בניית קיר בלוקים על בגג מרוצף
(נוגה99)
|
ברצוני לבנות חדרון בגודל 2מ’ על 2מ’ בגג המרוצף בקרמיקה. הקירות ייבנו מבלוקים. כיצד ניתן לבנות קירות אלה ללא פגיעה באיטום הקיים על הגג?
|
|
|
בניה על גג מרוצף.
(גבי)
|
שלום,
יתכן וכדאי לבנות את החדר בשיטת הבניה הקלה (לא בבלוקים), על גבי הריצוף הקיים. עליך להיוועץ עם אדריכל/קונסטרוקטור בענין זה.
לגבי בניה בבלוקים: במקרה כזה יש צורך לפרק את הריצוף הקיים במקום שבו יעמוד הקיר, להסיר את חלקי האיטום שמתחת לקיר, לצקת חגורת בטון ועליה לבנות עם הבלוקים. את האיטום שמתחת לריצוף יש לחבר אל חגורות הבטון. צריך לטפס עם האיטום על גבי החגורות הנ”ל ועד מעל לגובה הריצוף.
בנוסף צריך להתחשב בשיפועים הקיימים בגג כך שלא יעמדו מים בסמוך לקירות של החדר.
בהצלחה.
|
|
|
בניית קיר בלוקים על גג מרוצף (המשך)
(נוגה99)
|
ברצוני להוסיף מספר פרטים לעניין הבנייה על הגג מבלוקים. האיטום בגג כיום הוא עם יריעות. הקבלן המשפץ מעוניין לפתוח הרצפות ולהגיע לשכבת היריעות. מעל שכבת היריעות הוא יבצע יציקה על פי מבנה הקירות שיש לבנות (הוא יבנה הקיר מבלוק 7 ולכן גם עובי היציקה יהיה 7 ס”מ) ומעל היציקה הוא יבנה את הקירות (כאמור, כ- 2 מטר X 2 מטר).
הקבלן טוען שזוהי הדרך הטובה ביותר. אנחנו חוששים ושוקלים לבצע את בניית חדר השירותים מאלומיניום מבודד.
האם יש עצה למצב המתואר ? תודה !
|
|
|
המשך.
(גבי)
|
שלום שוב.
בניה קלה - ללא פתיחת הריצוף, בודאי שתהיה פשוטה יותר (במידה ולא קיימת בעיה עם השיפועים בגג, כפי שהזכרתי לפני כן).
לגבי הבניה בבלוקים:
החגורה צריכה להיות בנויה ישירות על גבי הבטון בגג ולא על היריעות הביטומניות. צריך לחתוך את היריעות הביטומניות ולבנות את החגורות ישירות על הגג. מבחינת האיטום (ובכלל) גובה החגורה רצוי שיהיה עד מעל לגובה הריצוף. לאחר מכן יוצקים העגלה (רולקה) בין החגורה והרצפה. לסיום- מרתכים רצועה של יריעה ביטומנית שתתחבר לאיטום הקיים בגג ותטפס על החגורה- עד מעבר לגובה הריצוף.
אגב, חגורה של 7 ס”מ רוחב/גובה כנראה שאינה תיקנית אך בענין זה
צריך להיוועץ עם קונסטרוקטור/אדריכל. בכל מצב על החגורה להיות מחוברת לבטון ולא להיות מונחת על גבי היריעות- הן מהבחינה הקונסטרוקטיבית והן מבחינת נזק שיגרם ליריעות.
|
|
|
בניית שירותים על הגג
(נוגה99)
|
תודה על תשובתך המפורטת. אם אבנה את השירותים באמצעות בנייה קלה מאלומיניום מבודד, האם צפויה לי בעיית עיבוי (מעיון בפורום אני מבין שזו בעייה משמעותית), שהרי לא תהיה כל הפרדה (מתחת לריצוף הקיים) בין חדר השירותים שאבנה על הגג לבין הגג הפתוח.
ושאלה נוספת: האם בתוך חדר השירותים אוכל להרים את הריצוף לצורך העברת צנרת (מעל גובה היריעות) ?
תודה !
|
|
|
הרמת ריצוף
(גבי)
|
(האם כל החדר הנ”ל הנו חדר שרותים ?)
בעיית העיבוי לא תושפע בהכרח מענין הריצוף וממילא יהיה בידוד בקירות. לענין הרמת הריצוף צריך למדוד גבהים בהתאם לגובה הצנרת ועובי המילוי מתחת לריצוף הקיים ולא ניתן לאמר מכאן. במקרה שצריך ניתן להגביה את הריצוף הקיים אך צריך לקבל מידות ממש מדוייקות בכדי להחליט באם יש צורך בפרוק הריצוף הקיים או שניתן לבצע מילוי דק והדבקת ריצוףחדש על גבי הנוכחי.
(בדירות גג ממילא הריצוף הפנימי גבוה יותר מהריצוף החיצוני של הגג המרוצף).
|
|
|
התמקדות בבעיית העיבוי
(נוגה99)
|
האם מתוך המדה הרטובה שמתחת לריצוף הקיים לא יעלו אדים שיגרמו לעובש בחדר ? החדר הוא קטן ואומנם אנחנו מתכננים חלון לאיוורור, אך אנו חוששים מהתופעה הנ”ל. האם, לדעתך, צפויה לנו בעייה ? אם כן, האם ניתן להתגבר עליה באמצעות ביצוע איטום מעל הריצוף הקיים שימנע מהאדים לעלות למעלה אל תוך החדר ?
|
|
|
עיבוי.
(גבי)
|
שלום,
לא צפויה עליה של אדים מהרצפה כלפי מעלה ובכל מקרה ניתן וגם צריך לאטום את הפוגות בין המרצפות. יש לרצף עם מירווחים של 3 מילימטר בין האריחים ולאטום ברובע אקרילית. לא יעלו אדים. לכל היותר תהיה הרצפה קרה יותר מאשר בשאר חלקי הבית.
נקודה אחרת:
בתחילת התקשורת הזכרת תוספת בניה על הגג ורק לאחר מכן הסברת שמדובר ב”שרותים”. במידה ומדובר גם בחדר רחצה (מקלחת) הרי שיש לבצע איטום גם מתחת לריצוף של חדר זה, כפי שנהוג לבצע תמיד בחדרי רחצה.
|
|
|
תודה !!
(נוגה99)
|
|
|
רטיבות מסביב למרפסת.
(דולי)
|
שלום, רצינו להסיר דאגה מעצמנו בקשר לרטיבות שיש לנו סביב מרפסת. הרטיבות מתבטאת בקילוף צבע בכמה מקומות מעל אזור הפנלים. אין רטיבות בתוך הדירה וקילופי הצבע קלים בלבד אבל רצינו להיות בטוחים.... תודה.
|
|
|
איטום גג מרוצף
(גבי)
|
חסרים נתונים לגבי מיקום המרפסת (קומה גבוהה או קומת קרקע ?).
ניתן לפתור את הבעיה באמצעות הרמת ריצוף מסביב ושיפור האיטום. מכיוון שהבעיה קטנה מאוד ואין בעיות בתוך הדירה יתכן וכדאי פשוט להשאיר את המצב כפי שהוא. בנוסף יש לבדוק את סוג הצבע החיצוני ויתכן כי בצוע יעיל של צבע חיצוני טוב יעלים את הבעיה או את רובה. לצורך אמירה מדוייקת צריך לבדוק בשטח.
בהצלחה.
|
|
|
|
איטום בריכת נוי מאבן
(איל)
|
לפני כשנה נבנתה עבורי בריכת נוי מאבן. הבריכה היא מעין תיבה בעלת עמודים מאבן, שאליהם מודבקות הדפנות, שגם הן מאבן. אורך הבריכה כ-180 רוחבה 60 ועומקה 50 סמ. לאחרונה יש נזילה בחיבור התחתון . 1. האם ניתן לתקן בעודה מלאה במים? 2. האם ניתן להדביק יריעות p.v.c לדפנות הבריכה ? תודה
|
|
|
ניתן לאטום עם יריעות PVC.
(גבי)
|
וניתן גם לאטום את מקור הנזילה. אני מניח שמדובר בנזילה בחיבור בין הקיר לרצפה ? אנא פרט יותר נתונים (תמונה עוד יותר טוב).
בכל מקרה יהיה צורך להוציא את המים מהבריכה (ניתן לאטום ללא הוצאת המים אך הדבר יזהם את המים לחלוטין).
|
|
|
המשך
(איל)
|
חשבתי לבצע את האיטום חיצונית ולא בתוך המים. ניסיתי לעשות זאת באמצעות סיקה מונופלג ללא הצלחה. בעקבות זאת חשבתי על ריקון המים והדבקת היריעות לפחות לאורך החיבורים בתוך הבריכה. האם זה יעיל ?
|
|
|
יעיל אבל לא כדאי.
(גבי)
|
את המונופלג היית אמור לשים מהצד הפנימי.מהצד החיצוני זה לא יעזור. זה יכול לפתור את כל הבעיה (בהנחה ולא תהיינה תזוזות בעתיד). בנוסף למונופלג אתה יכול לשים (לאחר הייבוש של המונופלג)- סיקפלקס FC11, עם פריימר וזה יפתור את בעיית התזוזות/הסדיקה העתידית.
|
|
|
הבריכה
(איל)
|
הבריכה ניצבת על שטח מרוצף. תחתית הבריכה היא לוח משיש קיסר. על התחתית הודבקו 4 עמודים 10X10 כל אחד. בכל עמוד יש חריצים, שלתוכו הוכנסו דפנות הבריכה, מאבן ג’מעין 5 סמ עובי. ההדבקה בוצעה בדבק שיש ומעל נמרחה שכבת איטום וסיליקון. הנזילה בחיבור בין התחתית לדפנןת.
|
|
|
כדאיות
(איל)
|
אני מניח שאתה מתייחס לכדאיות כלכלית. אולם איך ניתן להדביק את היריעות לאבן? ותודה על העזרה הרבה.
|
|
|
איטום בריכה.
(גבי)
|
לא התכוונתי לכדאיות כלכלית אלא לצורה הנכונה של אטימה. הדרך הנכונה הינה לבצע את האיטום מבפנים. כאשר אתה מבצע את האיטום עם המונופלד מבחוץ- המים עוברים דרך הסדק, נתקלים במונופלג, ומוצאים דרך לעבור החוצה (עוקפים את המונופלג ומחלחלים סביבו דר הקיר). כלומר- אתה נותן למים למלא את כל עומקו של הסדק וזה לא טוב.
לפיכך יש לבצע את המונופלאג מבפנים.
לחילופין או בנוסף- אתה יכול לאטום את הסדק באמצעות סיקפלקס כאמור (אבל על גבי משטח יבש לגמרי).
לענין ה PVC: אצל חברת סיקה אתה יכול לרכוש רצועות PVC ברוחב של 10 ס”מ ולהדביק אותן אל הקיר והרצפה באמצעות חומר אפוקסי (סיקדור 31). את החיבורים בין הרצועות (בפינות) מחברים באמצעות סיקפלקס כנ”ל. אבל זה גם יצא יותר יקר (פחות כלכלי) וגם יהיה מאוד קשה לבצוע משום שהקיר והרצפה אינם חלקים אלא מכוסים בחלוקי נחל.
|
|
|
אופס :תוספת....
(גבי)
|
פיספסתי את תאור הבריכה בהודעות הקודמות. מכיוון שתחתית הבריכה מרכבת מלוח אחד בלבד הייתי הולך על איטום הסדקים באמצעות סיקפלקס.
|
|
|
|
רטיבות פנלים
(רות)
|
דניאל, לאחר 3חודשי נזילה מהתקרה אצלי בבית (קומה 3 מתוך 4) ולאחר שחשבנו -גג, ולאחר שבשכנה הסכימה לפתוח את האמבטיה אצלה גילינו שבסה”כ הפתח ניקוז באמבטיה לא היה תקין ומשם נוצרה הנזילה, הטיפות נפסקו תודה לאל, אבל פתאום ראיתי שהפנלים אצלי בבית בתחתית הקיר הרטוב מזה 3 חודשים נוצר מן חומר לבן שצמוד לפנלים שנוגעים בו מתפורר??????? מה זה?????? האם זה קשור לזה שהקיר היה רטוב כל כך הרבה זמן או סיפור לגמרי אחר? ועוד...
הביוב שיורד ממנה דרכי ,גם היו בו נקודות עובש. האינסטלטור אומר שיכול להיות שהמים חיפשו מקום לרדת וגם שם ירד ולא צריך לפתוח כי בעצם שהוא סידר את הויק הכל יסתדר האם כך או שצריך לפתוח, לא נעים לי כבר כל הסיפור, עייפתי מרטיבות
תודה על התשובות
|
|
|
סימני רטיבות
(גבי)
|
שלום רות,
נראה לי שהיית באמצע תקשורת עם פורום סמוך. הלא כן ?
בכל מקרה להלן תשובות לבלגן שתארת:
הסימנים שתארת ליד הפנלים הנם סימני עובש כתוצאה מרטיבות שהיתה באזור. זה אמור להפסק לאחר התייבשות השטח/הקיר.
לגבי הנזילה מפתח הניקוז באמבטיה:האם כוונתך לפתח הניקוז ברצפה של המקלחון ? ברצפת האמבטיה ? או לכשל בצנרת הניקוז אשר מתחת לרצפה ?
שטח הרצפה של חדר הרחצה אמור להיות אטום בכל מקרה. מומלץ לפתוח מספר מרצפות ולראות מאין הרטיבות הגיעה- ולאטום. לא ניתן לאבחן מכאן את המצב.
בהצלחה.
|
|
|
רטיבות
(רות)
|
כנראה לא הסברתי טוב....
בדירה מעלי פתחו מתחת לאמבטיה, עשו חור, האמבטיה שקועה בתוך הרצפה כ- 30 ס”מ, האינסטלטור חפר מתחת לפתח שבו המים זורמים זה נקרא ”ויק”
ומצא את הרטיבות לאחר התיקון הוא אמר שבס”ה הויק היה משוחרר ישנה שם כנראה הברגה.
הוא החזיר את החול למקום ואמר שיבוא לאטום אם הכל יהיה טוב עוד שבועיים.
כל זה אצל השכנה מעלי...
אצלי הדירה במקום שהקיר עדין רטוב, אבל כבר לא נוזל בפנלים אצלי בבית נוצר החומר הלבן הזה האם זה קשור לזה שהקיר היה רטוב
מקווה שהסברתי טוב יותר
ותודה על המהירות של התשובות כל הכבוד
|
|
|
מובן.
(גבי)
|
הכל מובן.
האינסטלטור עשה את הדבר הנכון אבל צריך לחזור למקום ולאטום את השטח שמתחת לאמבטיה (את רצפה הבטון שמתחת), כמו שהסביר שיעשה.
הסימנים שהסברת שאת רואה הנם תוצאה של הרטיבות שהיתה בקיר. הם יעלמו עם הזמן ואפשר להרגע בקשר אליהם.
מקווה שהכל ברור כעת.
גבי.
|
|
|
צרות
(רות)
|
הוא לא הסביר שיאטום את רצפת הבטון הוא החזיר את החול למקומ הוא יאטום את החרסינת ויסגור את החור,איך אוטמים את האמבטיה היא שקועה בתוך הרצפה.
ברגע שהוא פתח היה רק חול בפנים לא היה שום איטום
|
|
|
המשך...
(גבי)
|
אמור להיות איטום על רצפת הבטון , מתחת לשכבת החול. איטום כזה אמור להיות למעשה בכל שטח הרצפה של חדר הרחצה (מתחת לשכבת החול).
בקיצור- צריך לבדוק אם יש איטום ורצוי מאוד לאטום את רצפת הבטון לפני החזרת החול והקרמיקה למקומם. יתכן שקיים איטום מתחת לרצפה של כל החדר חוץ מהאזור שמתחת לאמבטיה. צריך לבדוק בשטח ורצוי לאטום את הכל. במידה ואין איטום- תיתכן שוב חדירת רטיבות לדירתך במקרה ויהיה שוב כשל בחיבור בצנרת (ב”ויק”).
|
|
|
?
(רות)
|
אם היה קיים איטום, אזי לא היתה מגיעה אלי הרטיבות לא????
זה שאצלי התקרה היתה רטובה סימן שלא היה איטום האם אני מבינ טוב?
|
|
|
נכון.
(גבי)
|
אבל צריך לבדוק את זה בשטח. במידה וצנרת השופכין נמצאת מתחת לאיטום- היתה מתרחשת נזילה בכל מקרה, וזה מקובל לקבור צנרת זו מתחת לאיטום. יתכן שדרוש תיקון מקומי בלבד אבל באמת שלא ניתן לאבחן מכאן. בכל מקרה יש לבקש מהאינסטלטור לתקן את האיטום ברצפה, במידה וקיים. במידה ואין איטום ברצפה הענין נתון לשיקול שלך באם לדרוש איטום כזה מהשכנים , או לא. להזכירך- איטום קומפלט בכל שטח הרצפה דורש את פרוק כל האריחים הקיימים ומדובר בהוצאה כספית כבדה.
כפי שהסברתי לפני כן- יתכן בהחלט מצב שבו בוצע איטום בכל שטח הרצפה מלבד השטח שמתחת לאמבטיה. במקרה זה ניתן לבצע איטום מתחת לאמבטיה או לעזוב את זה כפי שהוא ולוודא שהאינסטלטור ביצע את עבודתו נאמנה כך שלא תהיה יותר נזילה מהחיבור ההוא שמתחת לאמבטיה.
|
|
|
תודות..
(רות)
|
המון המון תודה, נראה לי שמיצינו את הנושא, תודה על הסבלנות ויכולת נתינת התשובובת המדויקות, היית לי לעזר רב.
|
|
|
|
איטום חדרים רטובית
(עופר עמר)
|
שלום ,
אני בשלב בנייה ואני מעוניין לדעת באיזה חומר הכי מומלץ להשתמש לאיטום חדרים רטובים כגון מקלחות, מרפסת שרות .....
אני רואה שישנם המון חומרים גם ביטומנים וגם צמנטים ,
מה לגבי מריחת זפת קר ?
מה מומלץ לקירות ומה לריצפה ?
האם כדאי לעשות את האיטום על הבלוק ישירות או אחרי הרבצת הטיט ?
אני כבר אחרי שלב האינסלציה וכבר הניחו צנרת מיים כולל ביטון
ז”א האיטום חייב לבוא על צנרת המיים, האם זה עדיף ?
מה לגבי צנרת הניקוז האם גם מורחים עליה איטום ?
תודה
עופר
|
|
|
איטום מקלחת וחדרים רטובים.
(גבי)
|
שלום עופר,
נתקדם אחד אחד:
1. זפת קרה איננה נחשבת לחומר איטום. זהו חומר נוזלי ולא גמיש ואיננו טוב לאיטום מקלחות או חדרים רטובים. במקרה שלך עדיף לאטום את הרצפה בחומר איטום ביטומני משחתי.נחזור לנקודה זו בהמשך.
2. בקירות מומלץ תמיד חומר אטימה צימנטי משום שהטיט/הטיח בקירות לא נאחז היטב על גבי חומרי אטימה ביטומנים.
3. את האיטום מומלץ לעשות על גבי שכבת טיט צימנטי מיישרת ולא על גבי הבלוק. יש להוסיף דבק לטקס לתערובת של הטיט הצימנטי.
4. לא ברור לי לגמרי מהתאור שלך באם כוסו כל הצינורות ברצפה בבטון. בכל מקרה אין צורך למרוח חומר אטימה על גבי הצנרת עצמה.
בהנחה שכבר בוצעה שכבת בטון על גבי הצינורות- רצוי לאטום מעליה באמצעות חומרי אטימה ביטומנים משחתיים (כגון מסטיגום). הסיבה לכך היא שביטון מעל גבי צנרת הביוב מועד לסדיקה במקרה שעבודות הביטון לא בוצעו היטב (....) ולכן עדיף חומר אטימה גמיש לגישור סדקים מעין אלו. במידה ועדיין לא בוצע ביטון מעל גבי הצנרת הייתי מעדיף את החומר הצימנטי (ועל ידי כך נמנע מבעיות חיבור בין החומר הביטומני שברצפה לבין הצימנטי שיבוא בקירות). סיבכתי אותך ? לא חשוב :-) עשה ביטומני ברצפה וצימנטי בקירות. ושים דגש על חגורת הפרדה מתחת לפתחים.
ראה מאמר באתר על איטום מקלחות בחומרי איטום ביטומנים.
בהצלחה.
|
|
|
איטום
(עופר עמר)
|
גבי ,
תודה על התשובה המהירה והמקצועית
יש לי עוד מספר ”קטן” של שאלות .
מה זה ”שכבת טיט צימנטי מיישרת” האם זה מלט וחול או מלט וטיט ?
האם הוספת דבק הלטקס הוא בכדי שחומר האיטום ידבק בצורה טובה ?
האם יש מספר סוגים של דבק לטקס ? על מה אתה ממליץ ?
לאיטום הקירות בחנות לחומרי בניין המליצו לי על סיקה טופ 107, מה דעתך ?
האם יש חומר יותר טוב ?
לגבי הרצפה כל צנורות המים כוסו בבטון אולם עדיין לא הנחתי את צינורות הביוב ( אני מתכוון להניח אותם רק אחרי הטיח בכדי שלא יפגעו )
ולפי מה שאני מבין כאשר אני יניח את צינורות הבויוב אני צריך לכסות גם אותם בבטון ( בגלל שכבר כיסיתי את הצינורות של המים ) ולמרוח חומר אטימה ביטומני משחתי האם אני מבין נכון ?
על איזה חומר אטימה ביטומני אתה ממליץ ?
אם אני עושה איטום ביטומני ברצפה אז איך מטפלים בחיבור בין החומר הביטומני שברצפה לבין הצימנטי שיבוא בקירות ?
תודה רבה
עופר
|
|
|
המשך-
(גבי)
|
שכבה מיישרת מרכבת ממלט וחול (לא חול מחצבה/טיט). היא נועדה להחליק או ליישר את הקיר לפני האיטום ולמלא חללים בבלוקים ובינהם.
הלטקס מיועד להידבקות טובה יותר לקיר. הוא מוסיף גם תכונות איטום לתערובת. הלקטס הטוב ביותר הנו זה ה”טהור, של חברת סיקה, שנקרא ”לטקס סופר”. קיימים מספר סוגים של לטקס (גם של בי גי בונד, אך אלו יותר מדוללים מהנ”ל).
סיקה טופ 107 הנו החומר הטוב ביותר לאטימה זו. רצוי גם ליישם רשת אינטרגלס בין השכבות , אך לא הכרחי.
הבנת נכון לגבי כיסוי צנרת הביוב. לאחר הביטון וההמתנה לייבוש תוכל לאטום בחומר מסוג מסטיגום (של חברת ביטום) ועם שכבת יסוד (פריימר ביטומני של ביטום). האיטום הביטומני ברצפה צריך לטפס גם על גבי הקירות (הרולקות) עד לגובה של כ 10 סנטימטר מעל לגובה המיועד של הריצוף. מעל לגובה זה בצע את האיטום הצימנטי בקירות. אין פתרון לגבי החיבור בין החמרים אבל הנקודה זניחה למדי בתנאי שהחיבור יהיה במיקום גבוה יותר מהריצוף, כאמור לעיל. עדיף לעלות עם הביטומני מעט על גבי הצימנטי בקירות (מה שאומר שאיטום הקירות צריך לבוא קודם) אבל זה לא ממש משנה.
נקודה אחרונה חשובה (וכדי שלא תאשים אותנו אחר -כך..): יש להוסיף דבק לטקס גם לתוך תערובת הטיט או הדבק של הקרמיקה בקירות. אחרת לא יהיה חיבור בין הטיט /הדבק לבין חומר האיטום הצימנטי שבקירות.
|
|
|
תודה רבה ! עזרת לי מאוד !!!
(עופר עמר)
|
|
|