הוספת הודעה חדשה
  • · אריחי בניין נופלים

    (אושר)

    אני גר בבנין בעל 2 קומות, הדיירת שמתחתיי הבחינה בזמן שישבה בגינתה כי אריחיי הציפויי שסמוך לחלוני עומדים ליפול, היא פנתה אליי שאתקן זאת או אפנה לחברת הביטוח של הדירה. שאלתי היא: אני אמור להשתתף בעלות הדבקת האריחים או שעליי לפנות לקבלן שבנה את הבניין???

    • · חיזוק אריחי שיש

      (גבי)

      שלום, ואנא קבל התנצלות על העכוב בתשובה. אם הבית חדש יחסית אז זוהי בהחלט אחריותו של הקבלן לתקן את הקירות ולבצע חיזוק של אריחי שייש בקירות. שים לב שקרוב לודאי יהיה צורך בחיזוק אריחים נוספים מלבד אלו שאתה רואה משום שהתופעה בדרך כלל ממשיכה להופיע במקומות נוספים. כך שעליך לדרוש מהקבלן לבצע חיזוק ובדיקה של כל הלוחות בבנין. אם נפילת הלוחות היא כתוצאה מעבודות מקומיות שנעשו במקום (קידוח מבפנים או הרכבה של דבר מה על הקיר) אז יתכן ומדובר בליקוי מקומי בלבד, למרות שאני בספק גם לגבי זה. על כל פנים,בבנין משותף האחריות על הקירות החיצונים היא של כל הדיירים ולא רק של הדייר אשר בדירתו נתגלתה הבעיה. חיזוק לוחות שייש צריך להתבצע במקצועיות ולא מומלץ לבצע לבד, מה גם שמדובר באחריות כבדה. חיזוק הלוחות הקיימים מתבצע באמצעות ברגים ארוכים החודרים אל עומק הקיר (מאחרוי שכבת ההדבקה). יש להשתמש בברגים הנכונים (שאינם מחלידים), לאטום את ראש הבורג ולבדוק בעיות אטימה אחרות בלוחות ובינהן. להדבקת לוח שנפל התהליך יותר מרכב. מקווה שענינו על שאלתך. נשמח לעזור הלאה אם תספק יותר נתונים. בהצלחה.

      • · עוד שאלה בבקשה

        (אושר)

        בבניין מגוריי ישנם סך הכל 4 דיירים (כולל אותי). קראתי מספר מאמרים בנושא אופן הטיפול באריחים נופלים והבנתי שזהו טיפול ארוך ויקר. לשאלתי: הייתכן כי 4 דיירים בלבד יממנו טיפול שכזה? הייתכן כי הקבלן שבנה את המבנה לפני 13 שנה איננו אחרי למצב? מה תפקידה של חברת הביטוח על הבית (ביטוח משכנתא), והאם אפשר ”להוציא” את המימון ממנה?. המון תודה והמשך יום טוב

        • · נפילת אריחי שיש

          (גבי)

          שלום שוב, להערכתי תאלצו לבצע את העבודות על חשבונכם (כל ארבעת הדיירים), אך על מנת לקבל יעוץ מקצועי עליך לפנות לעורך דין בתחום שיתן תשובה באם ניתן עדיין לתבוע את הקבלן על עבודה לקויה.

          את עלות העבודה ניתן להעריך רק לאחר ביקור בשטח. בהצלחה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן