הוספת הודעה חדשה
  • · תיקון רוכבים על גג רעפים.

    (יוסי)

    שלום.

    על גג ביתי שהוא גג רעפים התגלו סדקים שגורמים לדליפת מים בזמן גשמים חזקים בלבד.הבית נבנה לפני כ 13 שנים עד היום לא חידשתי את איטום הרוכבים על הגג.

    שטח הגג כ 60 מ"ר עם רוכב אחד לכל רוחב הגג שהוא הבעייתי ( שם התגלו הסדקים ) , ועוד 2 רכבים אלכסונים קטנים יותר + ועוד רוכב שמחבר בין הבית שלי לשכן ( דו-משפחתי ) . הוצע לי לחדש את כל איטום הרוכבים ע"י שימוש בחומר שרעף . קודם כל האם החומר הוא מספיק טוב ? + ומה הדרך הכי טובה כדי למרוח אותו ?האם אפשרי עם מברשת 3 צול או חייבים להשתמש עם כף טייחים ( לפי הוראות טמבור חייבים להשתמש עם כף טייחים ) לפי הידועלי החומר מאד סמיך.דבר נוסף הגג כמעט לא טופל במשך 13 שנה מאז שנבנה. לפני מספר שנים בוצע תיקון במספר מוקדים ברוכב האמצעי ע"י שימוש במלט + וחול שכנראה לא החזיק מעמד מספיק זמן. האם צריך להסיר את מוקדי התיקון הישן של הבטון והמלט ? כדי לכסות עם החומר החדש ?

    האם השימוש בשרעף הוא החומר הטוב ביותר ?ומה הממוצע שחומר כזה מחזיק מחזיק מעמד ?וכל כמה זמן צריך לחדש את האיטום?

    תודה

     

    יוסי

    • · תיקון גג רעפים - הדבקה וציפוי רוכבים

      (גבי)

      שלום יוסי,

      השימוש בחומר סמיך מסוג "שרעף" נועד להחליף את הצורך בשימוש בבטון. הוא אינו מיועד לציפוי כל הרוכבים אלא להדבקת רוכבים על גגות רעפים ו/או תיקון סדקים. בכל מקום בו נעשה שימוש קודם בתערובת מלט - יש להשתמש ב"שרעף".

      בשאר המקומות ניתן לצפות את הרוכבים עם חומר משחתי (במריחה במברשת) כגון "מולטיגג טרקוטה" (של חברת ביטום).לחילופין ניתן להשתמש גם עם חומר משחתי של פזקר, מסוג "מאסטר קאפ צבעוני".

      לסיכום:

      1. יש להסיר חלקי בטון ישנים ורופפים. חלקים שאחוזים חזק אין צורך להסיר מחשש לשבירת הרוכבים / הרעפים.

      2.הדבקת רוכבים (במקום המלט) ו/אומילוי של סדקים רחבים ניתן לבצע עם ה"שרעף"- בשפכטל. יש להחליק את התיקונים עד כמה שניתן כך שלא יצברו שלוליות על גבי בליטות / חריצים.

      3. ציפוי של כל השטח או איטום של סדקים נימיםניתן לבצע באמצעות מריחה על כל שטח הרוכבים, עם החומרים המשחתיים שהוזכרו לעיל.

      תיקון יעיל יכול להחזיק מעמד הרבה מאוד שנים. העקרון הוא שיש לבצע את העבודה באופן יסודי לגמרי, על פי הוראות השימוש של המוצרים- כך שתחזיק מעמד לעד, ומבלי לצאת מתוך הנחה שמדובר על תיקון שיש לחזור עליו בכל 2-3 שנים.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תיקון רוכבים על בגג רעפים בעזרת שרעף.

        (יוסי)

        שלום גבי.

        ראשית המון תודה רבה על תשובתך.

        רציתי לשאול אותך לגבי כיסוי כל הרוכבים עם שרעף.לפי מה שהוצע לי קודם כל כמו שציינת להשתמש בשרעף כדי לסתום את הסדקים הגדולים וגם את תיקוני הבטון שנעשו בעבר.מעבר לזה הוצע לילהשתמש לכסות את כל הרוכבים עם שרעף, מה שאתה לא ממליץ ! מה יקרה אם אני אשתמש עם שרעף גם לכיסוי הסדקים הגדולים וגם לכיסוי סדקים נימים וגם לכיסוי כל הרוכבים ? האם לדעתך זה יעשה את העבודה ? אם זה יעשה מקצועי אבל לא בעזרת החומרים האחרים , האם התיקון הזה כול להחזיקמעמד לאורך שנים ? ואם זה אכן יעשה מקצועי רק עם השרעף כמה לדעתך זה יכול להחזיק מעמד ? אגב האם אפשרי לעבוד רק עם מברשת 3 צול במקום כף טייחים, כמו שמצוין בהוראות היצרן ?

        המון תודה

        בברכה

        יוסי

        • · תיקוני גג רעפים, רוכבים

          (גבי)

          שלום יוסי,

          על פי הוראות היצרן "שרעף" מיוע`ד להדבקת רוכבים וגם עבור תיקוני סדקים ברעפים. השימוש בשפכטל עדיף לצורך החדרת החומר לעומק הסדקים ו/ או החיבורים. לאחר מכן תוכל לעבור על החומר עם מברשת, אם כך תעדיף, אך אין בכך צורך ועם מעט סבלנות העסק יראה יפה.

          תוכל להסתפק גם בבצוע בתיקוני סדקים וחיבורים ללא בצוע של מריחה על כל השטח של הרוכבים, שממילא אינם סדוקים.

          "מולטיגג טרה קוטה" מיועד ליישום במריחה במברשת ובהתאמה , גם העובי המותר ליישום הנו מוגבל יותר מזה של "שרעף". מאסטר קאפ צבעוני- כנ"ל, כאשר החומר עצמו בדלול עם מים משמש כשכבת יסוד ראשונית.

          כך שלא מומלץ למרוח את המאסטר קאפ על כל השטח, למרות שהדבר בר בצוע.לתיקונים והדבקה השתמש ב"שרעף" ולציפוי, אם הדבר נחוץ כלל, השתמשבשאר החומרים. לחילופין , אם הסדקים והחיבורים ממש קטנים (דקים) תוכל לבצע את כל העבודה עם אחד משני החומרים האחרונים ולהעזר ברשת אינטרגלס מעל גבי חיבורים וסדקים (כמו בהוראות של השרעף).

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן