· איטום מעל שכבת ריצוף עם רובה בפוגה 2-3 מ”מ
(גבי)שלום
בביתי נעשתה עבודה רשלנית של איטום המרפסות (אין רולקות ופסי הפרדה).
בשל שלל נסיבות - אופציית הרמת הריצוף ואיטום מחדש איננה באה בחשבון.
פתרון הקירוי והאיטום מעל לריצוף נשארו.
ברצוני לאטום בחומר שקף מעל שכבת הריצוף (גרניט פורצלן עם פוגות 2-3 מ"מ ומרפסות נוספות עם אריחי קרמיקה עם פוגות 3-4 מ"מ). הרובה הקיימת היא בזיונית ומתפוררת.
אילו חומרים מומלצים (שקופים!) לרובה ולאיטום (האם ביצוע רובה אפוקסית מייתרת את שכבת האיטום החיצוני?)
מודע לעובדה שמדובר בפתרון קלוקל אך זה מה שיש לי משלל נסיבות.
תודה רבה למומחים העונים
(שמעתי על איטום מרינס שקוף - איך הוא?)
09.09.2016 10:06חלון חדשהוספת תגובה· איטום מרפסות עם חומרי אטימה שקופים
(גבי - איטומן)שלום גבי,
כפי שכבר ציינת בשאלתך, הפתרון המקצועי ביותר יהיה כמובן להסיר את הריצוף ולתקן את שכבת האיטום שמתחתיו.
אם ברצונך בכ"ז לבצע איטום בחומרים שקופים מעל הריצוף הקיים, יהיה עליך תחילה לתקן ו/או להחליף לגמרי את הרובה המתפוררת. רק לאחר מכן תוכל לצפות את כל המשטח עם חומר פוליאוריטני שקוף.
לשאלתך: יש המסתפקים באיטום הפוגות בלבד עם רובה אפוקסית (או אקרילית). אך ציפוי בחומר שקוף בנוסף לאיטום הפוגות הנו בהחלט מומלץ מכיוון שהחומר השקוף ניחן בגמישות ומסוגל לגשר על פני סדיקה זעירה שמתרחשת בין האריחים כתוצאה מתזוזות, ובמיוחד כאשר עבודת הריצוף לא בוצעה כהלכה.
חומרים שקופים שכיחים: "היפרדסמו T", "מריטראנס", "סיקה לסטיק 490T" ו"סיקה גרד 410". (האחרון מיועד במיוחד למשטחים אפקיים וניחן בעמידות טובה בשחיקה).
רוב החומרים מבצעים את תפקידם נאמנה. החשוב ביותר הוא לבצע את עבודות ההכנה ואיטום הפוגות כראוי ומבלי לצאת מתוך הנחה שמריחה "מזורזת" של החומר תפתור בעצמה את כל הבעיה. ביישום נכון- האיטום יכול להחזיק מספר שנים.
נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.
שבוע טוב,
גבי
10.09.2016 23:05חלון חדשהוספת תגובה
· תפר התפשטות
(שלומי)שלום.
אני מבצע תוספת לבית קיים . מה עלי לעשות בחיבור בין ישן לחדש בבנייה או בשלב האיטום
תודה
08.09.2016 12:22חלון חדשהוספת תגובה· תכנון תפר התפשטות בין מבנה ישן לחדש
(גבי)שלום שלומי,
עליך להפנות את שאלתך אל המהנדס המתכנן ולקבל מפרט טכני מלא. לא ניתן לספר מפרט שכזה באמצעות הפורום וללא תכניות הבניה.
באופן כללי ביותר: בשלב הבניה מפרידים בין הבתים באמצעות לוחות קלקר. מאוחר יותר אוטמים את התפר החיצוני עם מסטיק פוליאוריטני + כיסוי פח / נחושת ו/או פח מרושת שמעליו מיישמים את שכבת הטיח.
בברכה,
גבי
09.09.2016 16:56חלון חדשהוספת תגובה· באותו עניין תוספת בניה של ממ”ד לבית קיים
(מירב)הקבלן חיבר את הקיר של הממ"ד לבית הקיים עם קלקר כשהוא קושר אותם עם ברזלים לקיר של הבית.. כתוצאה מכך נוצר לי סדקים בקיר של הבית שאיליו התחבר הממ"ד
01.10.2016 20:44חלון חדשהוספת תגובה
· איטום לצורך שליכט אקרילי
(בועז)בהמשך לפנייתי מתאריך 3/9/2016 בנושא איטום לצורך שליכט
https://www.itumen.co.il/site/forum_showMsg.asp?id=32368
הוספתי תמונות למצב הקירות הקיים כאשר חלק מהשפריץ מתפורר וחלקו חזק.
אודה מאד להערותיך לאופן היישום.
בנוסף אודה להתייחסותך לפנייתי בנוגע לחדירת רטיבות בין הרעפים לקיר הניצב. הוספתי תמונות.
https://www.itumen.co.il/site/forum_showMsg.asp?id=32366
תודה רבה
בועז
07.09.2016 19:34חלון חדשהוספת תגובה· הכנת קירות ואיטום לפני שליכט צבעוני
(גבי)שלום בועז,
הציפוי שנראה בתמונות הנו של שפריץ צימנטי ישן וחלש. כנראה שלא תהיה כל בעיה להסיר אותו מהקיר ולהשאיר במקומה את שכבת הטיח.
לאחר מכן צריך לבצע תיקוני טיח מקומיים בהתאם לצורך.אם יתגלו ברזלים חלודים באלמנטים שעשויים מבטון (עמודים / קורות) יהיה צריך לטפל בהם בנפרד ע"י מפרט לשיקום בטונים. בסדקים יש לטפל גם כן באופן נפרד, אם / ע"פ הצורך.
לאחר מכן אפשר יהיה כנראה לבצע שפכטל חיצוני (כגון "אלטק ויולט") מעל שכבת הטיח, להחלקה ולחיזוק- ומעליו צבע יסוד לשליכט ואת השליכט הצבעוני עצמו.
אם ישנם סדקים בטיח אפשר גם למרוח (במקום ה"אלטק ויולט") חומר אקרילי משחתי ולהטביע בתוכו רשת אינטרגלס יעודית (ראה למשל דבק מסוג P200 של "דקוליין").
לגבי גג הרעפים:
התמונות מרוחקות מדי אך עדיין אפשר לראות שבוצעו נסיונות כושלים לתיקון אזור החיבור בין הרעפים לקירות. במצב הקיים הפתרון הטוב ביותר יהיה כנראה לבצע כלהלן:
1. באמצעות דיסק חשמלי יש לחתוך את הטיח שבתחתית הקיר, במקביל לשיפוע של הרעפים.
2. יש להסיר לגמרי את הטיח באזור שמתחת לחיתוך וכולל אתבטון ואת חומרי האיטום שיושמו מעליו.
3. יש להתקין כיסוי פח ("פלשונג") שיצא מהקיר ויכסה כ 20-30 ס"מ מהרעפים. הפח צריך להיות מחובר לתשתית הקיר עצמה ולא מעל לשכבת הטיח. אחר כך מבצעים שכבת הרבצה צימנטית ובתוכה רשת אינטרגלס - לכיסוי הפח בחלקים שמתחברים לקיר.
4. לסיום מבצעים טיח מיישר ואת שכבות הגמר.
כפי שציינתי בתשובתי הקודמת, מפרט מדוייק אפשר לספק רק לאחר בדיקה בשטח.
בברכה,
גבי
09.09.2016 16:43חלון חדשהוספת תגובה
· זפת יוצאת מרצפה
(ליאור)שלום
ממרפסת שנבנתה (חדשה) ונאטמה בזפת ועל גביה יריעות ביטומניות מעליהם ריצוף.
מבין הריצוף באזור הפנלים יוצאת מעין זפת שחורה כל שנה בקיץ. אני תמיד מגרד עם שפכטל בעיקר כי חלק מזה זה באזור שמפריע לפתיחת הדלת למרפסת.
האם זה תקין? מה ניתן לעשות בנידון??? יש לציין שכל שנה זה קורה וכל שנה מגרד עם שפכטל את מה שאני יכול ולא נראה שיש חדירה של רטיבות. זה מעצבן ומפגע אסטטי.
07.09.2016 14:53חלון חדשהוספת תגובה· ביצבוצי זפת ליד פנלים במרפסת
(גבי)שלום ליאור,
התופעה אינה שכיחה אך קיימת לעיתים. כנראה שהריצוף נמצא קרוב מאוד לשכבת האיטום ו/או לחומר היסוד הביטומני (פריימר ביטומני) שמתחת לה. כאשר השטח מתחמם בקיץ חלקי הביטומן הופכים להיות יותר נוזליים ומבצבצים דרך הפוגות.
אם תאטום את הפוגות בין ותחת הפנלים כנראה שהתופעה תיפסק. פיתרון נוסף שאולי אפשרי : הצללה באזור כך שלא יתחמם תחת השמש.
בכל מקרה כנראה שהתופעה פשוט תיפסק מעצמה בסופו של דבר.
בהצלחה,
גבי
09.09.2016 16:16חלון חדשהוספת תגובה
· איטום פרטר
(אפי)שלום,
אני גר בסוג של חצי פרטר .כמטר מהקיר החיצוני מכוסה באדמה.
חפרתי תעלה מסביב למבנה ומרחתי טיח על הבלוקים החשופים.
על מנת לאטום את הקיר ממים באילו חומרים עליי להשתמש?והאם צריך פריימר לפני .
תודה
06.09.2016 15:59חלון חדשהוספת תגובה· איטום קירות פרטר
(גבי)שלום אפי,
שים לב שאיטום הקירות אינו יכול לספק מענה למקרים שבהם ישנה רטיבות בקירות הפנימיים של המבנה- באזור שמעל הפנלים. רטיבות שכזו מעידה בד"כ על נוכחות לחות / מים מתחת לשכבת הריצוף, ומחייבת טיפול יסודי יותר (איטום פנימי).
חסרים מספר נתונים בשאלתך. אנא השלם את החסר:
היכן ממוקמת הרטיבות בקירות. האם היא מופיעה מעל הפנלים או בחלקים גבוהים יותר ?
לאיזה עומק חפרת ?
האם ברצונך לאטום את חלקי הקירות שמעל לקרקע או את חלקי הקירות התת קרקעיים ?
כמו כן: האם הקירות התת קרקעיים עשויים גם הם מבלוקים ?
(תמונה תוכל לעזור להבנת המצב).
ראה גם מאמר על איטום רטיבות בקירות של קומות קרקע.
אם תספק יותר נתונים נשמח כמובן לעזור הלאה.
בברכה,
גבי
06.09.2016 21:54חלון חדשהוספת תגובה