הוספת הודעה חדשה
  • · נזילה מהמרפסת

    (משה)

    שלום רב, בחורף האחרון בגשם בחזק של 2/10, סבלנו מנזילה מהמרפסת של השכנים לתוך אחד החדרים בביתנו. הרטיבות החלה בתקרה ב- 3 מקורות שונים בקו ישר, והתפשטה עם השעות. כשבדקתי מבחינת מרחק מהקירות שלנו היכן זה "נופל" באופן יחסי במרפסת של השכנים, עלה כי זה בקו ישר עם הקיר של המרפסת של השכנים (בניית אבן ירושלמית טיפוסית). מכאן הסקנו כי הבעיה היא כנראה של חדירה של מים לכוחלה של הקיר (יש סדקים קטנים בכוחלה) או מהטופינג של אותו קיר (השכנים הם בקומה אחרונה), כך שיש מקום לאטום מחדש את הקיר. ביצענו הצפה של המרפסת אולם לא חדרו מים לתקרה מהצפה זו. לפני מס` שנים נעשתה עבודת איטום נוספת עם יריעות במרפסת זו ע"י הקבלן ולכן השכנים טוענים שהבעיה היא בקירות ולא בריצוף. א) האם לאור מה שתיארתי סביר שהבעיה היא מהקיר של המרפסת ולא מהרצפה. ב) אם יתברר שאיטום הקיר לא יעזור, האם ישנה אפשרות לאטום את הריצוף ללא פירוקו? הבנתי שיש משהו שניתן לעשות, ועד כמה זה עמיד? תודה רבה

    • · איטום קירות מרפסת

      (גבי)

      שלום משה,

      אם בוצעה בדיקת הצפה לאורך זמן ( 72 שעות) ולא חדרו מים אל התקרה- כנראה שמצב האיטום תקין. נזילות ממשטחים מרוצפים מתרחשות ברוב המקרים לאחר הרבה ימי גשם, מאחר ולוקח זמן לרטיבות להספג ולהגיע לכל המקומות תחת הריצוף.כך שבדיקות הצפה קצרות אינן מספקות.

      ניתן לאטום את הקיר ולקוות לטוב, אך מקרים מהסוג שתארת הנם מסובכים במיוחד ובהחלט יתכן מצב שבו לא יהיה מנוס מפרוק חיפוי האבן ו/או פרוק הריצוף.

      ראה מאמר בנושא על איתור נזילות בגגות מרוצפים או מרפסות.

      לגבי איטום מרפסות מעל הריצוף הקיים : ניתן לאטום עם חומר משחתי פוליאוריטני, שקוף או צבעוני. ניתן גם לאטום עם יריעות ואחר כך לרצף מחדש על גבי היריעות.

      שיטה נוספת- אך יעילה לטווח קצר יותר, היא באמצעות אטימה של הפוגות בלבד.

      לצערי אין פתרון מקוצר לפתרון הבעיה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן