הוספת הודעה חדשה
  • · פיצוצים ותפרחת מעל פנלים ועובש שחור בקירות

    (בועז)

    ראשית עלי לציין שהתרשמתי לטובה ממקצועיות האתר והפורום. כל הכבוד לכם.

    ברשותי דירת גן בת 15 שנה, הדירה עברה שיפוץ יסודי לפני 4 שנים שכלל החלפת צנרת וריצוף, כשאריחי הקרמיקה הודבקו על גבי הריצוף הישן, למעט במקומות שבהם היה צורך להטמין צנרת. המעטפת החיצונית הינה קירות בטון עם חיפוי לוחות אבן .

    הגינה מקיפה את כל הדירה, מהסלון ישנה יציאה לגינה שישנה מרפסת מרוצפת באורך של כשני מטר לערך ואז מרבד דשא. וביציאה האחורית ישנו ריבוע ריצוף קטן ואז אדמה לא מעובדת.

    לאחר כשנתיים החלו להופיע סמני עובש שחורים בחדר השינה במיוחד באיזור החיבור בין התקרה לקיר. ובין ארון לקיר.

    לאחר מכן כל הצבע מעל הפנלים התחיל להתפוצץ וגדלה שם תפרחת ממש גדולה לכל אורך הקירות החיצוניים. כמו כן ראיתי תפרחת ליד ארון המטבח כשמדובר בקיר פנימי, בנוסף לכך גם בקיר הסלון שהוא קיר חיצוני הפונה למרפסת מרוצפת התפוצץ הטיח. כל הפיצוצים האלה הגיעו לרמה של חשיפת הבטון בקיר והבטון לח מאוד.

    את העובש השחור הסרתי עם אקנונמיקה וזה החזיק לזמן קצר. את הפיצוצים בקיר נסיתי לטפל עם בונדרול בהמלצת שיפוצניק, אך העניין החזיק זמן קצר מאוד.

    בדקתי את הדירה שמעלי ודירת גן נוספת בבניין ולהם אין שום בעיה של עובש או רטיבות לטענתם גם מעולם לא היו להם בעיות כאלו.

    יצויין שלפני שנה התמודדתי עם נזילת מים מאחורי ארון המטבח, עקב חיבור לצינור שהיה רופף, הנזילה תוקנה ומאז הדיירים לא דיווחו על נזילה נוספת.

    צרפתי תמונות להודעה זו.

    התמונות צולמו כשעה לאחר ירידת גשמים.

    ניתן לראות שחלק מהאדמה רטובה וחלק יבשה ממש.

    ברצוני לטפל באופן יסודי בבעיה, הדירה מושכרת ולדיירים חשוב יותר לטפל בעובש השחור מאשר בפיצוצי הקיר.

    המליצו לי להשתמש בצבע בשם דורבוסים של יעקבי כנגד העובש השחור.

    כל עזרה תתקבל בברכה.

    • · איטום דירת גן, מרפסת, עובש בקירות

      (גבי)

      שלום בועז,

      וגם תודה לך, על המחמאה לאתר.

      על מנת לפתור את בעיית העובש ואת סימני הרטיבות בקירות ובכלל, חובה לבדוק בשטח מהו מקור הרטיבות. צביעה פנימית בצבע זה או אחר לא תעזור, כל עוד הרטיבות לא תטופל. צביעת קירות בצבע נגד עובש אמנם יכולה להועיל , במיוחד במקרה שיש בעיות עיבוי (לא בעיות איטום) אך תחילה יש לבדוק מהו הגורם לרטיבות ולטפל בהתאם.

      מתאור דבריך ומהתמונות שצרפת נראה שישנן כנראה שתי בעיות נפרדות:בעיה של עיבוי (בחדר השינה ובסביבות הארונות) וגם בעיה של איטום קירות חיצוניים ואולי גם משטחים מרוצפים / מרפסת חוץ.

      קירות חיצוניים יש לאטום מבחוץ , אם אינם קבורים עמוק באדמה. אחרת- ניתן בלית ברירה גם לאטום מבפנים, מה שכרוך בהסרת הטיח וחלקים מהריצוף. (לא לגמרי ברור מדבריך אם חלק מהקירות, בצידי הבית, קבורים ברובם באדמה, או שלא).

      יש לבדוק בשטח דברים נוספים ואולי גם לאטום את המשטח המרוצף / מרפסת חיצונית. לכל הפחות יש ליצור איטום והפרדהבינה לבין החלק הפנימי.

      אם הרטיבות הופיעה גם בקיץ , מעל הפנלים ובשטח הקיר פנימי אותו ציינת- אז תיתכן בעיה עם הצנרת, או עם חול מילוי רטוב שהושאר לאחר עבודות השיפוץ. אך אם הרטיבות מופיעה רק בחורף, לאחר הגשמים, מדובר על בעיות איטום.

      לשלאתך בענין צבע : ניתן להשתמש בצבעים כגון אקרינול או דורבוסים (יעקובי) או מוצרים דומים של חברות אחרות. את אזור חדר שינה וסביבת הארונות מומלץ לנקות מעובש ולצבוע כאמור, ויש לדאוג לאיוורור מתמיד של חדרים אלו.

      ראה גם מאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקעומאמר על עיבוי - איתור ומניעה.

      נשמח לעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן