הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות וירוקת בריצוף חצר עם גרניט פורצלן ורובה

    (אלי)

    שלום רב, הבית שלנו מוגבה מהכביש וסביב הבית מרוצף בגרניט פורצלן ( כל השטח עם בטון מתחת לאריחים ומיעוט השטח עם יריעה ביטומנית בנוסף לבטון ) עם רובה שאינני זוכר את מספרה. רואים ירוקת בין האריחים וכן הקיר האנכי של ההגבהה רטוב ועם ירוקת והקיר מתקלף עקב הרטיבות. רציתי לשאול אם הירוקת נובעת מסוג הרובה שלא היה אטום והאםהחלפת הרובה לCE33 תמנע את הירוקת בעתיד.

    לחילופין, האם הסיבה היא אחרת ? אצל השכן היתה סתימה בניקוז הרעפים וגשם רב הציף את הגינה הסמוכה שלו אלינו. האם המים שלועברו אלינו וזה מקור הרטיבות אצלנו ? בתודה

    • · איטום ריצוף

      (גבי)

      שלום אלי,

      בעקרון- משטחי ריצוף חיצוניים תמיד יספגו רטיבות שתעבור אל מתחת לריצוף , בשלב מוקדם או מאוחר. מסיבה זו מבצעים איטום תחת מרפסות ומשטחים מרוצפים - לפני הנחת הריצוף.

      על מנת למנוע עלייה קפילארית של רטיבות אל הקיר הניצב למשטח חובה לפרק את הריצוף ולאטום את תשתית הבטון ואת חלקי הקיר הבאים במגע עם המילוי אשר תחת הריצוף.

      איטום עם רובה אקרילית בלבד אינו אמור למנוע באופן מוחלט חדירת רטיבות אל מתחת לריצוף, במשטחים חיצוניים החשופים לגשמים. איטום שכזה הנו בגדר פתרון מאולץ ומוגבל בזמןמשום התזוזות של המשטח. ראה גם את הנאמר בנושא במאמר עלאיטום גגות מרוצפים ללא הרמת הריצוף.

      כמו כן יש לבדוק בשטח את האפשרות של ספיגת רטיבות גם בתחתית משטח הבטון אשר מתחת לאריחים. אם הבטון צמוד אל הקיר ואינו מופרד ממנו- הוא בעצמו יוכל להעביר רטיבות קפילארית אל הקיר, אותה הוא סופג מן הקרקע. (ראה תרשים והסברים במאמר על איטום בתים צמודי קרקע - מרפסות, שבילים, מפתנים).

      ניתן להסיר את הרובה הקיימת ולבצע רובה אפוקסית במקומה. יש לבדוק גם את ענין הניקוזים ואפשר לנקז את הרטיבות שנמצאת תחת האריחים באמצעות נקז / מרזב מתאים. אך כל זה אינו יכול לבוא במקום איטום תחת הריצוף, במקומות בהם ישנה בעיה ליד הקיר הסמוך. בשאר השטח, אשר אינו צמוד לקירות החיצוניים של הבית- אפשר לוותר על האיטום.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן