הוספת הודעה חדשה
עמוד 1976 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · שיפוע חד בתחילת המרפסת

    (ערן)

    הקבלן הציע לעשות את האריחים שבין המשקופים משופעים באופן חד יחסית. התיאור הוא כך: המרפסת כבר רוצפה, מחוץ לשטח שבין המשקופים.והפרש הגובה בין ריצוף הבית לריצוף המרפסת שנמצא אחרי המשקופים הוא 3 ס"מ. רוחב המשקופים 26 ס"מ. הקבלן הציע שהריצוף שבין האריחים יהיה משופע לכיוון המרפסת, ובקו שליד הבית, ריצוף המרפסת יהיה בהפרש של 1.8 נמוך מהבית (במקום 3), ונשתמש במסילות אלומיניום בגובה 1.8. והריצוף הזה (שבין האריחים) ישתפע חד יחסית, כך שאחרי 26 הס"מ של המשקופים הוא יהיה כבר נמוך 3 מריצוף הבית.

    הקבלן הסביר שרוחב המסילות לבד הוא 13 ס"מ, כך שרוחב האריח המשופע שישאר חשוף יהיה רק 13 ס"מ (26-13=13).

    אבל זה נראה לי מוזר ולא מקובל. וגם שמוזר לי שהמסילות יכולות לעמוד במשופע לכיוון המרפסת.

    מה דעתך?

    • · תיקון - המסילות יעמדו ישר

      (ערן)

      שאלתי אותו איך יתכן שהמסילות יהיו משופעות לכיוון המרפסת, שהרי כך המסילות למעלה יתרחקו 10 ס"מ מקו הטיח. והוא אמר שהן ודאי יהיו ישרות, ואיש האלומיניום יכניס משהו בחלל שבין המסילות לריצוף.

      אבל בכ"ז זה נראה לי מוזר.

      • · פתח יציאת מרפסת

        (גבי)

        שלום ערן,

        שיפוע קליל בריצוף אשר בתחתית המסילה הוא ממילא רצוי, אם כיהשיפוע שתארת הוא מעט חזק מדי. במצב שנוצר לא ניתן כמובן לבצע שינויים. פשוט בצע כפי שהקבלן הציע. תוכל גם "לגנוב" עוד מילימטר או שניים אם תנמיך טיפה את המסילה.

        בהצלחה,

        גבי

        • · למה לא ניתן לעשות ריצוף ישר בין המשקופים

          (ערן)

          ערב טוב.

          לא הבנתי מה הבעיה לעשות ריצוף ישר בין המשקופים, נמוך 3 ס"מ מריצוף הבית, ועליו תעמוד ישר המסילה (בגובה 3 ס"מ. אמרו לי שיש מסילות בגובה 3 או 1.8). מאחרי המשקופים והלאה (במרפסת) שם ודאי שיש שיפוע.

          אז לשם מה לעשות את השיפועהזה, שיפריע למסילה, ושהינו לא מקובל?

          • · משקוף מרפסת

            (גבי)

            אתה יכול לבצע אם תשיג מסילה נמוכה / עבה יותר. לא מומלץ לחתוך את האריח. שיפוע קליל כלפי חוץ הוא רצוי ומקובל. כבר הסברתי זאת בתקשורות הקודמות.

            גבי

  • · המאמר הישן על איטום מרפסות

    (ערן)

    בוקר טוב

    תודה על דבריך.הבנתי מתשובתך שיש לאטום מהיריעות עד תחתית אריחי הבית במסטיק ביטומני. ולאיטום זה משתמשים רק במסטיק, וכלל לא בסרגל האלומיניום. כך שכל השטח עד גובה תחתית האריחים, צריך להאטם במסטיק.ובלי קשר לאיטום, שמים סרגל אלומיניום להגנה על קצה האריחים (וכשיש מסילת אלומיניום, היא כבר שומרת על קצה האריחים) ואת זה מדביקים בסיקהפלקס למשל. ומכיון שהמעבר בין המרפסת לבית כבר אטום לגמרי במסטיק הביטומני, אין לסיקהפלקס מטרה איטומית, אלא רק לקבע את האלומיניום למקומו.

    אך זכור לי שבעבר קראתי במאמר על איטום מרפסות, שיש 3 דרכים לאטום בין המרפסת לבית. ואחד מהם זה בסרגל ייעודי, ודוקא זה הכי הומלץ שם כמדומני.

    וגם במאמר העדכני אתה כותב ש"האלמנט הרגיש ביותר לחדירת רטיבות הנן הויטרינות בפתחי היציאה של גגות מרוצפים או מרפסות. יש לאטום אותן עם מסטיק פוליאוריטני או מסטיק מ MS פולימר בכל מקומות החיבור סביב המשקופים, בינם לבין הקירות / הרצפה."

    ומשתמע ברור שיש פה לסיקהפלקס תפקיד איטומי. ואמנם ניתן לפרש את דבריך על מקומות שיש הברגה, שאז דרוש לאטום סביב ראשי הברגים. אך בהמשך אתה ממליץ לא להבריג כלל את המסילות ("מומלץ שלא לקדוח חורים לברגים במסילת המשקוף התחתונה אלא להשתמש בחומרי הדבקה גמישים יעודיים, על בסיס פוליאוריטן או MS פולימר."). אז למה דרוש לאטום בסיקהפלקס כשכל המעבר בין הבית למרפסת אטום כברבמסטיק הביטומני?

    וכן לא ברור עדיין,שהרי כתבת שהסיקהפלקס לא נתפס למסטיק הביטומני וליריעות. אז איך ניתן להשתמש בו אף לקיבוע הסרגל בצד שבין אריחי הבית לסרגל, שהרי אין שם לסיקהפלקס שום חומר לא ביטומני להיאחז בו? וניתן להשתמש בסיקהפלקס רק תחת המסילות (ששם יש את אריחי המרפסת) ובמשקופים (במידה ויש שם שיש. שאם לא, הרי המקום שם מכוסה ביריעות).

    • · איטום פתח מרפסת, ריצוף, ויטרינה.

      (גבי)

      שלום ערן,

      תמונה היתה עוזרת,כפי שציינתי בתקשורת הקודמת.

      על כל פנים- אתה מערבב בין שני תחומים, או בין שני "איטומים": הראשון מתבצע תחת הריצוף והוא נפרד לגמרי ועומד בפני עצמו. השני- מתבצע מעל הריצוף, וכולל את איטומי המשקופים מכל הכיוונים, את איטומי הרובה בין האירחים- ועוד. אין סתירה בין השניים אלא מדובר כביכול על שתי מערכות שונות שאין לקשר בינהן.

      סיקפלקס אינו מיושם על המסטיק הביטומני אלא רק בין האלומיניום לדפנות הצדדיות של האריח ושם לא אמור להיות מסטיק ביטומני. הסיקפלקס משמש לאיטומים.בין אלומיניום לשטחהעליון של האריח (במקום רובה), בין אלומיניום לקירות סביב הויטרינה, וכדומה. לא ניתן לראות מכאן מהו המצב ללא תמונה.

      בברכה,

      גבי

      • · עדיין אין מה לצלם

        (ערן)

        אנסה לתאר במילים ובשרטוט.

        1. ריצוף הבית גבוה מריצוף המרפסת 3 ס"מ.

        2. מהיריעות עד תחת ריצוף הביתנמצא המסטיק הביטומני, והוא "מטפס" על הטיט שתחת הריצוף.

        3. על ריצוף המרפסת מונחת מסילת האלומיניום.

        4. ממילא עולה, שאם נעמוד במרפסת,כשפנינו לעבר הבית, יהיה מאחורי המסילה המסטיק הביטומני. שהרי המסטיק מטפס עד ריצוף הבית דרך הטיט שתחת הריצוף, והמסילה גם כן צמודה בגבה לטיט שתחת ריצוף הבית ועד לריצוף, והמסטיק מפריד בין גב המסילה לריצוף הבית ולטיט שתחתיו.

        ולכן שאלתי איך תתפס המסילה למסטיק הביטומני הזה, אם סיקהפלקס לא נצמד למסטיק הביטומני.

        וכמו"כ גם במשקופים, אם הם לא יחופו שיש עד לריצוף, אז בין המסילות למשקופים יש את היריעות, והסיקהפלקס לא מתחבר להם.

        והאם נכון שבמאמר הישן היו 3 דרכים לאטום, כשאחת מהן היתה בסרגל הייעודי כשהוא אטום מסביב?

        • · אטימת מרפסת

          (גבי)

          שלום ערן,

          אתר מתאר את מה שישנו כבר או שמתוכנן להיות ? אם ישנו- צרף תמונה. אחרת- השרטוט לא משקף מה שיש כעת.

          כבר הסברתי לך בתקשורות הקודמות שסיקפלקס לא יכוללהאחז על גבי חומר ביטומני משחתי- נקודה. פשוט אין מה להוסיף בנושא. הצמד את סרגל האלומיניום כפי שהוא מופיע בשרטוטים שבתקשורות הקודמות (של חברת ביטום למשל)- עם סיקפלקס, למקומות שלא יהיה בהם מסטיק ביטומני.

          שאר השיטות שהוזכרו במאמר אינן רלוונטניות ממילא למצב הגמור שכבר ישנו אצלך.

          ללא תמונה של המצב כמות השאלות רק תלך ותגדל ללא צורך. אם יש לך ספקות הדבר הנכון הוא לקבל יעוץ בשטח.

          בברכה,

          גבי

  • · צבע אפוקסי

    (אבי)

    לאחר צביעת אפוקסי התברר שהריצפה פגומה , האם יש חומרכמו מדה שיכול להיקשר לאפוקסי ,פריימר למדה,

    • · ציפוי אפוקסי

      (גבי)

      שלום אבי,

      עליך לפנות לחברות שעוסקות בעבודות ציפוי עם אפוקסי או עם יצרנים בתחום (לדוגמא- סיקה, שושני ואחרים). ישנם פריימרים שניתן למרוח על גבי האפוקסי ולבצע מעליהם שכבות אפוקסי נוספות / עבות (ויקרות) יותר. שכבת מדה בטון דקה כנראה שלא תוכל לבצע אך זה תלוי גם באיזה גודל שטח מדובר ומהו עובי השכבה. לשכבה עבה ממילא תצטרך להשתמש ברשת ברזל כך שההיצמדות לאפוקסי אינה משמעותית, ובשכבה דקה המדה עלולה להשבר כאשר השטח גדול. ברר אצל יצרנים לגבי מדה מתפלסת דקת עובי. המחיר להיות להיות גבוה.

      בהצלחה,

      גבי

  • · איטום בריכה מבטון במקרה של נזילה

    (אייל)

    שלום רב

    בבריכה מבטון יצרנו חור למעבר צינור המנקז את הבריכה

    קוטר הצינור - 50 מ"מ- צינור שפכים

    הרווח בין החור ששימש להעברת הצינור לצינור עצמו נסתם ע"י בטון שעליו יושמה סיקה (לפחות פעמיים)

    למרות זאת - קיימת נזילה במקום

    מבקש עצה כיצד לפתור הבעיה - יישום של איזה חומר יכול לפתור את הבעיה בצורה מוחלטת?

    בתודה מראש

    אייל

    • · איטום בריכה, בריכת בטון

      (גבי)

      שלום אייל,

      "סיקה" הנה שמה של החברה שמייצרת מספר גדול של מוצרי איטום. אנא פרט באיזה חומר השתמשת בדיוק.

      כמו כן פרט אם כל שטח אותה בריכהנאטם מבפנים, ואם כן- עם איזה חומר. משום שיתכן מצב בו מים מחלחלים אל תוך הבטון ועוקפים את החומר שבו השתמשת לאטום סביב הצנרת. במקרה שכזה, קדח הבטון עצמו מהווה מקור לנזילות בלי קשר לחומר שישמת בינו לבין הבטון, בחלק הפנימי של הבריכה. הנזילה במקרה שכזה תצא מסביבות הקדח, או ישר מתוכו, למרות האיטום שביצעת.

      תמונה- תעזור יותר.

      בברכה,

      גבי

  • · מתכון להכנת כוחלה

    (יניב)

    שלום, ברצוני לדעת איך מכינים כוחלה לבנה, תודה ושבת שלום.

    • · כוחלה

      (גיורא)

      חול שליכט (ים!) מסונן מעורב במלט לבן 1 ל1 עד 1 ל2, אפשר אך לא הכרחי מעט דבק אקרילי (5-10 אחוז ממשקל המלט).שימוש בדבק אקרילי מקשה על פעולת השפשוף אך נותן תוצאה עדיפה.יש ליישם לאחר הרטבה בעזרת מסטרינה יעודית לכוחלה. למלא היטב את החריצים .לאחר שהתערובת מתקשה במקצת בתוך החריצים, עובריםה שוב עם המסטרינה ומחליקים את הכוחלה. מסיימים בהברשה עם מברשת ומים, להחלקת ואשפרת התערובת. כמובן יש להמשיך להרטיב מידי פעם ביומיים הבאים.

      • · כוחלה בין אבני חיפוי

        (גבי)

        שלום יניב,

        תוכל אכן לבצע כפי שתאר גיורא.

        אם מדובר על קיר חוץמומלץ לרכוש תערובת כוחלה מוכנה ולעבוד עמה על פי הוראות היצרן. כוחלה מסוג טוב מיוצרת ממלט שאינו מתכווץ בעת התקשותו כך שאין חשש להיווצרות סדק זעיר בין הכוחלה לאבן- בהמשך. סדקי "שערה" מסוג זה, בין הכוחלה לאבן, הם גורם שכיחלחדירת רטיבות. כך שעדיף להשקיע מעט ברכישת תערובת כוחלה מוכנה, שאינה מתכווצת. לדוגמא "סיקה סרם TG520 " , או "כוחלה 119" של מיסטר פיקס. ניתן להשיג את החומרים במבחר גוונים תואמים לאבן.

        בהצלחה,

        גבי

        • · כוחלה למילוי בין ריצוף חוץ

          (איתי)

          גבי שלום,

          ריצפתי בשבילים שמחוץ לבית עם סלעים מעט מעוגלים, דבר הכרוך בקיומם של חללים די גדולים בין הסלעים ולכן נדרש ליישם הרבה כוחלה (ביחס לריצוף סטנדרטי).

          שאלת י היא האם חשוב לשים כוחלה מוכנה או שאפשר לייצר כוחלה מתאימה לבד? ואם ניתן לבד אז אודה על מתכון מתאים.

          תודה

          • · כוחלה

            (אור-נה רן)

            שלום. הרצף השתמש בכוחלה מוכן של חברת מוראל בריצוף טרוונטין פוגות ברווח 1 ס"מ. יצא מאד גרוע ונאלצתי להסיר עד עומק 0.5-1 ס"מ. רוצה לברר איך למלא את הפוגות בכוחלה האקרילי. מה המסטרינה המתאימה או עדיף להשתמש בבקבוק כמו של חרדל. האם אפשר לעבוד עם מברשת ברזל אחרי.. שאלה נוספת איך ממלאים את החורים של הטרווניטי (לא בכוחלה)

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן