הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים בקירות פנימיים

    (מרק)

    שלום, קבלתי את תשובה שלכם לגבי איטום סדקים בקירות פנימיים. ברצוני להדגיש שהסדקים מתרחבים בעיקר בשעות היום כאשר חם בחוץ. האם חומר סיקפלקס FC-11 עדיין טוב לאיטום? האם אפשר להשתמש בו ישירות על הטיח או שצריך להוריד גם את הטיח עד לבלוקים? האם מספיק לחרוץ את הסדק ולהחדיר את החומר ואז לבצע שפכטל? או שצריך להוריד את כל השכבה עד לבלוקים. האם ניתן ישירות לבצע שפכטל על החומר הנ”ל? האם צריך להשתמש בפריימר לפני זה? תודה, מרק.

    • · שלום מרק,

      (גבי)

      בתקשורות הקודמות לא ציינת מהו רוחבם של הסדקים. האם מדובר בסדקים ברוחב של פחות ממילימטר- או יותר מכך ? באופן כללי קימות שתי אפשרויות לפתרון הבעיה, כפי שציינתי בעבר: 1- איטום הסדקים בחומר גמיש (סיקפלקס FC11) וציפוי כל שטח הקיר בצבע גמיש. 2- איטום הסדקים בחומרי מליטה או בחמרים אפוקסים חזקים ושילוב הנ”ל בשכבה עליונה של חומר גמיש (סיקפלקס FC11), עם או בלי צבע גמיש. לא רואים מכאן כלום כך שהייעוץ קצת קשה. בכל אופן נעבור שלב שלב על שאלותיך: 1- סיקפלקס FC11 טוב לאיטום הסדקים. ניתן לבצוע ישירות ”על הטיח” אך עדיף להכניסו לעומק הקיר מאחורי הטיח. יש להשתמש בפריימר לפני בצוע הסיקפלקס. הפריימר נקרא ”סיקה-פריימר WASP”. 2- אין צורך לבצע שפכטל על גבי הסיקפלקס. מיישמים אותו באזור הרצוי (על גבי הסדקים) ומחליקים עם שפכטל עד לקבלת משטח חלק ואחיד. מחכים לייבוש (יומיים לפחות) וצובעים עליו בצבע הגמיש. 3- אם בכל זאת אתה שם שפכטל אז אין צורך בפריימר. ניתן לבצע ישירות על גבי הסיקפלקס. באם הבעיה אצלך היא כל כך ”בעייתית” (ציינת שכבר ניסו לטפל בה 4 פעמים בעבר) אולי כדאי בכלל לגשת אל הפתרון שלה עם חמרים חזקים (אפוקסי ומלט לתיקונים) בכדי למנוע את התזוזות החזקות הללו ואת פתיחת הסדקים. במקרה זה המפרט הכללי הנו כדלקמן: א. הורדת הטיח מצידי הסדקים וסיתות לעומק מעבר לעובי הטיח ועמוק ככל האפשר אל תןך הסדק. ניתן לסתת ידנית בפטיש ואיזמל או ע”י פטישון חשמלי. ב. מילוי הסדק עצמו (בתוך הקיר) בחומר צימנטי חזק כגון סיקה-רפ או סיקה טופ 122. ג. המתנה מספר ימים בכדי לראות באם נפתח הסדק והיכן. ד. במקומות אשר בהם רואים את מיקומו המדוייק של הסדק - ליישם סיקפלקס כנ”ל. ה. ליישם טיח שכבה עליונה על גבי הנ”ל ואח”כ שפכטל וצבע. קיימתך חשיבות עליונה לבצוע פריימר לפני היישום של החומר הצימנטי או האפוקסי, שאחרת הסדק יפתח במקומות החיבור בין הקיר לחומר. אך על כך- בהמשך, אם תבחר ללכת בדרך זאת. מקווה שלא סיבכתי אותך עם תשובה ארוכה מהצפוי... גבי

      • · הבהרה לגבי האפוקסי:

        (גבי)

        ניתן לבצע את התיקונים בקירות בחומר אפוקסי במקום החומר הצימנטי. החומר נקרא סיקדור 31 וניתן ליישום ע”י שפכטל. יוצא יקר יותר מהחומר הצימנטי.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן