הוספת הודעה חדשה
  • · איטום וטיח

    (מורן)

    שלום,

    1. כתוצאה מהחלפת אמבטיה, היינו צריכים לשבור מס` אריחים בקיר, האם יש צורך באיטום מחדש לפני יישום אריחים חדשים?

    2. באותו ח. אמבטיה מדובר, החל להתהוות עובש בתקרה, צבענו את התקרה בצבע מיוחד, אך הבעיה חזרה על עצמה- יכול להיות שזה נובע כתוצאה מאיטום לקוי בדירה שמעל (בערך באותה תקופת זמן הם שיפצו) ואם כן, כיצד אפשר לפתור נושא זה לצמיתות.

    3. האם אפשר ליישם שפכטל ישירות ע"ג קיר בטון?

    4. האם אפשר להדביק קרמיקה ישירות ע"ג קיר בלוק- ללא שכבה מיישרת או חומר מקשר כלשהוא למעט הדבק?

    תודה

    • · איטום מקלחת לאחר שיפוץ

      (גבי)

      שלום מורן,

      מספר תשובות / הערות:

      1. אם ישנה כבר שכבת איטום על הקירות מאחורי הקרמיקה , אז יש להשלים את האיטום עם אותו חומר האיטום שקיים כעת מאחורי הקרמיקה. אם לא קיים שם כל חומר אז רצוי לבצע את התיקון בקיר עם תערובת צימנטית שמועשרת בדבק על בסיס לטקס SBS, על מנת שחומר התיקון עצמו יהיה עמיד ברטיבות. לאחר מכן ניתן להדביק קרמיקה חדשה ולאטום היטב את הפוגות בין האריחים.

      2. בענין עובש בתקרה- יש למצוא תחילה מהו המקור לעובש. אם היתה נזילה מהמקלחת של השכן בקומה העליונה- היא היתה מתבטאת בסימני רטיבות ממש. במקרה זה, בהנחה שהבעיה טופלה, יש תחילה להמתין לייבוש מלא של התקרה.

      בעקרון יש לנקות את העובש עם מים מהולים באקונומיקה, או עם תמיסת "פונגיצ`ק" (מדוללת במים) שאותה ניתן להשיג ברוב חנויות לחומרי בנין. רק לאחר נקיון יסודי של העובש ניתן לצבוע עם צבע נגד עובש ("אקרינול" או שווה-ערך), כפי שכנראה שביצעתם בעבר. אם עבודות ההכנה והצביעה תתבצענה כראוי- לא יופיע עובש בתקרה. אך בנוסף יש לדאוג לאיוורור קבוע של חדר הרחצה.

      3. אפשר ליישם שפכטל ישירות על בטון, בהנחה שהבטון חזק ונקי, ללא שרידי "אבק בטון" , כלומר שלא תהייה עליו שכבה דקיקה של מלט רופף.

      לא ציינת לאיזו מטרה מבוצע השפכטל. האם ליישור השטח ? .. בדרך כלל נחוצה שכבת טיח מיישר לפני בצוע השפכטל, פשוט משום שקשהמאוד לקבל קיר מיושר ומוחלק היטב, כאשר מבצעים שפכטל על קירות בטון שאינם חלקים לגמרי. שפכטל מיועד להחלקה סופית דקיקה, על גבי שכבה ישרה ומפולסת היטב (מטיח או מבטון).

      4.אפשר להדביק קרמיהק ישירות על גבי בלוק. אלא שאם מדובר על אותה מקלחת- יש לבצע תחילה שכבה צימנטית מועשרת בדבק, לשם איטום השטח. בחדרים רטובים / מקלחות אין להדביק קרמיקה ישירות על הבלוק ונחוצה תחילה שכבה אוטמת.

      אם תפרטי יותר נתונים נוכל לעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן