"ד חיצוני. בחודשים האחרונים נוצר סדק מתרחב לכל אורך מסגרת התפר בין המבנים כולל ברצפה. האם יש לכם הצעות למניעת התזוזה של הממ"ד מהמבנה וכיצד ניתן לאטום את הרווח?

    בתודה מראש,

    אמיר

    • · איטום סדק בין ממד למבנה פנלית

      (גבי)

      שלום אמיר,

      לצערי אין סיכוי למנוע את תזוזתו של אותו ממד. מלכתחילה היה על המתכנן לקחת בחשבון שיווצר סדק בין שני המבנים ולהתקין תפרי התפשטות כנדרש. מדובר בכשל שכיח (ומיותר).

      חסרים נתונים בשאלתך לגבי רוחב הסדק בצדדים (בין הקירות) ובין גגות המבנים. אם תצרף תמונה של החיבורים הללו נוכל לסייע יותר. יתכן שניתן לאטום את התפרים עם מסטיק וכיסוי פח / נחושת. במקרה של תפר רחב ניתן להדביק רצועת PVC או "הייפלון" לאטימה נוספת וגמישה יותר.

      לגבי הרצפה- קיימים תפרי התפשטות מכנים יעודיים שניתן להתקין אותם תחת הריצוף.לאחר ההתקנה יראה פס אלומיניום או "גומי" מיושר לרוחב הרצפה. אם התפר קטן / צר ניתן גם להעלימו עוד יותר. אך הטוב ביותר יהיה כמובן לבדוק את הכל בשטח. ראהלדוגמא קישור אל Sika Joint 500 או אל Sika Joint 100.

      בברכה,

      גבי

      • · סדק בין מבנה לתוספת ממ”ד

        (אמיר)

        גבי שלום ,

        תודה רבה על תגובתך המהירה, רוחב הסדק הינו כ 100 מ"מ אך כיוון שנעשה ניסיון בעבר לאטום אותו עם מסטיק אפור, יכול להיות שהוא רחב יותר. כמו כן, קיים חיפוי של גבס על הפנלית ובגג כך שקשה לראות את מימדי הסדק האמיתיים בין גג הרעפים לגג הממ"ד.

        האם חגורת בטון חובקת סביב שני המבנים תקטין את תזוזת הממ"ד?

        • · תמונה נוספת

          (אמיר)
          • · תיקון סדק בין מבנים

            (גבי)

            שלום אמיר,

            במקרים של סדק בין מבנים אין טעם בנסיונות חיזוק משום ששני המבנים עומדים על יסוד שונה. כמו כן צפויה תזוזה תרמית בינהם עקב הפרשי חום / קור, יום/ לילה, חורף / קיץ.

            מקובל להתמודד עם מצבים שכאלו באמצעות תפרי התפשטות יעודיים ו/או באמצעות הסתרת הסדק משוםשיש לקחת בחשבון שהעסק תמיד יזוז, מעט או הרבה.

            ברצפה המצב אינו נראה כה חמור וכנראה שאפשר להשתמש בפרופיל ניתוק / הרפייה. ראה דוגמאות של פרופילי ניתוק / תפרי הרפייה - בקישור המצורף.

            בקירות הפנימיים ובתקרה אפשר לבצע פתרון יצירתי כגון הדבקת פסי גבסכאשר את הגבס מדביקים רק בצד אחד של הסדק ו/או מדביקים אותו בחומר גמיש (מסטיק).

            יתכן שניתן גם שם להתקין תפר יעודי לקירות, מאחורי שכבת הטיח / הגבס.אך יש להסיר את הטיח / הגבס ממקומו על מנת לראות אם הסדק שנפתח בתשתית הנו בקו ישר ואחיד לגמרי. אם הסדק פתלתל הטוב ביותר יהיה לכסות אותו עם לוח גבס או רצועת גבס.

            בברכה ושב"ש,

            גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן