הוספת הודעה חדשה
עמוד 53 מתוך 2753 · סה״כ 13763 נושאים בפורום
  • · חוות דעת איתור רטיבות

    (מיקי)

    שלום רב,

    האם, כאשר מומחה לאיתור רטיבות מבצע חוות דעת, עליו להוסיף תמונות גם של המקום/הקיר וגם (ואת זה אני רוצה להדגיש) של השעונים שלו והתצוגה שלהם?

    האם חוות דעת ללא תמונות של הרטיבות וללא תמונות של השעונים/מודדי לחות והצג שלהם, היא תקינה?

    אתן דוגמא. בחוות הדעת כתוב: "... רטיבות ברמה נמוכה (צבע ירוק כתום במכשיר פרוטימטר דיגיטלי..."

    `צבע ירוק כתום` נשמע כללי. האם אין מחויבות לכתוב את אחוזי הלחות המדויקים, או, לכל הפחות, לצלם את מכשיר הפרוטימטר ואת הרשום על גבי הצג שלו?

    אודה מאוד על תשובה.

    יום טוב.

    • · חוות דעת על בעיות רטיבות

      (גבי)

      שלום מיקי,

      בהחלט מקובל להוסיף תמונות של מקום הרטיבות בקיר (תמונה רגילה) ולצידה תמונה של אותו המקום בצילום תרמי (צבעוני, של המצלמה התרמית).

      בבדיקות עם מצלמה תרמית לא מקובל להגיש דוח במלל בלבד, ללא הצילומים.

      את צילום המכשיר רצוי גם כן לצרף במקביל ואכן מקובל לבצע זאת , אם כי לא בכל המקרים הדבר מופיע (תלוי בבודק / המבצע). למרות זאת- תוכל לדרוש זאת לדעתי ממכין הדוח.

      בברכה,

      גבי

  • · קידוח פתח להעברת חשמל מחניון עילי לתחתון

    (נועם)

    שלום ,

    אני מעוניין להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי , החניה שלי נמצאת בחניון עילי קומת קרקע , והיא ממוקמת בקו החיצוני של הבניין צמוד לחומה. לא ניתן להעביר תשתית חשמל מתחת לאבנים משתלבות בגלל גובה נמוך מתקרת החניה התת קרקעית עד לאבנים.

    חשבתי לקדוח חור בריצפת החניה, להעביר צינור עם כבל ולאטום עם עמוד לעמדה .

    תוכלו לכוון אותי מה ולאיזה אנשים אני צריך לפנות ? מה סדר הפעולות ? ואיך כדאי לבצע את האיטום בצורה הכי טובה ?

    תודה

    • · איטום מעברי כבלים דרך תקרת חניון

      (גבי)

      שלום נועם,

      באופן כללי שלבי העבודה צריכים להיות כלהלן-

      1. הרמת אבני המדרך מהאזור המבוקש (בשטח של כ 1.5 מ"ר) וחשיפת שכבת האיטום (יריעות).

      2. חיתוך היריעות בהיקף האזור (כ 1.0 מ"ר).

      3. קידוח קדח בתקרת הבטון של החניון .

      4. התקנת צינור מוביל מ PVC או גיבריט.

      5. יציקת קוביית בטון בהיקף הצינור בגודל של כ 40/40 ס"מ וכך שתהיה בולטת מעל פני הריצוף כ 20-10 ס"מ נוספים (או מעבר לכך, ע"פ העדפתך, אם ברצונך לצקת עמוד).

      6. מריחת חומר יסוד ביטומני מעל גבי כל שטחי הבטון וסביב הקוביה (עד לקצה האזור בו נחתכו היריעות).

      7. הלחמת 2 שכבות של יריעות ביטומניות על הרצפה ועל דפנות הקוביה, עד לגובה של כ 10 ס"מ מעל למפלס הריצוף.

      6. ריצוף השטח מחדש באבני המדרך.

      7. מומלץ להדביק פנלים סביב הקוביה, להגנה על שכבת האיטום שבהיקפה.

      8. השלמת קצה הצינור המוביל כך שיסתיים בצורת "מקל סבא" למניעת מעבר מים אל פנים הצינור.

      9. התקנת צנרת החשמל ע"פ הוראות החשמלאי.

      הערה- עליך להיוועץ עם מתקיני מערכת החשמל משום שיתכן שיש להם פתרון יעודי למעברי צנרת מסוג זה.

      בברכה,

      גבי

  • · סגירה ואיטום של נישה בחדר רטוב

    (שחר)

    שלום,

    כחלק משיפוץ חדר רטוב אני מתכנן לסגור בבלוקים נישה עד גובה 90 ס"מ בכדי להגיע לקו הקיר (מצורפת תמונה למקרה שלא הצלחתי להסביר טוב).

    בהמשך תוצב אמבטיה עד קו הקיר ובעצם תיווצר נישה/מדף שקוע מעל האמבטיה.

    השאלה שלי היא האם יש צורך לבצע איטום מקדים לקירות ורצפת החדר/האיזור הרטוב ואז להניח את הבלוקים ולבצע את הבנייה בבלוקים או לבצע את הבנייה בבלוקים ואז לבצע איטום.

    מקווה שהצלחתי להסביר את כוונותי

    תודה מראש

    • · איטום נישה בחדר רחצה

      (גבי)

      שלום שחר,

      הסברת היטב את שאלתך.

      עדיף להערכתי לבצע את האיטום המלא לפני בניית הבלוקים. (אפשר גם וגם).

      החשש מהאיטום מעל הבלוקים הנו בכך שתיווצר סדיקה ביניהם (או בינם לבין התשתית) עקב בנייה לקויה ובמקרה של נזילה מהיקף האמבטיה- האיטום יכשל.

      מאידך- אם הנך מבצע את הבנייה בבלוקים באופן מקצועי לגמרי כך שהעסק יהיה ממש יציב (רצוי עם טיט צמנטי ולא טיט רגיל, וכולל דבק לטקס SBR בתערובת)- הרי שתוכל לבצע את האיטום מעל הבלוקים (לאחר החלקתם השטח בשכבת החלקה / הרבצה).

      בברכה,

      גבי

      • · תודה רבה

        (שחר)

        על ההסבר המפורט

        • · אודה לשאלה נוספת

          (שחר)

          כאשר מבצעים סגירה כזאת בבלוקים אני מניח שכוונתך בסגירה מקצועית היא עיגון קוצים מהקירות הקיימים ועם בלוקי תעלה או שינון הבלוק לייצר אחיזה טובה שתמנע סדיקה עתידית. מה שלא ממש ברור לי זה כיצד מתבצעת אחיזה טובה של גב הבלוקים לקיר שמאחוריהם? האם יש צורך במסטיק כלשהו בפס חיבור הבלוקים לקיר? ובכלל כיצד מונעים סדיקה בפינות הפנימיות החדשות שיווצרו.

          שוב המון תודה

          • · איטום נישה

            (גבי)

            שלום שחר,

            אם תמרח שכבת יסוד צמנטית מעל גבי כל התשתית לפני בניית הבלוקים, החיבור לתשתית יהיה מספק.

            ראה "עבודה נכונה עם חומרי מליטה". יש להוסיף דבק לטקס SBR גם לתערובת בטיט הצמנטי (לא טיט רגיל) וגם לשכבת היסוד (50 אחוז מהמים בשכבת היסוד).

            אם תרצה להקפיד עוד יותר- בצע חגורת בטון בחלק העליון שמעל הבלוקים.

            אין צורך בשימוש במסטיק לצורך הדבקת הבלוקים (אם לכך התכוונת) אך תוכל לבצע מסטיק בהיקפו של החיבור העליון, למקרה שתיווצר סדיקה בהיקף הבניה.

            בברכה,

            גבי

  • · נקז לגג באיטום יריעות

    (אורי)

    שלום רב,

    אנחנו לפני ביצוע איטום מחדש של גג עם יריעות ביטומניות. כמו כן מבצעים החלפה של צינור הניקוז האופקי עד לצמ"ג.

    האם מומלץ או אף חובה להתקין נקז בעת התקנת היריעות?

    באיזה נקז מומלץ להשתמש?

    האם (ואם כן איך) הנקז אטום עם הצינור?

    בתודה מראש

    • · איטום גג מחדש עם יריעות ביטומניות- נקז

      (גבי)

      שלום אורי,

      אם מחליפים את הצינור האופקי חובה להשתמש בנקז יעודי.

      בשולי הנקז ישנם שוליים (מעין "שמלה") שאליהם מולחמת היריעה הביטומנית.

      לא ציינת באם מדובר על צינור אפקי שעובר רק בתוך מעקה הגג (זוית 90 מעלות) או על נקז אנכי שמתחבר לצינור שטמון ביציקת הגג במרחק גדול יותר מהקיר (ללא זוית). יש להתאים את הנקז למצב הנתון בשטח וכמובן לקוטרו של הצינור.

      ראה לדוגמא נקז צידי (למעקה) ונקז אופקיבאתר חברת מלגול. ראה גם דוגמאות נוספות וסרטון הדמיה באתר MBMI.

      בברכה,

      גבי

  • · רטיבות מקיר משותף

    (משה)

    שלום.

    בבית צמוד קרקע קיימת יחידת דירה שדופן הקיר זה בעצם קיר משותף לשכן השני. הקיר ללא יסוד, אלא על אדמה. כל חורף סובלים מרטיבות נוראית .

    חשבתי על ליצור אצלי ביחידה בעצם קיר חדש.. לחפור כמטר ולמרוח זפת לסגור בבטון וליצור 2 חגורות בטון ולסיים את הקיר.. האם מתאים למרוח זפת על דופן הקיר הישן לאחר החפירה או יש להשתמש בחומר אחר.

    האם הקיר הישן עדיין יעביר רטיבות לקיר החדש גם אם אמרח אותו בסיקה? אשמח להסבר ולפתרון.

    תודה ושבת שלום

    • · איטום פנימי לקיר משותף

      (גבי)

      שלום משה,

      אפשר להמנע מבניית קיר מקביל נוסף, באמצעות בצוע איטום פנימי ("שלילי") בקיר הנוכחי.

      כמו כן יהיה צורך לאטום את הקירות הנושקים / הניצבים לקיר הבעייתי, לפחות למרחק של מטר נוסף, או לחילופין (עדיף) להפריד ביניהם לבין הקיר הבעייתי באמצעות הסרת טור הבלוקים האנכי המחבר ביניהם. בנוסף יש לאטום את כל שטחי הרצפה שנושקים לקירות שיאטמו, ברצועה שרוחבה כמטר אחד לפחות.

      את שלבי המפרט העקרוני תוכל לראות במאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

      תאור כללי של שלבי העבודה:

      1. מפרקים את כל שורות הריצוף הצמודות לקירות שיאטמו (למרחק של כ 100 ס"מ מהקירות).

      2. מסירים את כל שכבת הטיח מהקירות שמיועדים לאיטום.

      3. מבצעים הכנות ע"פ הממצאים שנחשפים בשטח.

      4. מבצעים שכבת טיח צמנטי שמועשר בדבק לטקס SBR ורצוי גם תוסף אטימה מסוג "סיקה 1".

      הערה לסעיף 4 לעיל- בהנחה שמדובר על קירות בלוקים יהיה צורך לבצע איטום מקדים ויסודי לכל השטח שיאטם, באמצעות שכבת טיח צמנטי (כ 3-4 ס"מ עובי) המועשר בדבק לטקס SBR ובתוסף אטימה כדוגמת "סיקה 1". רק לאחר מכן יתבצע האיטום בחומר האיטום ההידראולי (כגון "סיקה טופסיל 107" + רשת בין השכבות), כמתואר במפרט / בקישור.

      בנוגע לעבודות הצמנטיות ראה מאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה. (הכנתה ובצועה של שכבת הטיח הצמנטית מחייבת הסברים נוספים).

      כל הנאמר לעיל הנו כמובן מידע כללי ויש לבחון בשטח את כל הנתונים ואת מצב התשתית (הקירות ויציקת הרצפה) על מנת לתת מפרט מדויק יותר.

      באשר לשאלתך בנוגע לבניית קיר מקביל נוסף:

      1. כדאי לאטום את הקיר הנוכחי לפני שמצמידים אליו את הקיר החדש. אך איטום בחומר ביטומני (זפת) אינו יעיל כלל מכיוון שהוא מיועד לאיטום חיצוני ולא לאיטום שבו הרטיבות מגיעה מאחורי חומר האיטום (כלומר מתוך הקיר הרטוב). כך שאם מבצעים איטום שכזה ממילא מומלץ לבצע אותו בחומר איטום צמנטי וכמתואר בקישור.

      2. כאשר בונים קיר חדש אשר לא ניתן לאטום אותו מצידו החיצוני- בונים את כולו מבטון ולא מבלוקים, ומבצעים גם מעליו איטום פנימי / שלילי כמתואר במאמר.

      כך שהמלצתי היא לבצע לבצע איטום פנימי יסודי לקיר הנוכחי ולהמנע מבניית קיר חדש.

      נשמח לעזור בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

      • · תגובה- קיר פנימי חדש

        (משה)

        אני מנסה להבין.

        במידה וארצה לבנות קיר..

        ברגע שאבנה קיר חדש אחפור כמטר מהקיר הישן.. עם איזה חומר אתה ממליץ לאטום בין הקיר החדש לישן בתוך החפירה? האם זפת קרה מתאימה? או שיש צורך בחומר אחר? ולאחר מכן ..

        האם יש לאטום את הקיר הישן בסיקה ? או חומר אחר?

        ובמידה ואטמתי את החפירה החדשה וסגרתי עם בטון .. למה לא לשים בלוקים לאחר שכבר שמתי סיקה על הישן.? למה המלצתך לבנות את כולו מבטון? תודה

        • · בניית קיר פנימי

          (גבי)

          שלום משה,

          אם יהיה מטר מרחק בין הקיר הישן לחדש- לא יהיה כל צורך לאטום את הקיר הישן.

          את חלקו התחתון של הקיר, אשר נמצא מתחת לפני הקרקע, יש לאטום בחומר ביטומני משחתי. מורחים שכבת יסוד ביטומנית ומעליה כ 3 שכבות של חומר איטום ביטומני משחתי, כדוגמת "מסטיגום 10", או בחומר ביטומני-פוליאוריטני כדוגמת BPU-10 (ביטום), "לסטופלקס PB" (דבטק)- ואחרים, ע"פ הוןראות היצרן וכולל חומר יסוד מתאים. יש להקפיד על עובי שכבה מספק, על פי הוראות היצרן.

          מעל גבי יציקת / חגורת הבטון- אכן תוכל לבנות את הקיר מבלוקים, כפי שציינת.

          לא לגמרי ברור לי המצב בשטח ואם יהיה צורך לאטום את רצפת הבטון ו/או אם ישנה שכבת איטום מתחת לרצפה. יש לבחון היטב את הדברים בשטח על מנת להמנע מבעיות ברצפה עקב עבודות החפירה וכיוצ"ב.

          בברכה,

          גבי

          • · תגובה איטום קיר פנימי

            (משה)

            הי גבי תודה רבה.

            אשמח אם תוכל לתת מענה למספר שאלות קטנות:

            1. במידה ואחפור אצטרך בעצם לדאוג לאטימה של היציקה?

            2. כתבת בתשובתך הראשונה שבמידה ועושים קיר שיהיה בטון? אשמח לדעת למה?

            3. נאמר לי גם שאוכל לעשות 5 שכבות התזה על הקיר הישן כמובן לאחר הורדת הצבע והכל? האם לזה התכוונת שכתבת שניתן לאטום בדרך אחרת ללא בניית קיר חדש?

            המצב הזה קצת לא ברור לי.. אומנם אם אני אוטם את הקיר הישן..אך מה קורה עם הקיר מצידו החיצוני? הוא הרי לא אטום הרי עדין תהיה ספיגה של האדמה ועלייה לקיר? איך האטימה של הקיר מצידו הפנימי תורמת אם כך.. היא הרי לא יוצרת חציצה כמו אטימה מהצד החיצוני..

            תודה וסליחה על ריבוי השאלות.

            • · איטום פנימי לקיר או בניית קיר חדש

              (גבי)

              שלום משה,

              ראשית מספר תשובות לשאלותיך.

              1. כאשר בונים בית קרקע (או קיר) תמיד אוטמים את החלק שנמצא מתחת לאדמה, על מנת שהרטיבות שבקרקע לא תרטיב אותו ותתרומם באופן קפילארי במעלה הקיר.

              אוטמים את החלק התת קרקעי ועוד כ 30 ס"מ מעל לפני האדמה.

              בד"כ מתבצע איטום שכזה בחומר ביטומני משחתי, כפי שתארתי בתשובתי הקודמת.

              כך שיוצקים חגורת בטון / יסוד עד מעבר למפלס האדמה ומעליה בונים את הבלוקים.

              2. אין צורך לבנות את כל הקיר מבטון, אלא רק את החלק התת קרקעי. (הסבר נוסף בהמשך).

              3. אם תבנה קיר נוסף במרחק של מטר מהקיר הישן, לא יהיה כל צורך לאטום את הקיר הישן משום שלא יהיה מגע בין הקירות. (בתשובתי הקודמת סברתי שברצונך ממש להצמיד את הקיר החדש לקיר הישן, אך כעת הבנתי שכוונתך היתה שונה).

              ההסבר ששציינת שקיבלת לגבי איטום הקיר הישן באמצעות 5 שכבות של חומר ביטומני- אינו נכון ואינו מקצועי. (כלל לא משתמשים בחומר ביטומני כשעושים איטום פנימי).

              אפשר לאטום את הקיר הישן הנוכחי, מצידו הפנימי, כפי שתארתי במפרט. אין צורך לבנות קיר נוסף במקום הישן. ובמקרה שכזה האיטום מבוצע בחומר צמנטי משחתי ולא בחומר ביטומני.

              לשאלתך בנוגע לרטיבות שעולה מהקרקע אל תוך הקיר הנוכחי: האיטום הפנימי במפרט שהזכרתי בתשובתי הקודמת מטפל גם בזה. מסיבה זו אוטמים גם את שטח הרצפה. הרטיבות אמנם תמשיך להרטיב את הקיר (ואת יציקת הרצפה) אך שכבת האיטום הפנימית תמנע ממנה מלהופיע בצידו הפנימי של הבית.

              איטום שכזה מבוצע כדרך קבע בקומות מרתף למשל, כאשר אין גישה לצידו החיצוני של המבנה (או מתחת לרצפה שלו). איטום זה מכונה "איטום שלילי" וכאשר הוא מבוצע היטב הבעיה מסתיימת לגמרי ולצמיתות.

              אני מקווה שההסבר יותר מובן כעת.

              אין בעיה עם ריבוי השאלות ונשמח לעזור הלאה ככל שידרש.

              בברכה,

              גבי

              • · איטום קיר פנימי

                (משה)

                גבי תודה רבה אכן מובן יותר.

                1. במידה וכן אצמיד את הקיר הישן לקיר החדש עלי ניתן לאטום עם סיקה 107 את כל הקיר הישן ?ובקשר לקיר החדש בחפירה עצמה עלול להיות מצב שהקיר הנוכחי עלול ליפול במידה ואין לא יסוד (נמצא על אדמה).

                מעלה את עניין הקיר החדש כי זה מה שנאמר לי מאחד אנשי המקצוע של יצירת קיר חדש עם יסוד כמו שהסברתי ומריחת זפת באזור הבטון החדש בתוך החפירה) אך האם לדעתך יש סיכון שקיר יפול אם הוא ללא יסוד ואכן מתבצעת חפירה. והאם ניתן למרוח זפת.. כי חלק אמרו שישימו יריעות בטומניות בחפירה וחלק אמרו לי בכלל התזה.. כל אחד אומר משהו אחר.. וזה שהביא את ההצעה היחסית סבירה הציע למרוח זפת.. אך אני קצת לא בטוח לגביו, מה היית ממליץ לי ?

                2. במידה ואתקן את הקיר הנוכחי ..כמה תשפיע הרטיבות על היחלשות הקיר למרות זאת? אומנם לא תופיע רטיבות אך עדיין הקיר כן יירטב מהמים וייחלש ) האם עם הזמן ניתן לחשוש מקריסת הקיר?

                • · איטום לקיר פנימי

                  (גבי)

                  שלום משה,

                  כל הרעיון של בניית קיר נוסף בתוך הדירה הנו מיותר לגמרי, מסכן את יציבות המבנה (מחייב אישור ופיקוח הנדסי), וגם הרבה יותר יקר לבצוע. העצות שקיבלת פשוט אינן נכונות כלל.

                  אפשר פשוט לאטום את הקיר הנוכחי כפי שפרטתי וכפי שמתואר במפרט הטכני אשר בקישור שצרפתי.

                  נראה שקיבלת עצות מבעלי מקצוע שאינם מבינים את הנושא כלל. ליתר בטחון אפשר כמובן לבחון את מצבו של הקיר / היסוד, באמצעות מהנדס / קונסטרוקטור. אך באופן כלליאין סיבה לדאגה באשר ליציבותו של הקיר או חלילה לקריסתו בעקבות פגיעת הרטיבות, גם לאורך זמן רב. ב 99 אחוז מהמקרים לא יהיה שום צורך בבניית קיר חדש במקומו / לצידו.

                  לשאלתך בנוגע לאיטום היסוד: אוטמים אותו בחומר משחתי או ביריעות ביטומניות (במקרה של בניה חדשה פורסים יריעות מתחת ליסוד לפני יציקתו, אך לא יהיה בכך צורך).

                  נשמח לעזור הלאה בכל שאלה. (אם תרצה נוכל גם לבצע ביקור במקום עם קונסטרוקטור מחברתנו).

                  בברכה,

                  גבי

                  • · איטום קיר חיצוני

                    (משה)

                    גבי תודה רבה על המענה

                    בדקתי עם מספר אוטמים רובם אמרו לי שמה שהצעת זה איטום שלילי ואין על זה אחריות.

                    אשמח לדעת אם אוכל לעשות זאת לבד ? ואם תוכל לפרט את השלבים קצת יותר.. ביצעתי תיקונים בבית (צביעה שפכטלים וכו`(מאמין שזו לא תהיה בעיה עבורי .

                    דבר נוסף, ואולי יתן מענה הכי מיטבי..

                    הייתי אצל השכנים וראיתי את הקיר קיים עליו שליכט.. הקיר סדוק במקומות מסוימים אך הרטיבות אינה משם לדעתי. כמטר מהקיר יש רולקת בטון ומשטח בטון )כנראה ניסו ליצור תעלה שתגליש את המים וזה לא צלח). האם כדאי לנקות את השטח של הבטון? ולשים יריעות בטומניות או למרוח עם סילר? או חומר אחר שאתה ממליץ ולעלות כ40 סמ על הקיר גם עם החומר?

                    במידה ואאטום את האזור עדיין קיימת רצועת שטח מעבר למטר של הבטון.. שם האדמה חולית וקשה.. האם לדעתך יכולה להיות ספיגה מהאדמה הזו ועליה כלפי הקיר במרחק כזה בגשם?

                    ששאלתי אוטם על הנושא הזה .. אחד מהם יעץ לעשות יריעות על הבטון, השני אמר שבמידה והאדמה שמעבר לבטון מכיוון שהיא אדמה קשה היא לא תספוג את המים אלא תציף את היריעות שליד האדמה ותגרום לניתוקן.

                    מה לדעתך נכון? מצטער על כמות השאלות פה .. פשוט כל אחד אומא משהו אחר.. וזה באמת מתסכל.

                    תודה

                    • · איטום שלילי לקיר

                      (גבי)

                      שלום משה,

                      כפי שציינתי קודם- קיבלת הרבה עצות בלתי מקצועיות.

                      הפתרון המקצועי היחיד יהיה לבצע איטום שלילי / פנימי לקיר. בבצוע נכון לא תהיה כל בעיה למשך עשרות שנים ומקובל לספק אחריות מלאה בגין עבודות אלו לתקופה של 10 שנים.

                      כל שאר הפתרונות אינם נכונים ולצערי אין אפשרות להתייחס אליהם.

                      איטום שלילי מלא מבוצע כפי שתואר במאמר לעיל על איטום מרתפים מבפנים. זו עבודה מקצועית שלצערי לא סביר שתוכל לבצע בעצמך.

                      בברכה,

                      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן