איטום חניון אספלט
(אבישי)
|
שלום גבי. חניון מאספלט ישן. השיפוע שלו הוא מעןלה לכיוון אחד כך שניקוז המים הוא מעולה. באספלט ישנם סדקים רבים. התקרה לא יכולה להחיזק עומס נוסף מבחינת משקל כך שיציקת בטון נוספת לא באה בחשבון. משיטוטי באתר ראיתי שלוש המלצות. אשמח לדעת מה הכי מומלץ ע"פ האיכות. (כמובן שהכל תלוי תשתית ומחיר). 1.פוליאוריאה. 2. נמפרט הנ"ל כפי שכתבת באופן כללי לגברת בפורום.
1. שכבת יסוד אפוקסית (על בסיס מים). 2. איטום ראשוני בשכבת זפת חמה מושבחת ב SBS (כגון "פזקר 795" או "פוליגום"-ביטום). 3. הלחמה / הדבקה של יריעה ביטומנית יעודית דקה (3 מ"מ) כגון "פוליפז" (מגינה ומונעת השתקפות של הסדקים בבטון אל עבר שכבת האספלט). 4. הלחמה של יריעות איטום ביטומניות. 5. כיסוי באספלט (או בבטון).
אופציה שלישית. 3.לאטום את כל המשטח בחומר איטום פוליאוריטני משחתי ומעל גבי פריימר אפוקסי. מצורפת תמונה
ממש תודה ושנה טובה
|
|
|
אפשרות רביעית עדיפה - קירצוף האספלט ויישום MMA
(חגי שושני)
|
|
איטום חניון רכבים
(גבי)
|
שלום אבישי,
הסדק שבתמונה הנו כמובן תפר התפשטות. על מנת לאטום אותו לצמיתות יש להסיר את שכבת האספלט ולבצע את האיטום על תשתית הבטון שמתחת לה, לאחר עבודות הכנה (שיקום בטונים וכיוצ"ב). ישנם מספר אופציות צלאיטום התפר כאשר הטוב והיקר ביותר יהיה להתקין תפר מכני בין שתי היציקות.
בנושא איטום חניונים עגדולים דיף לדעתי לבצע מערכת עמידה שתחזיק מעמד לאורך שנים ולהמנע מפתרונות זולים וחלקיים.
פוליאוריאה עדיפה מבחינת מהירות הבצוע ועמידותו של החומר בשחיקה הצפויה בחניון. מומלץ לבחון זאת בשטח ולהשוות עלויות.
ציפוי MMA, כדברי קודמי- יהיה גם כן מצוין אך עלותו תהיה גבוהה במיוחד לנוכח עלותו של החומר והצורך בקירצוף המשטח כולו.
הציפוי בחומר פוליאוריטני משחתי יהיה הזול ביותר אך עמידותו תהיה פחותה.
יש לבחון את הדברים בשטח אך סביר להניח שיומלץ לבצע איטום יסודי של תפרי ההתפשטות וסדקים אחרים ואח"כ לבצע את שלבי המפרט הביטומני שצרפת.
נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.
ברכה, גבי
|
|
|
|
הוספת דבק לטקס לטיח
(רונן)
|
שלום אני מבצע תיקוני טיח ומתכוון להשתמש בהרבצה צמנטית 720 וטיח מיישר 710, האם מומלץ להוסיף דבק לטקס ? תודה
|
|
|
הוספת דבק לטקס לתערובות טיח מוכנות
(גבי)
|
שלום רונן,
אין צורך להוסיף את הדבק. התערובות כבר מכילות בתוכן את כל המרכיבים הדרושים (ובד"כ כוללות בתוכן גם את הלטקס בצורתו האבקתית).
בהצלחה, גבי
|
|
|
|
חומרים
(עאזם)
|
איזה דבק מומלץ להשתמש ״בשכבת יסוד״ במידה שהקיר מתפורר ואיזה דבק מומלץ להשתמש ״בשכבת התיקון״ ומה היחס בין החומרים בשתי השכבות. תודה
|
|
|
חומרים לחיזוק קיר
(גבי)
|
שלום עאזם,
כאשר ישנו קיר שממש מתפורר וחולי למגע אפשר תמיד לחזק אותו עם מים מהולים בדבק בשעור של כ 10 אחוזים. לאחר הייבוש הקיר יהיה חזק יחסית וכבר לא יתפורר במגע. פעולה מסוג זה אנו מבצעים בד"כ מעל גבי קירות כורכר, איטונג ותשתיות ישנות שממש חוליות ומתפוררות למגע.
אם ברצונך לבצע עבודות שיקום על קיר שכזה מומלץ באופן עקרוני לעבוד בשיטת "רטוב על רטוב" וליישם מייד לאחר מכן שכבת יסוד (מלט נקי +מים ודבק בשעור 30 אחוזים) ומייד אח"כ לבצע את העבודה עם החומר הצימנטי כאשר יש להוסיף גם לו מעט מאותו הדבק.
לא ברור משאלתך איזה תיקון עליך לבצע ויתכן כי חלק מהשלבים שתארתי לא יהיו נחוצים. (בפרט השלב הראשון).
נשמח לעזור בכל שאלה ובהצלחה, גבי
|
|
|
דבק איטום
(עאזם)
|
שלום גבי בשוק נמצא הרבה סוגי דבק על בסיס לטקס sbr לדוגמא ״אקסטרא בונד , בונדקס,בונד 203....״ ויש גם הסיק לטקס סופר במה כדי להשתמש לקיר מפורר. לשכבת יסוד ולשכבת תיקון בברכה.
|
|
|
עדיף ”סיקה לטקס סופר”.
(גבי)
|
שאר המוצרים טובים אף הם אך ה"לטקס סופר" ניחן בריכוז מוצקים גבוה במיוחד.
בהצלחה, גבי
|
|
|
חומר
(עאזם)
|
|
|
איטום גג לא מרוצף
(אביב)
|
שלום רב,
ארצה לדעת מה עדיף לביצוע בידוד תרמי בגג של מבנה לא מרוצף (שכבת היריעות הינה השכבה העליונה)
1. קלקר בעובי 5 ס"מ 2. רונדופאן 2 ס"מ
אני יודע שמסווגים את דחיסות הקלקר בסוגי F שונים, אך מבחירת הקבלן כמובן שהוא יבחר בF הזול.
תודה מראש
|
|
|
בידוד תרמי בגג בטון
(אוהד)
|
1. פלטות רנדופן/פוליפאן מבודדות יותר מקלקר רגיל בכ-50% .אז כמובן ש-5 ס"מ קלקר רגיל עדיף. 2. האות F מסמלת את סוג הקלקר (כבה מאליו -שבעבר היה דליק) ולא את הצפיפות שלו 15,20,25,30 ההבדלים ביניהם מבחינת התנגדות תרמית(R) היא מינורית. צריך גם להבין כדי שבידוד הגג(או המבנה בכלל) יהיה אפקטיבי המיקום שלו בשכבות הגג צריך להיות מחוץ למסה התרמית (כמו בשיטת הגג ההפוך) ולא בתוכה (יצוקה בבטקל כמו שהרוב מבצעים כיום) ולכן הדבר הכי חשוב שלא ציינת זה הלבנת הגג (היריעות) בסופרקריל רגיל, בלעדי זה כל בידוד לא יהיה אפקטיבי משום שהיריעות "רותחות "בקיץ ומעבירות את החום לתוך המבנה. מקווה שעזרתי אוהד
|
|
|
המסה התרמית מגיעה מהיציקה בגג. לא מספיק?
(איציק)
|
|
בידוד תרמי לגג בטון לא מרוצף
(גבי)
|
שלום אביב / איציק,
שתי האפשרויות בעלות כושר בידוד דומה. ה"פוליפאן" (לשעבר "רונדופאן") חזק יותר. אם בוחרים בקלקר יש לבחור ב F30. אפשר גם אגב לבחור ב"פוליפאן" מעט עבה יותר.
באופן עקרוני צודק קודמי בנושא הבידוד החיצוני והלבנת היריעות. מסת היציקה של הגג נמצאת אגב בשני המקרים מתחת לשכבת הבידוד אך ככל שהבידוד חיצוני יותר הוא גם יהיה יעיל יותר, כגון בשיטת גג הפוך.
ואפשר כמובן לבצע את שניהם, דהיינו בידוד כמקובל מתחת לשכבת השיפועים ובעתיד לשקול ביצוע בידוד "הפוך" מעל לשכבת היריעות (או להסתפק בהלבנה).
בהצלחה, גבי
|
|
|
|
איטום גג עם סיקה 560
(ניר)
|
שלום,
לאחר ביצוע שכבת איטום הופיעו שטחים כתומים (מצרף תמונה) ב2-3 נקודות. באחת מהן (ליד החור ניקוז) הייתה בעבר נזילה קטנטנה ויש היחלשות של היריעה.
אשמח לחוות דעתכם.
תודה,
ניר 
|
|
|
איטום גג ב”סיקה לסטיק 560”
(גבי)
|
שלום ניר,
יתכן שהעבודה בוצעה מעל גבי שכבת אבק דקיקה ("פודרה"), שנמצאת בד"כ באזורים שבהם היו שלוליות (כגון ליד פתחי המרזבים).
בברכה, גבי
|
|
|
האם יכול לפגוע באיטום? האם שכבה נוספת יכולה לעזור?
(ניר)
|
|
כנראה שלא יפגע באיטום. אין צורך בשכבה נוספת.
(גבי)
|
|
|