הוספת הודעה חדשה
עמוד 1852 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · ריח ביוב הנובע מצנרת לקוייה

    (סינדי)

    רכשתי דירה בבניין בן 11 קומות בו 4 דיירים בקומה. מדי פעם עולה ריח של ביוב באזור המטבח ומרפסת השירות, כמו כן ניתן להריח את ריח האקונומיקה אם משתמשים בה השכנים ולעיתים אפילו ניחוח נעים של סבון. מתשאול ראשוני התברר לי כי הצנרת כנראה משותפת לכל הקומות וכן אני שומעת במטבח ירידת מיםכאשר השכנים למעלה משתמשים בברז, כאילו אני פתחתי אותו, שאלתי מה ניתן לעשות לגבי נושא כזה ואיזה בעל מקצוע יכול לתת תשובות מדוייקות לגבי מקור הבעייה והדרך לפתרונה.

    תודה סינדי

    • · בעיות ריח מצנרת

      (גבי)

      שלם סינדי,

      לנושא הריחות איש המקצוע המתאים הנו מהנדס אינסטלציה (או אינסטלטור אמין).

      רעשים ניתן לבודדבאמצעות כיסוי אזור הצנרת עם יריעות בידוד מעופרת ומעליהן לוחות גבס.

      בהצלחה,

      גבי

  • · בעיית רטיבות בקיר חיצוני

    (אריק)

    שלום רב.

    עשינו שיפוץ בדירה ישנה מאוד ובאחד הקירות החיצוניים הופיעה רטיבות. עשיתי חפיר בעומק של כ-40 סמ` לאורך הקיר. להבנתי אני כעת צריך למלאו בזפת וכמו כן לצבוע את הקיר בזפת. אודה לעצתכם בנושא וכמו כן היכן ניתן לקנות החומרים באיזור המרכז. בברכה ובתודה מראשעל עזרתכם, אריק סלע.

    • · איטום קיר חיצוני קרקעי

      (גבי)

      שלום אריק,

      סוג החומר בו תשתמש תלוי גם בחומר שקיים כעת על הקיר. אם ישנו חומר ביטומני או זפת ישן- כדאי להמשיך עם חומר מאותה משפחת חומרים. את החפירה אין ממלאים בזפת אלא עם חצץ. להסברים נוספים ראה תחילה את המאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע.

      חומרים ניתן לרכוש במקומות המרכזיים של חומרי איטום ובניןבגוש דן, כגוןסבן יעקב, רוטנברג,מלגול, ואחרים.

      שבוע טוב,

      גבי

  • · רטיבות

    (ניני)

    שלום,

    בבית שרכשתי דירת דופלקס קרקע + קומה נוספת התגלתה רטיבות בחדר שינה רטיבות נמצאת בתוואי המרזב מהגג

    זו דירת דופלקס שמחוברת ל4 דיירים שתי קומות +2 לכול דייר השכן שלא מעל הדירה שלי חיבר למרזב ביוב של כיור במטבח וזו הסיבה לרטיבות.

    האם זה חוקי חיבור ביוב למרזב.

    ישנה רטיבות בקיר חיצוניהיתה מסלעה שסילקנו וריצפנו את האם הרטיבות יכולה להיות בגלל הריצוף וסילוק המסלעה האם ניתן לדעת אם זו רטיבות ישנה או חדשה?

    • · בעיות רטיבות

      (גבי)

      שלום ניני,

      כלל אין זה חוקי לחבר את מי הדלוחין של הכיור אל תוך המרזב. אינני רואה כיצד ניתן לקבוע בנחרצות כי זו הסיבה לרטיבות, אך בכל מקרה התקנה שכזו אינה חוקית וכמובן שאינה רצויה.

      בענין סימני רטיבות בסביבת המרזב בחדר השינה: יש לבדוק בשטח במה מדובר. רטיבויות סביב מרזבים יכולות להגרם עקב כשל באיטום במקום מרוחק יותר בגג, כאשר מי הגשמים זורמים מתחת לשכבת האיטום עד שמגיעים נקודה הנמוכה- שהיא סביבת המרזב- וחודרים שם פנימה לתקרה.

      קיר חיצוני / מסלעה:

      ציינת שהיתה רטיבות ישנה באזור. האם בגללה סילקתם את הסלעיה והתקנתם ריצוף ? בעקרון - אם האזור היה רטוב בחורף, לאחר התקנת הריצוף, הרי שהבעיה עדיין קיימת. אם ישנם רק קילופי צבע ישנים מעונת החורף הקודמת- כנראה שאין בעיית איטום. אלא שלא ניתן כלל לאמר זאת מעל דפי הפורום והבעיות שהזכרת מחייבות בדיקה בשטח.

      בברכה,

      גבי

  • · ניקוי עובש בקיר באופן בטיחותי במקום לא מאוורר

    (אביב)

    איך לנקות עובש שכתוצאה מפיצוץ בצינור, זה במקום סגור שקשה לאוורר אותו, ולכן אני לא רוצה באקונומיקה, שמדיפה ריח/גזים רעילים. הפיצוץ בצינור תוקן, כך שמספיק לנקות את העובש, והוא לא צפוי לחזור. הפיצוץ היה בצינור בקומה למעלה. אם מנקים את פני הקיר והתקרה, זה מספיק? לא נשאר עובש בעובי הקיר/תקרה?

    • · ניקוי עובש, תקרת מקלחת / אמבטיה

      (גבי)

      שלום אביב,

      אנא ראה מאמר על צביעת קירות- מקלחות וחדרי רחצה.

      את העובש יש לנקות גם בעומק הקיר. ניקוי פני השטח אינו מספק. אם אינך רוצה להשתמש באקונומיקה או חומר יעודי דומה תוכל לנקות גם עם מים מהולים בחומץ, אך הניקוי יהיה איטי יותר ורצוי לבצעו מספר פעמים.

      בהצלחה,

      גבי

      • · ניקוי עובש- תודה, 2 שאלות.

        (אביב)

        ברוברובו של השטח אין נפיחויות ולא קילופי צבע, אלא עובש בלבד על הקיר. שחלקו כמו העובש שגדל על עגבניות - עובשעם"ממשות"(ולא רק כתם), וחלקו נראה ככתמי עובש על הקיר (עובש "ללא ממשות").

        אבקש 2 הבהרות:

        1. לא היה ברור לי מדבריך ומהמאמר שהפנית אליו (וכן מהמאמר "תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות"), אם גם במקומות שאין נפיחויות וקילופי צבע דרוש לקלף את הצבע ואת הטיח, או שבמקומות כאלו מספיק לנקות את הצבע.

        2. כתבת שניקוי פני השטח לא מספיק ודרוש ניקוי בעובי הקיר. אך לא ברור לי איך ניתן לנקות בעובי הקיר, שגם אם נקלף את הטיח, הרי המברשת לא מגיעה לכל המולקולות של קיר הבלוקים, ולכן היותר היא חודרת מעט בחריצים שבין גרגרי הבטון המרכיבים את הבלוקים. וסקוצ` יכול לחדור עוד פחות (ממברשת), כי בליטותיו קטנות מדי בשביל להכנס לעומק החריצים. ובפרט אם כשאין קילופים ונפיחויות לא מורידים את הצבע והטיח, אז ממש המברשת לא תחדור כלום מתחת לצבע,ואם כן,מה המברשת תורמת אם לא מורידים את הצבע?

        תודה.

        • · ניקוי עובש מקירות ותקרה

          (גבי)

          שלום אביב,

          העקרון פשוט: במקומות בהם ישנו עובש על הצבע בלבד, והעובש יורד לגמרי לאחר הניקוי - אין צורך בהסרת הצבע (או חלקי טיח).

          במקומות אחרים, דמויי ה"עגבניה" שתארת, אשר בהם נותר כתם של עובש- יש להסיר לגמרי את השכבות הנגועות. אם לאחר הסרת הצבע עדיין ישנו כתם- יש להעמיק ולהסיר את השכבה שמאחורי הצבע במספר מילימטרים נוספים.

          לאחר מכן יש להספיג את האזור עם חומר חיטוי נגד עובש. פשוט שפשף את החומר עם סקוץ` או מברשת קשה כך שיחדור מספר מילימטרים לעומק התשתית. אין צורך או אפשרות להספיג עד לעומק הבלוק.

          אין צורך להסיר צבע שאינו נגוע כלל אך יש לבצע ניקוי ולחטא גם שטחים צבועים נקייםשאין בהםעובש גלוי לעין.

          בהצלחה,

          גבי

          • · ואיך אוכל לדעת אם זה רק עובש קל שמספיק לו חומץ?

            (אביב)

            תוכל לדעת לפי צילום?

            • · ניקוי עובש

              (גבי)

              שלום אביב,

              אין צורך בתצלום. אם העובש יורד עם חומץ- מה טוב. אם לא- קלף את הצבע ו/או את מה שמאחורי הצבע. זה הכל,מדובר על פעולה מאוד פשוטה.

              גבי

              • · תודה מאוד!

                (אביב)
                • · נקודה אחת שאבקש להבין

                  (אביב)

                  כשהעובש חדר פנימה, והניקיון החיצוני לא עוזר, שאז כמובן שמורידים את הצבע וכל "בשר הקיר" הנגוע, ואז כתבת שמסירים עוד כמה מ"מ אחרי המקום הנגוע, ולא זו בלבד, אלא גם מחדירים את הפונגיצ`ק ע"י שפשוף גם למקום שאחרי המקום הבריא שהסרנו (חומרא דחומרא).

                  אבל כשהעובש יורד מהצבע ע"י ניקיון בלבד, פה לא דרוש לקלף כמה מ"מ, ולא דרוש להחדירפונגיצ`ק לקיר בהברשה חזקה. ואת זה אבקש להבין מדוע זה כך. שהרי בקטע הקודם, אחרי שהסרנו את העובש, דרוש להסיר שכבה שנראית בריאה, ואח"כ להבריש. אז למה פה שהיה עובש על הצבע וירד, למה לא דרוש להסיר שכבה בריאה ולשפשף?

                  האם זה בגלל שהצבע יותר חסום, ולכן אם העובש יורד בניקיון בלבד אנחנו מניחים שהוא לא חלחל פנימה יותר? ומה שאין כן כשהעובש חדר לעובי הקיר, שאז יתכן שהוא חדר הלאה גם למקום שנראה נקי, כי שם המקום לא חסום בצבע.

                  • · ניקוי עובש

                    (גבי)

                    בוקר טוב אביב,

                    אין צורך לסבך את הדברים. אם אתה חושד שהעובש עבר את שכבת הצבע- הסר את הצבע. אם לא- לא.

                    בהצלחה,

                    גבי

  • · מפרטי איטום ליסודות / רצפות / שבילים כאשר הקירות החיצוניים עם מעטפת קלקר

    (אילן יעקב)

    שלום רב!

    אני בונה בית פרטי - קראתי חלק ממפרטיכם, בטוח כי הדבר יעזור לי בהמשך, תודה!!

    שלב: סיום שלד, כולל רצפות מרפסותושבילים, לפני טיח.

    תאור הבניה : הקירות החיצוניים כוללים קלקר 6.8 ס"מ בדופן החיצונית, במרכז חתך הקיר 13 ס"מ בטון ובלוק 6 ס"מ בחלק הפנימי. על גבי הקלקר ייושםבסיס + רשתלשכבות הטיח + שליכט צבעוני.

    כרגע ישנם שבילי בטון ורצפות מרפסות (אשר ירוצפו בהמשך)וכן יסודות מבנהאשר - הקירות החיצוניים הניצבים אליהם כוללים קלקר.

    שאלותי:

    א. האם יש לכם / קיימים מפרטים פרטים מתאימים למצב זה?

    ב. האם מומלץ להסיר גובה מסויים של קלקר כדי לאפשר הצמדות של שכבות

    האיטום והרולקות לשכבת הבטון בחתך הקיר?

    או שכדאי לבצע האיטום על גבי שכבת הטיח?

    נא הציעו הנחיות ומפרט / פרטים.

     

    ג. האם במעקה הגג (כאשר הינו בנוי מאותו חתך) יש לכם המלצה לטיפול ואיטום

    לחלקו האופקי?

    ד. כללי -האם ישנו אתר / מפרט כל שהוא הכולל פרטים נוספים המומלצים עלידכם?

    אשמח לכל טיפ והנחיות נוספות

    בתודה מראש

    אילן יעקב

    • · איטום בית בבניה

      (גבי)

      שלום אילן,

      בעקרון שכבות האיטום צריכות להיות מיושמות על גבי התשתית עצמה ולא מעל הטיח, כך שיש להסיר את הקלקר במקומות הנחוצים.

      לצערי אין באתרנו מפרט ספציפי למצב אותו תארת ולא ידוע לי על מפרטים מתאימים למצב זה ברשת האינטרנט. פרטי איטום מדוייקיםעליך לקבל בשטח עצמו ממתכנן המבנה או איש / יועץ האיטום. לא ניתן לתת מענה לשאלות פרטניות שכאלה מבלי לבדוק אותן בשטח.

      גם לגבי מעקה הגג (שלא ברור מהו גובהו) יש לבדוק את הפרט האדריכלי. בראש המעקה אמור לבוא קופינג מאבן או שיש, מודבק ישירות על תשתית הבטון- לא על גבי קלקר או טיח שיש קלקר מאחוריו.

      בברכה ובהצלחה עם הבניה,

      גבי

      • · מעבר צנרת דרך קירות ואיטום

        (אילן יעקב)

        .לגבי שלום רב!

        ראשית תודה רבהעל תשובתך, אל אף שנשארו סימני שאלה.

        במאמר :איטום מרפסות או גגות מרוצפים

        הנוסח הבא אינו ברור:

        "יש לוודא שלא תהיינה קיימות נקודות של חדירת צנרות ישירות אל תוך שכבת האיטום. נושא זה יש לתכנן מלכתחילה, כך שלא תהיינה חדירות של צנרות מים, חשמל וכדומה תחת המשטח המרוצף. מעבר אלמנטים מסוג זה יש לבצע דרך קירות / מעקות בלבד". (במקרה שלא ניתן להמנע מבצוע שכזה, חובה לקבל פרט טכני מתאים).

        הרי צנרת שעוברת דרך קירות , אם היא בריצוף, הינה עוברת כנראה גם דרך האיטום?

        נא הבהר כיצד יש לאטום חדירות של צנרת דרך הקירות??!!

        בתודה אילן

        • · איטום מעברי צנרת דרך קירות, מרפסת

          (גבי)

          שלום אילן,

          את תכנון נתיב הצנרות יש לבצע מלכתחילה כך שיעברו בתוך קירות. הכוונה במאמר היא שמתחת לשכבות ריצוף של מרפסות אין לאפשר בצוע של קדח בתוך שכבת האיטום על מנת להעביר דרכו את הצנרת.

          מלכתחילה מתכננים את מעבר הצנרת באופן מסודר, בדרך כלל דרך צינור מוביל שבתוכו נמצאות כל הצנרות. התכנון כמובן שונה מבית לבית.בבניה חדשה תכנון מעברי הצנרתאמור להכלל כבר בתכניות הבית. דאג שהמצב אכן כזה כך שלא "יזכרו" פתאום שאין מאין להעביר את צנרת דוד השמש (או המזגן, וכדומה).

          כאשר ישנו למשל חלק גג סמוך שאינו מרוצף, מעבירים את הצינור המוביל דרכו דרך קדח בתקרה שמתוכנן ואף מותקן מראש בעת היציקה של התקרה.לאחר מכן יוצקים קוביית בטון מסביבו.צנרות מובילות שכאלו מסתיימות תמיד בצורת "מקל סבא" כך שמי הגשמים לא יוכלו לחדור לתוכן.

          במקרים בהם אין מנוס מהעברת הצנרת תחת הריצוף מתקינים גם כן צינור מוביל ומסביבו יוצקים קוביית בטון שתהיה גבוהה יותר ממפלס הריצוף. שכבת האיטום מכסה כמובןאתדפנות הקוביה. מצבים אלו נדירים ואינם רצויים- מכל הבחינות. הם מתבצעים רק כתוצאה מתכנון לקוי או חסר.

          כניסות צנרת אחרות אל קירות ומעקות נאטמות בנקודת הכניסה שלהן אל הקירות, עם מסטיק.

          בברכה,

          גבי

          • · חדירת צנרת דרך קירות המעטפת

            (אילן יעקב)

            לגבי, שלל תודות.

            הבנתי כי חדירה דרך קיר המעטפת צריך להאטם ע"י מסטיק.

            במידה וצנרת החודרת (ממרפסת חיצונית) הינה בשכבת המילוי תחת הריצוף ,האם מומלץ להכין שרוולים מבעוד מועד לפני הרולקות ושכבות האיטום?,

            אם כן מאיזה חומר עדיף שיהיה השרוול?

            ומה מפרט האטימה?

            ובמידה והחדירה תבוצע לאחר האיטום (רולקות וכו`), מה המפרט?

            והאםגם במקרה זהמומלץ להשתמש בשרוול?

            תודה אילן

            • · איטום חדירת צנרת תחת משטח מרוצף

              (גבי)

              שלום אילן,

              ראשית יש להדגיש כי כלל לא מומלץ להתקין את נקודת חדירת הצנרת תחת שכבת המילוי. זו אמורה להיות מעליה, מעל שכבת הריצוף. התקנה מתחת לריצוף, דרך הרולקות, היא מתכון לצרות.

              שנית- תמיד יש להתקין צינור מוביל ותמיד יש להתקין אותו לפני הבצוע של שכבת האיטוםובשום פנים לא לאחריה, על מנתשיבוטן היטב אל התשתיתושיווצרחיבור רציף בין שכבת האיטום הראשית לבין שכבת האיטום שסביב כניסת הצנרת.

              פרט מדוייק לא ניתן לתת מבלי לראות הלכה למעשה במה מדובר. הצינור עצמו יכול להיות ממתכת (עדיף) או מפלסטיק (PVC או גיבריט) אך כאמו- מומלץ לבצע שינויים דרושים ולהתקינו מעל שכבת הריצוף. אם תצרף צילום של האזור יתכן שנוכל לעזור יותר.

              בברכה,

              גבי

              • · א. איטום חדירת צנרת ו ב. ביצוע רולקות על גבי מעטפת קלקר ג. קופינג מעקה גג

                (אילן יעקב)

                בהמשך להמלצתךלתמונות, ופנייתי המקורית:

                בנושא א. - מצב תמונה 2037 לתאור חדירת צנרת דרך קיר המעטפת,

                (כזכור העטפת בנויה קלקר בחלק החיצוני ,בטון מזויין בחלק המרכזי ובלוק איטונג בחלק הפנימי).

                זהו אזור הכניסה לבית, רצפת הבטון מחוץ ופנים במפלס זהה, גובה המילוי לריצוף פנים כ- 14 ס"מ,בחוץ כ- 2 ס"מ פחות.

                בהמשךיושם סף הפרדה בין הריצופים.

                זהו שרוול50 מ"מ p.e עבור צנרת מים 25 מ"מ לאזור זה.

                מצב זה אמור לחזור בעוד שני מקרים דומים גם אם צנרת דוחין היוצאת מהמטבח.

                נא המלצותיך!!!!?

                נושא ב`.

                להלן תמונות נוספות הממחישות את המצב בנושא הרולקות כאשר מדובר במעטפת המתוארת לעיל ורצפה / שביל האמורים להיות מרוצפים.

                תמונה 2046: צד ימין מגע ישיר בין קלקר קיר לבטון שביל,

                צד שמאל מרווח של כ-20 ס"מ .

                תמונה 2043 : מצב בו יש לאטום קורת יסוד כך שמפלס הקרקע בסוף יהיה מעט מעל הקלקר (מפלסת הבטון הפנימי).

                ג- תמונה 2051: עבור הנחת קופינג למעקה הגג גובה מטר + מהריצוף.

                המעקה בנוי קיר בטון 8 ס"מ וקלקר 5 ס"מ בחלקו החיצוני.

                -- נא המלצותך לפעולות עובודות נדרשות בהתאם לפנייתי המקורית ותגובותיך!!

                בתודה מראש

                אילן יעקב

                • · איטום בית

                  (גבי)

                  שלום אילן,

                  מפרט ספציפי יש לקבל בשטח ולא ניתן להסתמך רק על התמונות ועל עצות בפורום.

                  מספר תשובות לשאלותיך, בהתאם לסדר התמונות...

                  1. לאחר יציקת חגורת ההפרדה יש לאטום את כל המשטח בחומר ביטומני בשלוש שכבות + פריימר ביטומני. ראה מאמר על איטום מרפסות וגגות מרוצפים בחומרי איטום ביטומנים משחתיים. האיטום חייב להגיע מעל למפלס הריצוףהחיצוני ועילו לטפס על הקיר עצמו (לא על הקלקר), כפי שציינתי קודם. את מקום החיבור בין הצינור לקיר יש לאטום גם כן עם מסטיק ביטומני. יש להקפיד על איטום נוסף מעל חגורת ההפרדה, בינה לבין תחתית האריחים. ראה שרטוט של חגורת הפרדה במאמר על איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניות.

                  2. התייחס אל כל המשטים המרוצפים החיצונים כאילו היו "מרפסת" ואטום אותם עם חומר ביטומני משחתי.

                  3. את קורת היסוד היה צריך לאטום לפני שמכסים אותה באדמה.כעת יהיה עליך לחפור על מנת לאטום אותה. האיטום כאמור- לא על הקלקר, כך שיהיה עליך לחתוך אותו לגובה הרצוי. כל חלקי הבית שמתחת לאדמה חייבים להיות אטומים. ניתן גם לאטום עם חומר צימנטי את קורת היסוד.

                  4. יש לקצץ ברזלים גלויים בראש המעקה, עד לעומק של כ 3 ס"מ. לאחר מכן לצפות את הקצוות הנותרים בחומר נגד חלודה ולבטן. התקנת הקופינג - ע"פ התכנית האדריכלית. כדאי גם לאטום את ראש המעקה בחומר איטום צימנטי משחתי, על מנת למנוע מצב בו בעתיד תחדור רטיבות בין אבני הקופינג אל תוך הבטון, אך במקרה זה יש ליישם שכבת קישור בין חומר האיטום לבין חומר ההדבקה. לחילופין אפשר להשתמש בחומר הדבקה תואם (כגון סיקה "סראם" מעל גבי "סיקה טופ 107"). יש להקפיד על בצוע חיפוי והדבקה מקצועיים לגמרי. ראה לדוגמא מפרט להדבקהשל סיקה / גילאר.

                  בהצלחה בבניה,

                  גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן