הוספת הודעה חדשה
  • · חגורת בטון בפתח האמבטיה

    (אריה)

    אני אוטם את האמבטיה בסיקה, וראיתי שדרוש לעשות חגורת בטון בפתח. ובנוסף לשים פס אלומיניום שיאטום מהחגורה ועד גובה פני הריצוף. אבל לא הבנתי, שאם במילא עושים פס אלומיניום, לשם מה לעשות גם חגורת בטון. הרי אפשר לעשות את פס האלומיניום רחב יותר, וכלומר שנוסיף לרוחבו את גובה חגורת הבטון, ופס האלומיניום יעמוד על התשתית, ויגיע עד פני ריצוף הדירה. והרי פס האלומיניום אוטם לא פחות טוב מחגורת הבטון האטומה בסיקה.

    והשאלה בייחוד אצלי. שבאמבטיה אצלי כל התשתית מאוד הוגבהה (ביחס לתשתית של שאר הדירה). ובפרט ליד הפתח, ששם התשתית כבר בעצם בגובה החגורה (אבל זה לא במקום של החגורה, שהרי החגורה אמורה להיות תחת ריצוף הבית). וממילא אני יכול לשים פס אלומיניום רגיל (= לא רחב יותר מהרגיל) על התשתית, והוא יגיע עד פני הריצוף.

    אז אולי אני יכול לוותר לגמרי על חגורת הבטון?

    • · איטום אמבטיה- יציקת סף הפרדה

      (גבי)

      שלום אריה,

      אם ישנו מרחק קטן מאוד תוכל לבצע כפי שאמרת, עם פס אלומניום בלבד וללא יציקת בטון. בבצוע ריצוף בהדבקה או כאשר אין מספיק מקום ליציקה- הענין מקובל. יש לדאוג לכך שהסרגל יהיה מקובע היטב בצדדים ובהיקף בתוספתחומר איטוםגמיש.

      לעובי גדול יותר הסרגל אינו אמור להחליף את חגורת הבטון, שהיא חזקה יותר ומעוגנת היטב לצידי הפתח.

      בברכה,

      גבי

      • · מתי לעשות את פס האלומיניום

        (אריה)

        תודה לך.

        משהו אחר. אם הייתי קודם מרצף את הבית ובסוף את האמבטיה, הייתי שם את פס האלומיניום בתום ריצוף הבית ולפני ריצוף האמבטיה. אבלמסיבות טכניות עלי לרצף קודם את האמבטיה, ואח"כ את הבית. ואת ריצוף הבית אני מתחיל מהכניסה לדירה(ולא מליד האמבטיה).

        ולכן לא ברור לי מתי לעשות את פס האלומיניום. שאם אעשה אותו כעת (לפני כל הריצוף), הוא ודאי עלול להתנתק במעבר העובדים שם, כי לא יהיה לו משען בריצוף משני צידיו. ואם אעשה אותו לאחר ריצוף האמבטיה, אני מסופק אם יהיה כבר גישה נוחה להדביק שם את הסיקפלקס בכל ההיקף. וחשבתי להדביק אותו סמוך לגמר הריצוף באמבטיה, ומיד לאחר שאדביק את הסיקפלקס אגמור את הריצוף. אבל אינני יודע אם לאדרוש להמתין עד שהמסטיק יתייבש לפני שמרצפים עליו (הריצוף שם יהיה כנראה בהדבקה, כי התשתית גבוהה).וגם שהרי הפס גבוה יותר מריצוף האמבטיה, והוא יבלוט מהריצוף בין 0.5-1 ס"מ (כי הפס הרי שוה לגובה ריצוף הדירה), ומהצד של הדירה לא יהיה לו משען רק כשאגיע עם ריצוף הדירה עד לאמבטיה. וממילא שוב הפס עלול להתנתק במעבר העובדים, כשרגליהם תתנגשנה בפס הבולט.

        מה היית מציע?

        • · איטום אמבטיה, סף הפרדה מאלומיניום

          (גבי)

          שלום אריה,

          החשש שלך מוצדק מבחינת הפגיעה המכנית שעלולה להגרם לאלומיניום. הטוב ביותר יהיה להשאיר שורת מרצפות פתוחה ליד הכניסה לחדר הרחצה.

          כמו כן שים לב שהעסק צריך להיות אטום מבפנים, מהצד של חדר הרחצה -ולא מבחוץ. כך שממילא יהיה עליך לאפשר גישה נוחה לעבודה עם הסיקפלקס.

          לשאלתך : לא מומלץ ליישם את הסיקפלקס סביב המרזב באותו המועד של הריצוף. באופן תאורתי זה ניתן לבצוע והמסטיק פשוט יתייבש יותר לאט. אלא שבאופן מעשי הרצף יגרום לתזוזות בסרגל ולא הייתי סומך על כך שהענין יעבור בשלום. רצוי לבצע את המסטיק יום או אפילו יומיים קודם לכן.

          אפשרות חליפית וטובה עוד יותר היאלסיים את כל העבודות באמבטיה כולל סרגל האלומיניום ואחר כך להגן עליו מפגיעה מכנית באמצעות קרשיםאו כל אמצעי אחר שיצור"מדרגה" באזור, כך שהעובדים לא יוכלו לדרוך על הסרגל.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן