· הדבקת חרסינה על גבי חרסינה ישנה
(יוסף)שלום
יש לי באמבטיה חרסינה ישנה ודקה.
הקירות באמבטיה הם מבלוקי זיפזיף.
הרצף מציע לא לפרק את החרסינה הישנה אלא להדביק עליה חרסינה חדשה על מנת לא להחליש את הקירות. האם זה מקובל לעשות זאת ואם כן באיזה דבק לעשות זאת.
תודה
22.07.2015 02:15חלון חדשהוספת תגובה· הדבקת אריחים על גבי אריחים קיימים
(גיורא)הדבר אפשרי ומקובל אם מכינים את השטח כראוי ומשתמשים בדבק מתאים.
רק חשוב לוודא כי האריחים הקיימים מודבקים היטב לפני השטח, על ידי נסיון פירוק של מספר אריחים קיימים. אם מתפרק בקלות, אין להדביק ישירות.
אפשר להכין את השטח להדבקה בשני אופנים-
מכאנית או על ידי חומר מקשר.
באופן מכאני ניתן ללטש או לחרוץ את פני האריחים הקיימים בחריצה בדיסק חשמלי או מלטשת חשמלית ודיסק מוזיאקה 16, כדי להסיר או לחרוץ לפחות חלק ניכר משכבת הזיגוג של האריחים הקיימים.
ניתן גם לחילופין לישם על כל השטח לאחר נקיונו משומנים, חומר מקשר ("פריימר") כגון "זינסר 123 "של אלרם דבקיםאו "אפוקסי לכל" של נירלט .
את ההדבקה יש לבצע בעזרת דבק אקרילי מוכן (לא דבקים אבקתיים!!) כגון שרמיק של שרפוןטמבור ,דורובונד 405 של בי.גי .
ישום הדבק צריך להתבצע על גבי השטח באופן מלא בעזרת מאלג` משונן, ויש לישם גם שכבה על גב האריח.
בהצלחה
22.07.2015 07:01חלון חדשהוספת תגובה· הדבקת חיפוי מעל חרסינה ישנה
(גבי)שלום יוסף,
אין ממש בטענת הקבלן שהקיר יחלש כתוצאה מהסרת החרסינה. מומלץ להסיר לגמרי את כל החרסינה הישנה.
ממילא סביר מאוד שתגלה שהחרסינה נתלשת מהקיר במלואה כך שישאר משטח מיושר שניתן יהיה להחליק אותו (למלא את החללים שיוצרו בו) ואחר כך להדביק קרמיקה חדשה כמקובל, עם דבק קרמיקה.
בברכה,
גבי
22.07.2015 23:18חלון חדשהוספת תגובה
· חידוש יריעות ביטומן בגג בנין
(נתן וינשטיין)שלום רב !
שאלה-1 האם סביר לחדש גג בנין ביריעות ביטומן על יריעות הביטומן הישנות ?
שאלה-2 אם התשובה לשאלה-1 חיובית,
על היריעות הישנות מרוח כרגע פוליגג (לפני זמן רב) באופן לא אחיד.
א) האם סביר להניח את היריעות החדשות מבלי להוריד את הפוליגג ?
ב) אם צריך להוריד את הפוליגג לפני הנחת היריעות החדשות, איך עושים זאת ?
שאלה-3. תחת היריעות הישנות יש מעט כיסי אויר קטנים שקשה למצוא אותם
האם בכ`ז צריך להוציא אותם, ואם כן, איך עושים זאת ?
בתודה מראש
וינשטיין נתן .
21.07.2015 20:52חלון חדשהוספת תגובה· איטום עם יריעות ביטומניות חדשות מעל יריעות ישנות
(גבי)שלום נתן,
1. סביר בהחלט ליישם שכבה נוספת של יריעות מעל יריעות ישנות. אך חובהלתקן את היריעות הישנות בכל המקומות הנחוצים ולדאוג שהן מולחמות היטב אל כל שטח הגג ובמיוחד בקירות אשר בהיקף. כמו כן חובה להשתמש בחומר יסוד יעודי (למשל פריימר 120 של חברת ביטום).
2. אי אפשר להלחים יריעות על חומר אקרילי ישן. יש להסיר אותו מהשטח באמצעים מכנים (גרזנים, סכינים, שפכטלים). המלאכה אינה פשוטה כלל. לפעמים נעזרים בלהבת גז על מנת לחמם מעט את החומר אך חימום יתר גורם ליותר נזק מתועלת.
3. אין צורך לחפש כיסי אויר קטנים שאינם נראים לעין. כיסים גדולים יש לתקן כמתואר במאמר על תיקוני גגות.
בברכה,
גבי
22.07.2015 23:09חלון חדשהוספת תגובה
· איטום קיר פנימי מפלטת מלט
(אייל)שלוםביצעתי סגירת מרפסת השיפוצניק התקין אצליפלטת מלט עם תופסנים כיוון שלא ניתן לשנות את המראה החיצוני של המרפסת, עם הגעת החורף נוצרו סדקים בפלטה ובחיבורים ניסיתי לאטום ולסתום עם קלסימט אבל לא עזר,אנימחפש המלצה לחומר גמיש אוטם שאפשר לצבוע עליו וימנע היווצרות סדקים בהמשך
21.07.2015 20:51חלון חדשהוספת תגובה· אטימת קיר מלוח בטון
(גבי)שלום אייל,
האם התכוונת לאמר שהשיפוצניק התקין לוח מוכן מסוג "צימנט בורד" ?.. אם תצרף תמונה של הקיר מבחוץ (וגם מבפנים) נוכל לראות במה בדיוק מדובר.
באופן כללי: אוטמים סדקים וחיבורים עם מסטיק חזק כגון "סיקפלקס 11FC" שמיושם מעל שכבת יסוד יעודית ("סיקה פריימר WASP"). במעבר מעל חיבורים בין לוחות אפשר גם להטביע רצועה של רשת אינטרגלס בתוך המסטיק ולהדק ולשטח אותו עם שפכטל בעודו טרי.
זכור שאת האיטום כנגד מעבר רטיבות מבצעים תמיד מצידו החיצוני של הקיר ולא מצידו הפנימי.
לאחר איטום הסדקים והחיבורים אפשר למרוח על כל הקיר צבע גמיש (מעל שכבת יסוד) או חומר איטום אקרילי משחתי (כגון פוליגג, מולטיגום, אקרילפז וכדומה). בעקרון מראה הקיר יראה עדין וטוב יותר עם הצבע הגמיש, אך עובי השכבות שלו יהיה בד"כ נמוך יותר מזה של חומרי האיטום שלעיל אשר יקנו איטום טוב יותר (ומראה ירוד יותר).
אם תספק פרטים נוספים או תמונות נשמח לעזור הלאה.
בברכה,
גבי
22.07.2015 22:58חלון חדשהוספת תגובה· קיר פנימי
(אייל)אז הפלטה באמת צמנט בורד, לא ניתן להגיע ללוח מצדו החיצוני בגלל שהוא הונח על גלילים מחרס (פתחי אוורור בדופן החזית של המרפסת שסגרתי) אי לכך הטיפול יכול לעשות רק מצידו הפנימי של הלוח, אני מחפש חומר שאוכל למרוח בשכבה עבה על כל הלוח עצמו ועל החומר לבצע צביעה מדובר בלוח של 2.30 על 1 מטר בלבד
24.07.2015 00:21חלון חדשהוספת תגובה· איטום לוח צימנט-בורד מבפנים
(גבי)שלום אייל,
במצב שתארת אפשר לבצע כלהלן:
1. למרוח על כל השטח חומר אטימה צימנטי הידראולי ("סיקה טופ 107", "טורוסיל" "ביטומסיל" וכדומה) בשתי שכבות, ועל פי הוראות היצרן.
2. לאחר הייבוש (יום יומיים לאחר מכן) לאטום את כל החיבורים סביב הלוח עם מסטיק כגון "סופר 7" או "סיקפלקס 11FC".
מספר ימים אחר כך תוכל גם לצבוע מעל הכל.
הערה: לאחר מריחת חומר האיטום הקיר עצמו כבר לא יהיה מוחלק שהיה קודם לכן. תוכל כאמור לצבוע מעל חומר האיטום או להחליקו עם שפכטל יעודי, בתהליך מסובך מעט).
נשמח לעזור שוב במידת הצורך.
בהצלחה,
גבי
26.07.2015 22:23חלון חדשהוספת תגובה
· ביצוע שליכט אקרילי במרפסת גג פתוחה
(ציון)שלום , השליכט האקרילי הנמצא בקירות ובמעקות הגג שלי התקלף / התנפח במקומות רבים.
1. האם לאחר קילוף של השליכט , חובה למרוח על הקירות והמעקות חומר איטום (אם כן , איזה חומר?) או שניתן רק למרוח פריימר X ועליו שליכט חדש ?
אגב , מבחינת חוזק האיטום והעמידות של השליכט לאורך שנים האם זה משנה באיזו טקסטורה אני בוחר (M100 / M200 וכדומה)?
2. איש המקצוע שהבאתי טוען שבמקומות שבהם השליכט לא רופף , אין צורך לקלף אותו ויש רק למרוח חומר מיישר בחלק הקיר שבו השליכט קולף (לשם שמירה על גובה אחיד) ושניתן למרוח פריימר + שליכט חדש על השליכט הישן (בשכבה 1 בלבד) ושזה "יתפוס" גם מבחינת גוון צבע (אני בוחר בצבע שונה) וגם מבחינת איטום.
האם זה נכון?
תודה רבה
21.07.2015 19:04חלון חדשהוספת תגובה· שליכט חדש על ישן, במרפסת גג
(גבי)שלום ציון,
1. באופן עקרוני אין חובה לאטום מחדש את הקיר לפני שמבצעים מעליו שליכט אקרילי חדש.
זאת, בהנחה שממילא בוצעה כבר שכבת הרבצה צימנטית לפני שבוצע בזמנו הטיח המיישר.
יחד עם זאת, במקרה שהיו נזילות בקיר המדובר, או במקרה שהטיח במצב גרוע במיוחד, יש לבחון בשטח אם ובאיזה פעולות נוספות כדאי לנקוט. (למשל- אפשר להספיג את הקיר עם סילוקסן לפני שמיישמים מעליו את הפריימר X).
2. אין בהכרח קשר ישיר בין גודל הגרגרים של הטקסטורה לבין עמידות הקיר מפני רטיבות, אם כי מהבחינה התאורתית נכון לאמר שככל שהחומר צפוף יותר הוא יהיה גם אטום יותר. בעקרון אפשר "לדלג" על שיקול זה לטובת מראה הטקסטורה המועדף.
3. אין צורך לקלף את השליכט במקומות שבהם הוא באמת חזק ויציב אך יש לוודא זאת (למשל באמצעות גרוד בשפכטל). אפשר לעקוב אחר שאר המלצות הקבלן שתארת.
4. יש לגוון גם את הפריימר על פי גוון השליכט הנבחר.
5. בהצלחה !
גבי
22.07.2015 22:48חלון חדשהוספת תגובה
· אבני טוף לבידוד
(אברהם)שלום גבי קראתי מאמר שלך על בידוד בשיטת גג הפוך שאלתי האם העובדה שאבני טוף הם בצבע כהה שקולט חום לא מפריעה לבידוד
דבר שני קראתי במאמר בנושא גינון שאורח החיים של הטוף עד 7 שנים לאחר מכן הוא מתפורר
מה דעתך
המון תודה והערכה
21.07.2015 11:08חלון חדשהוספת תגובה· חצץ או אבני טוף לכיסוי קלקר בגג
(גבי)שלום אברהם,
את עיקר ההבדל התרמי עושה העובדה שהגג אינו חשוף לשמש. צבעו הבהיר של החצץ אכן עדיף מהבחינה התרמית על פני צבעו הכהה של הטוף (או של חלוקי הנחל). אך כאשר הגג נצפה למרחוק מראה הטוף עדיף מהבחינה הויזואלית ואפשר גם לגוון ולעבד צורות שונות על הגג עם מספר צבעים של אבני טוף.
בסה"כ ההבדל לא יהיה כ"כ גדול מהבחינה התרמית כל עוד ישאר הגג מוגן מהשמש.
מעולם לא צפיתי בתופעת התפוררותם של אבני טוף על גגות, אם כי ניתן לפעמים למצוא מעט "חול טוף" מתחת לשכבת האבנים. יתכן שהתופעה מתרחשת או מתגברת בגינות / או באדמה, בהם קיימת אולי שחיקה מוגברת. יש להפנות את השאלה אל בעלי מקצוע מתחום הגינון.
בהצלחה,
גבי
22.07.2015 22:34חלון חדשהוספת תגובה