הוספת הודעה חדשה
  • · איטום ברכת נוי

    (אביב לוי)

    שלום עברתי דירה לבית שיש בו ברכת נוי מבטון רגיל לא אטום ומחלחל דרכה מים ורציתי לדעת אם יש איזה שהוא חומר לציפוי חיצוני כלומר בפנים הברכה שיכל לעזור לי לאטום את הברכה תודה

    • · איטום בריכת נוי

      (גבי)

      שלום אביב,

      ניתן לבצע איטום מבפנים הבריכה עם חומרי איטום צימנטים משחתיים. אך חסרים נתונים לגבי מצבה של הבריכה וגודלה. אם תעלה לכאן מספר תמונות (או שלח במייל), נוכל לעזור יותר.

      הסבר -

      דליפות מים מתרחשות בדרך כלל דרך סדקים נימיים ואחרים כאשר בעיה נפוצה היא היווצרות סדקים בחיבור בין קרקעית הבטון לבין הקירות. יש תחילה לטפל בכל המקומות הללו. כמו כן יש לבצע הכנות נוספות בקירות הבטון ובקרקעית, ובחיבור בינהם.

      הבצוע של האיטום הצימנטי מתבצע רק לאחר סיום עבודות ההכנה. היישום הנו באמצעות מריחה של שכבת איטום ראשונה, לאחר מכן מכן הטבעה של רשת אינטרגלס בתוך השכבה הראשונה ולאחר מכן בצוע של שכבה שנייה ושלישית (בהתאם לצורך).

      אם תצרף יותר נתונים נשמח לעזור הלאה.

      ראה גם מאמר על איטום אדניות בחומר איטום צימנטי. המפרט זהה למעשה לזה של איטום בריכות נוי מבטון.

      בברכה,

      גבי

      • · ברכה

        (אביב לוי)

        נאמר לי שהברכה הבנוייה היא למעשה עשויי מלט בנייה רגיל ושהיא תמיד חילחלה החל מהיום הראשון אני מאמים שהבעיה היא במלט שהוא לא אטום למיים ולכן הוא נישא לצפות אותה בזפת קרה וזה גם לא הלך. ובנוסף בברכה יש בערך קוב מיים ואין פינות הכול עגול ובנוסף אני מאמין שיש גם חילחול מהמפל ראה צילום.

        • · איטום בריכות נוי

          (גבי)

          שלום אביב,

          הצרה השכיחה עם בריכות נוי היא שלא בונים אותן כשורה מלכתחילה מבחינת תכנון יציבותו של המבנה כנגד סדיקה ושקיעה. אם הבריכה נבנתה מאבנים או מבלוקים ואחר כך בוצעה מעליהם שכבת טיח צימנטי כלשהו- צפויות אין ספור בעיות סדיקה. משום שבריכה מסוג זה אמורה להבנות עם יציקות בטון בלבד שעליהן מבצעים אחר כך איטום + הדבקת חיפוי באבן המועדפת.

          יש לבדוק את הבריכה מקרוב ולראות כיצד היא נבנתה : מבטון / בלוקים/ אבנים אחרות ? האם ישנה רצפת בטון ? לצערי ישנם מקרים רבים שבהם הבניה בוצעהבחובבנות רבה וכתוצאה מכך לעיתים פשוט אין מנוס מפרוק כל הבריכה.

          בנוסף- החומר הביטומני השחור הנראה בתמונה ("זפת שחור") אינו מאפשר כעת שימוש בחומרים צימנטים. ניתן להמשיך ולאטום עם חומר ביטומני משחתי (כגון מסטיגום או מסטיגן לאדניות) , אך המראה ישאר כמובן שחור.

          לחילופין ניתן לעבור לחומרי איטום פוליאוריטנים משחתיים, יקרים יותר, אשר מסופקים במבחר גוונים. ראה מוצרים של החברות "אלרם" ו"פולידן".

          בשני המקרים- אם תשתית הבריכה מאוד רעועה / עם סדקים רחבים שבולטים לעין- יש לשקול את בנייתה מחדש ולא מומלץ להמר ולבזבז כסף על איטום בלבד.

          פתרון נוסף :

          ניתן לבצע איטום של כל השטח עם יריעות PVC או יריעות EPDM רחבות שיונחו בתוך הבריכה בהנחה חופשית, עם חיבורים לקצות הקירות בלבד. שיטה זו מקובלת לבצוע בבריכות נוי ותוכל אף לבצעה בעצמך עם הדרכה מתאימה.

          בברכה,

          גבי

          הערת המערכת : ראה מאמר באתר משנת 2010, על איטום בריכות בשלב היציקה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן