הוספת הודעה חדשה
עמוד 2039 מתוך 2753 · סה״כ 13763 נושאים בפורום
  • · מה עדיף מבחינת בידוד מולטיגג או שכבה נוספת של יריעות ביטומניות

    (יצחק)

    שלום רב

    בעת סערות החורף הקשות היו נזילות בביתי. מהצעות המחיר של אנשי המקצוע עולה כי הנזילות נובעות מהחיבור בין דופן הגג והגג וייתכן שממספר סדקים באיטום הישן. אני מתלבט בין 2 הצעות:

    א. שכבה נוספת של יריעות ביטומניות

    ב. איטום בחומר שנקרא מולטיגג שכבה ראשוה כחולה 1.5 ס"מ ואח"כ שכבה לבנה 1.5 ס"מ.

    2 ההצעות כוללות יישור גג, אניקוי הכנה.....

    ההצעות שוות במחיר שלהן ושתיהן מציעות אחריות ל-10 שנים. שאלתי היא

    א.מה עדיף מבחינה מקצועית

    ב. מה עדיף מבחינת הבידוד (חום קור)

    • · איטום גג עם מולטיגג או יריעות ביטומניות

      (גבי)

      שלום יצחק,

      בחירת המפרט וחומר האיטום תלוי במצבן הנוכחי של היריעות הביטומניות ובמצב השיפועים של הגג.

      מבחינת איטום : יריעות ביטומניות עדיפות , עמידות במים עומדים (שלוליות) ומחזיקות מעמד יותר שנים מאשר מולטיגג או חומרים אחרים.

      מבחינת בידוד : מולטיגג הנו בצבע לבן שעוזר להפחית את החום במבנה. אך יעילות החומר הלבן הולכת ופוחתת במהלך השנים בצורה משמעותית, כאשר החומר מאבד את הבוהק הלבן שלו עקב התישנות או הצטברויות של אבק. המולטיגג גם מוגבל בכושר עמידותו במים עומדים ואם ישנן שלוליות עמוקות יש לתקן אותן. כך שהוא אינו מומלץ ליישום בגגות עם שיפועים לקויים (אלא אם תתקן את הליקויים).

      באופן כללי- יריעות ביטומניותעדיפות לטווח הארוך על פני כל שאר השיטות, במקרה של גגות שטוחים. ההעדפה של מולטיגג הנה בדרך כלל משום קלות היישום עבור קבלני איטום. לעיתים תקבל הצעות מחיר למולטיגג, רק משום שלקבלן אין כוח אדם מקצועי להלחים יריעות. כך שגם מכך יש להזהר.

      ראה מידע נוסף במאמרים על איטום גגות ועל קבלני איטום.

      הערות נוספות:

      אם היריעות הקיימות רופפות ואינן מולחמות היטב לכל שטח הגג, יש להסיר אותן. התזת מולטיגג או הלחמת שכבה נוספת על יריעות שאינן צמודות היטב לגג- איננו טוב. בכל מקרה, גם כאשר מבצעים שכבה חדשה על גבי היריעות, יש להסיר תחילה את כל המקומות הרופפים ולבצע תיקונים ביריעות -בהלחמה.

      בנוגע למולטיגג- שים לב שיש ליישם שכבת יסוד על גבי היריעות, לפני הבצוע של שתי השכבות שהזכרת בשאלתך.

      עדיף להערכתי לבצע יריעות ביטומניות, במקום או על גבי הקיימות, במידה וניתן. לאחר מכן ניתן להלבין אותן עם צבע אקרילי לגגות.הכי טוב מבחינת בידוד הוא להניח על היריעות חצץ, בשיטת "גג הפוך", אך המחיר יעלה בהרבה.

      לשיקולך +בהצלחה.

      גבי

  • · עצה בחשש לרטיבות כלואה

    (שולמית)

    הריצוף שלנו מוגבה, והמהנדס לא מאשר. הוא הביא לנו כמה הצעות, ואחת מהן לפזר חצץ איטונג (זה איטונג שבור, שהוא קל מאוד), ומעל לחצץ זה לצקת בטון מזוין בעובי 4.5-5.5 ס"מ, ועליו להדביק את הריצוף.

    אנו לא רוצים בעיות של רעש בקומה מתחת, ולכןשקלנו לעשות פלציב מתחת לחצץ איטונג, ובאופן של "רצפה צפה" (שהפלציב יגיע עד גובה פני הריצוף בכל הדירה, וכך הריצוף יהיה סגור ב"אמבטיה", וללא כל מגע עם הקירות), וכפי ההוראות שקיבלנו. החשש שלנו, שכך הרטיבות שתזל מיציקת הבטון, תשאר כלואהבחצץ איטונג, ולא תוכל להתנדף. כי הפלציב נראה חומר אטום למים.

    מה דעתך על שאלה זו?

    פנינו אליך בעיקר על השאלה הנ"ל, כי היא בתחום של הפורום הזה. אבל אם כבר פנינו, אולי תוכל להשיב על שאלה נוספת. שמענו שבהצעה הזאת (יציקת בטון ועליה ריצוף בהדבקה), אם יהיו סדקים בבטון יסדק הריצוף. והרי לא ניתן לוודא שלא יהיו סדקים בבטון. האם ידוע לך משהו בענין?

    בתודה

    שלומית

    • · נזקי רטיבות

      (גבי)

      שלום שולמית,

      יש לבצע את הריצוף על פי הוראות המהנדס, כפי שציינת, כאשר הדגש הוא על יציבותו. ניתן לבצע יציקת בטון עם רשת ברזלעל פי הוראות הקונסטרוקטורהמהנדס וכוללאשפרה (הרטבה) על מנת להפחית מהחשש לסדיקה. ניתן גם לבצע בטון / מדה מתפלס, אם המהנדס מאשר. לא אוכל להוסיף מעבר לכך משום שזהו מתפקידו של המהנדס.

      מבחינת נזקי רטיבות כלואה- להערכתי אין סיבה לחשש משום שבחללים פנימיים שאינם חדרים רטובים (מקלחות) כמות המים ממילא אפסית וגם אם תחדור אל מתחת לאריחים היא תתנדף / תספג בשכבת המילוי ולא תשאר על גבי לוחות הבידוד. כמובן שיש להקפיד על איטום הפוגות בין המרצפות, למניעת חדירת מי שטיפה בין המרצפות.

      אם תרצי- נוכל להפנות אותך אל יועץ לעניני ריצוף שכאלה. במקרה זה- אנא השאירי פרטים ומידע נוסף באמצעות המדור צור קשר.

      בהצלחה,

      גבי

      • · ברטיבות השאלה מצד המים של יציקת הבטון ולא מהמים שיחדרו אח”כ.

        (שולמית)

        ערב טוב.

        תודה על התייחסותך. ביחס לרטיבות, השאלה היתה מצד המים של יציקת הבטון ולא בגלל המים שיחדרו אח"כ. ולכן שאלנו אפילו שלא מדובר בחדרים רטובים. שהחשש שבעת היציקה נוזלים מים רבים יחסית על חצץ האיטונג, ואין להם להיכן להתנדף בצדדים ולמטה בגלל הפלציב.

        ביחס לסדיקה, הבעיה שהמהנדס מראש לא רצה לטפל בנושא הזה כלל, אלארצה ריצוף נמוך.הוא אמר שאין לו התמצאות בנושא הריצוף.ורק לאחר שהתנאים חייבו ריצוף גבוה, הוא נתן כמה הצעות, והמליץ שנברר לבד.

        והחשש מהסדיקה קשור גם כן לרטיבות. כי נראהשהבטון נסדק בתהליך התייבשותו, ולאחר תום הייבוש הוא לא ממשיך להיסדק. וממילא אם הבטון היה מתייבש מהר, היינו ממתינים לתום הייבוש ומרצפים אח"כ. אבל אצלינו שאין לנו כל מושג מתי יסתיים הייבוש, בגלל הרטיבות הכלואה באיטונג שבין הבטון והפלציב, חששנו שהסדקים ימשיכו להופיע גם אחרי זמן רב.

        נודה על תשובתך

        שולמית

        • · ריצוף מעל בידוד וחצץ איטונג

          (גבי)

          שלום שולמית,

          השאלה כעת ברורה.

          ההנחה שהבטון יסדק בעתיד כתוצאה מלחות שנמצאת תחתיו- אינה נכונה.

          למעשה, המצב הוא הפוך : ככל שהבטון מתייבש לאט יותר, כך גם יורד הסיכוי לסדיקה. יש כמובןלהמתין לייבושמלא לפני שמרצפים ולבצע אשפרה (הרטבה) קפדניתעל מנת לשמור שהבטון לא יתייבש מהר מדי. מבחינה זו יש לשמור על החלל סגור בימים הראשונים שלאחר היציקה. במקרה הנוכחי כדאי להמתין יותר זמן לייבוש, מהסיבות שציינת.

          כאמור- ייבוש איטי הוא דבר חיובי ולא להיפך. העובדה שהייבוש יהיה איטי אינו "דוחה" את היווצרות הסדקים למועד מאוחר יותר , אלא מונע אותם. הסדקים שיפתחו, אם יפתחו, יווצרו ממילא פחות או יותר באותו המועד, בדרך כלל כ 48-72 שעות לאחר התקשות הבטון- או מעט מאוחר יותר.

          שימי לב שמדובר על מידע כללי בלבד. המהנדס התנער מאחריותו בנושא ואינך יכולה להסתמך רק על עצה בפורום זה או אחר. מומלץ מאוד לקבל יעוץ בשטח , מכל הבחינות, מאדם מקצועי ובעל נסיון בדיוק בתחום זה.

          בהצלחה,

          גבי

          • · והרטיבות באיטונג

            (שולמית)

            תודה לך. אם כן קיבלנו תשובה מספקת ביחס לסיכוני הסדיקה. כעת נותרה השאלה ביחס לרטיבות שתספג בחצץ האיטונג מהמים של היציקה. כי אמרו לנו שהמים יוצאים מהאיטונג מאוד בקושי, ובפרט אצלנו שהכל אטום מתחת עם הפלציב.

            וביחס לתשובתך הראשונה, ביחס לחדירת מים לאחר הריצוף ממי שטיפה, שכתבת שגם אם יחדרו מים תחת הריצוף הם יתנדפו או יספגו בשכבת המילוי. גם פה רציתי להיות בטוחה שאתה זוכר ששכבת המילוי היא איטונג,ושהכל אטום מתחת ומהצדדים לחלוטין בפלציב.והמים שיספגויתקשו להתנדף, כיהפלציבאוטם כנ"ל, וכן הריצוף סוגר מעל.ובאיטונג המים שנספגים בו לא יוצאים זמן רב (ואז יתפתח עובש תחת הריצוף עם ריחות לא נעימים וכו`). כך שמבחינה מסוימת במי השטיפה יש בעיה גדולה יותר ממי היציקה. כי מי היציקה יתנדפו מלמעלה דרך הבטון, אבל מי השטיפה הם לאחר הריצוף כשהכל סגור מעל.

            ולכן לפני שאנחנו יוצקים, נבקש לוודא שכשקיבלת תמונה ברורה, אתה לא רואה במי היציקה(שלפני הריצוף) ובמי השטיפה (שלאחר הריצוף)כל בעיה מבחינתך.

            תודה רבה!

            שולמית

            • · גם אמרו לנו שצריך להרטיב את שכבת האיטונג העליונה

              (שולמית)

              גם אמרו לנו שצריך להרטיב את שכבת האיטונג העליונה לפני היציקה, שאחרת הבטון יתייבש מהר מדי. כך שיש פה עוד מים ביציקה.

              ועיקר החשש מהעובש והריחות שייווצרו מהרטיבות הספוגה באיטונג והכלואה, ממי היציקה או מים שיחדרו אחרי הריצוף

              • · ריצוף

                (גבי)

                שלום שולמית,

                למעשה כבר עניתי על אותן השאלות : אינני רואה בעיה בחדירת רטיבות לפני או אחרי. לפני : יש להמתין לייבוש יותר זמן. אחרי: יש לאטום היטב את הפוגות בין האריחים (רוחב מינימלי של 3 מ"מ) ותחת הפנלים.

                ה"בעיה" המרכזית היא בכך שהעבודה אינה מתבצעת תחת פיקוח ותחת מפרט טכני מסודר ממהנדס / יועץ אחראי. החסכון בתשלום ליועץ / מהנדס / מפקח יכול לעלות מאוד ביוקר בשלב מאוחר יותר...(!). עדיף להשקיע 1000 או 1500 שקלים נוספים ולישון בשקט.

                בהצלחה,

                גבי

                • · תודה. העבודה תהיה עם פיקוח צמוד

                  (שולמית)

                  תודה לך.

                  העבודה עם מפקח, שיהיה בכל מהלך היציקה. אלא שבתחום האיטום רצינו לשאול מומחה לאיטום.

                  האמת שלולי שאתה אומר שזה בסדר הייתי די חוששת. כי הרי ברור שמעט מים יכנסו, וברגע שהם לא יכולים לצאת, מתפתח שם עובש וריחות. הייתי באמת מודה אם היית יכול להסביר מדוע אין בעיה כזו - איך המים מתנדפים.

                  בתודה

                  שולמית

                  • · ריצוף על חצץ איטונג

                    (גבי)

                    שלום שוב,

                    מצויין שיש מפקח.

                    כפי שציינתי, להערכתי מעט הרטיבות שתחדור במהלך העבודות תתנדף / תספג אל יציקת הבטון בסופו של דבר. לא הייתי מציף את השטח (את האיטונג) לפני העבודות. באשר לרטיבות משטיפה- זו אינה מהווה שיקול : הכמות תהיה שולית, אם בכלל, ולא סביר שתמצא את דרכה אל מעבר לבטון.

                    בהצלחה,

                    גבי

  • · קניתי בית עם תקרת רביץ

    (יפית)

    כרגע הבית בשיפוץ על ידי קבלן ..

    הוא תיקן סדקים בבית וזה נראה שהוא מתקן נוצר סדק אחר אני לא מבינה די גדולה בזה

    אני די פוחדת מהתקרה הזו ..יש לציין ששברנו קירות ע"י אישור קונסטרוקטור..

    הקבלן טוען שהוא מסדר את זה והתקרה תהיה בסדר.

    אין מה לעשות הוא טוען התקרה לא פלס אבל הוא מתקן ואם היה סיכון כלשהו הוא היה אומר..איך אני יכולה לוודא אכן שהוא עשה עבודה טובה?מבחינת תקינות אני מתכוונת ...

    אני לא רוצה שיום בהיר אחד יפול עלייי התקרה.

    אנירוצה להביא אולי מישהו חיצוני שיגיד לי אם זה בסדר..לא נעים לי מהקבלן.

    מה לעשות?

    אם אפשר להגיד איך מתקנים סדק או בקע אני אשמח כי ראיתי שהוא שבר את הבקע /הסדק ושם שכבה של טיח..הוא גזר את החוטי ברזל שהיו שם האם זה בסדר?

    אני מוטרדת תאמת מה לעשות אם אפשר לעזור לי.

    • · תקרת רביץ

      (גבי)

      שלום יפית,

      כפי שציינת, מומלץ להביא לשטח איש מקצוע או מפקח שיבדוק את איכות העבודה של אותו קבלן.

      החשש המרכזי בבצוע עבודות שיפוץ של תקרות רביץ הוא הסדיקה, במיוחד כאשר השיפוץ כולל פרוק קירות שעליהן נשענה התקרה מלכתחילה. "חיתוך חוטי הברזל" של הרשת אינו תקין, אך יש לבדוק בשטח בדיוק במה מדובר. בסדקים או במקומות בהם קיים חשש לסדיקה בעתיד (כגון בחיבורי תקרה-קיר), יש להשתמש ברשת יעודית הן בשכבת הטיח והן לאחר מכן בשלב השפכטל.

      זהו דבר מקובל ומומלץ - לקבל יעוץ בשטח, למרות אי הנעימות מול אותו קבלן.

      אם תרצי בכך, תוכלי להשאיר את פרטיך באמצעות המדור צור קשר, ונוכל להפנות אותך אל מפקח מתאים.

      בהצלחה,

      גבי

  • · בניית יחידה בקומת עמודים.

    (ירון)

    לגבי שלום

    ברשותי קומת עמודים מתחת לביתי בגובה 1.60 מטר אטומה מסביב ע"י יציקה-ברצוני להעמיק ע"י חפירה של מטר נוסף

    בסלע כורכר שטח של כ 60 מטר לצורך יציקת רצפת בטון ועליה לבצע חלוקה פנימית.

    המעטפת החיצונית של יחידה זו תיבנה מטר פנימה מגבול הבית הקיים כך שלא יהיה מגע בין היחידה החדשה לבין המעטפת הסובבת אתביתי.

    שאלתי היא:

    1 .באיזה חומר עדיף לבנות את המעטפת של היחידה והאם היא זקוקה לאיטום?

    2.כיצד לאטום את הרצפה?

    3.במידה וארצה לפתוח חלון כחצר אנגלית מה המפרט לאיטומה?

    בתודה מראש

    ירון

    • · איטום קומת עמודים

      (גבי)

      שלום ירון,

      תכנית מלאה עליך לקבל כמובן מהקונסטרוקטור או ממתכנן המבנה / אדריכל.

      אל חלקו של המבנה אשר יבנה תחת הקרקע יש להתייחס כאילו היה מרתף לכל דבר וענין. מכאן שקיימים 2-3 כללים בסיסיים:

      1. את הרצפה ואת הקירות התת קרקעיים יש לצקת מבטון, כאשר חלקי הקירות שמעל הקרקע יכולים להבנות מבלוקים- כמקובל.

      2. יש ליצור איטום חיצוני כמקובל בקומות מרתף, אשר יעטוף את כל החלק התת קרקעי- ברצף. האיטום מתבצע באמצעותיריעות ביטומניות תחת יציקת הרצפה וחומר ביטומני משחתי על גבי הצד החיצוני של הקירות.

      3. יש לדאוג לניקוז מתאים בהתאם לסוג הקרקע ולהגנה על שכבת האיטום מפגיעות מכניות.

      הקושי העיקרי בבניית קומות מרתף מסוג זההנו בחוסר גישה נוחה לאיטום הקירות החיצוניים התת קרקעיים. יש להרחיב את החפירה על מנת שיהיה נוח לעבוד מאחורי הקיר.

      ראה מפרט איטום כללי על איטום מרתפים מקלטים ומבנים תת קרקעיים בחומרים ביטומנים משחתיים.

      דברים נוספים שיש להתייחס אליהם:

      את הקירות שמעל הקרקע יש לאטום גם כן, למרות שלא יהיה מגע בינהם לבין החוץ, על מנת להמנע ממצב בו לחות כלואה בחלל בין הקירות , אם זה יהיה סגור- תחלחל אל תוך הבלוקים ופנימה.

      לגבי החצר האנגלית העקרון של רציפות שכבת האיטום חייב להיות מיושם גם כן עם הקפדה על ניקוז בקרקעית החצר באמצעות קידוח / מילוי בחצץ אומשאבה, בהתאם לתנאי הקרקע.

      חסרים נתונים / תכנית על מנת לתת תשובה יותר מדוייקת ועליך לקבל את כל זה ממתכנן המבנה.

      בברכה,

      גבי

  • · צביעה חיצונית של בית

    (ברוך)

    שלום יש לי בית פרטי בן למעלה מ20 שנה יש עליו שפריץ ועליו צבע סופרקריל

    אני רוצה לחדש את הצבע

    1.האם לצבוע שוב בסופרקריל

    2.יש מקומות שהשפריץ התקלף האם לתקן עם אותו שפריץ(קלאסי)

    3.יש אזורים שחורים מפטריה האם כדאי להשתמש לניקוי עם לחץ מים

    4.יש סדקים נימיים האם לתקן ואיך ואיזה חומר

    5.יש אזור שעל הצבע ריססתי בסיליקון שקוף האם הצבע יתפס

    6.האם לצבוע עם רולר(איזה סוג)או איירלס או קומפרסור רגיל עם מיכל צבע

    תודה ברוך

    • · מענה לשאלות

      (אורן)

      קודם כל אתה יכול לצבוע שוב בסופרקריל

      איפה שהתקלף צריך לתקן

      קח בחשבון שיכולים להיות הבדלים בין התיקון לבים השפריץ הישן.

      לגבי הפטריה - לא מומלץ לנקות עם לחץ מים. אתה יכול לרסס חומר אנטי פטרייתי, לייבש ואז לצבוע. עדיף להשמש בחומר אוטם מים כי אם יש פטריה ככל הנראה יש גם רטיבות כמו גומיקיר למשל.

      סדקים נימיים אתה יכול לתקן עם חומר אוטם גמיש כמו היברפלקס.

      אמור להיתפס על הסיליקון. אתה יכול לבדוק לפני שאתה צובע את כל הקיר.

      כל האפשרויות רלוונטיות - באופן כללי אם אין לך בעיה להשקיע קצת יותר ממליץ על חידוש הקיר ע"י שליכט צבעוני שיתן מענה לכל הבעיות שציינת.

    • · שיפוץ חיצוני - צביעת קירות חיצוניים

      (גבי)

      שלום ברוך,

      כאשר מבצעים שיפוץ חיצוני של קירות עם שפריץ צימנטי הבעיה העיקרית היא בבצוע התיקונים. קשה מאוד,עד בלתי-אפשרי, לבצע תיקוני שפריץ עם אותה טקסטורה מדוייקת של השפריץ הישן. כמעט תמיד ניתן יהיה לראות בעין את הבדלי הטקסטורה של התיקונים. יש לקחת זאת בחשבון לפני שמחליטים על סוג הציפוי העליון.

      במקרה של תיקונים רבים כדאי לשקול פתרונות אחרים. במקרה שיש קיר בודד פגום במיוחד,או למשל קטע קיר בודד שבו יש מספר תיקונים, ניתן לבצע ציפוי אחר על כל אותו הקטע / קיר.

      לשאלות:

      1. תוכל לצבוע שוב עם סופרקריל או כמעט עם כל צבע חיצוני אחר. במקרה של ריבוי סדקים מומלץ להשתמש במערכת צבע גמישה (של נירלט או טמבור). זויקרה יותר לבצוע מבחינת עלות החומרים ומספר השכבות.

      2. תיקוני שפריץ יש לבצע "עם אותו שפריץ". רצוי לבצע ע"י איש מקצוע מנוסה שיוכל להתקרב ככל האפשר לטקסטורה הנוכחית (אך כאמור לעיל- אל תבנה על הצלחה מלאה בטישטוש התיקונים).

      3. אזורים עם פטריה רצוי לשפשף עם מברשת בעלת שער קשה. שטיפה בלבד לעיתים לא עוזרת כלל. אפשר להשתמש במים מהולים באקונומיקה על מנת להשמיד את העובש / פטריות. חובה לנקות היטב אחרת העובש ישוב לבצבץ אחרי צביעת הקיר.

      4. סדקים נימיים מתקנים עם מרק גמיש לשימוש חיצוני. אם הסדקים רחבים יותר ובמיוחד אם הם מופיעים גם בקירות הפנימיים- הסיפור שונה. אנא פרט במקרה הצורך.

      5. יכולות להיות בעיות בהידבקות של הצבע על הסיליקון השקוף, אך ניתן להתגבר על זה עם בצוע של מספר שכבות. (לא ברור באיזה סיליקון השתמשת: האם סיליקון או סילוקסן- על בסיס מדללים ?).

      6. רולר כבש עם שער ארוך הוא הנוח ביותר עבור צביעת קיר שפריץ. לחילופין אפשר גם להתיז עם איירלס. ההעדפה שלי - רולר.

      בהצלחה עם השיפוץ,

      גבי

      • · שאלת המשך

        (ברוך)

        תודה על התשובה המפורטת. שאלה נוספת האם לפני הצביעה כדאי לשטוף עם מים עם צינור רגיל או עם מכונה בלחץ. נראה לי שהסיליקון היה על בסיס טרמפנטין תודה ברוך

        • · שיפוץ חיצוני - קירות

          (גבי)

          שלום ברוך,

          עדיף לשטוף עם מכונת שטיפה. יש פשוט לוודא שאין אבק או לכלוך על הקירות לאחר השטיפה והייבוש. ניתן לצבוע על גבי החומר השקוף (נקרא סילוקסן ולא סיליקון).

          בהצלחה,

          גבי

          • · תודה

            (ברוך)
            • · טיפול בסדקים

              (ברוך)

              שלום ותודה על התשובות המפורטות

              האם לסתימת סדקים בעובי שערה כדאי להשתמש במרק אקרילי גמיש של טמבור

              והאם מספיק למלא את החומר ללא הרחבת הסדק

              יש סדק של מספר מ"מ כ 5 ס"מ מפינת הקיר האם לשבור ולטייח או לסתום עם חומר כמו סיקפלקס 11FC

              אני רוצה לצבוע על השפריץ סופרקריל מ ד. או אולי צבע אחר -גמיש

              תודה ברוך

              • · תיקון סדקים, סדקי שערה

                (גבי)

                שלום ברוך,

                לר ברור למה כוונתך בסדקי-שערה :

                סדקי שערה שנמצאים רק על גבי שכבת השפריץ עצמה - לא כדאי ואין צורך לתקן. אם תתקן את כולם התיקונים יבלטו למרחוק ויכערו מאוד את המראה של הקיר.

                תקן רק סדקים שעוברים את שכבת הטיח (שנמצאת מאחורי שכבת השפריץ). סדקים מסוג זה אכן מעבירים רטיבות פנימה והנם סדקים "עובדים" שימשיכו לנוע בעתיד. אותם יש לאטום עם חומר גמיש, דהיינו עם מרק גמיש. סדקים רחבים יותר יש לאטום עם מסטיק פוליאוריטני כגון סיקפלקס 11FC או MS פולימר.

                אם הסדק המדובר הוא בין חגורת הבטון לבלוקים רצוי לפתוח אותו / לשבור את הטיח ולאטום עם מסטיק בעומק הקיר. לאחר מכן לבצע תיקו טיח ותיקון שפריץ. ניתן גם לאטום "מלמעלה" עם מסטיק בלבד, ללא שבירת הטיח. אך במקרה שכזה תיתכן חדירה של רטיבות פנימה כאשרמי הגשמים יוכלו להספגעמוק לתוך שכבת הטיח והשפריץ ו"לעקוף" את המסטיק. לשיקולך.

                סדקי שערה דקיקים שנמצאים על גבי השפריץ הצימנטי עצמו הנם טבעיים למדי ובכל מקרה לא ניתן לתקן אותם מבלי שהתיקונים מאוד יבלטו. סדקים שכאלה ניתן לאטום עם שכבת הצבע בלבד.

                אם שתצרף תמונות נוכל אולי לעזור יותר במדוייק.

                בהצלחה,

                גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן