הוספת הודעה חדשה
  • · טיח שנפל

    (אליעזר)

    שלום,

    שמי אליעזר והטיח החיצוני המצפה מרפסת עגולה בבנין בו אני מתגורר נפל, מה שנישאר זה הבטון שעליו היה הטיח והוא (הבטון) חלק ואין בו חריצים כדי שהטיח ידבק אליו טוב ויחזיק מעמד לאורך זמן ( ככה הסבירו לי – האם זה נכון? ) איך ניתן לתקן? האם טיח יחזיק מעמד או עדיף להשתמש בחומר סיקהפלקס? אם כן איזה סיקהפלקס מומלץ? (יש בטח כמה סוגים שמיועדים לשימושים שונים ) והאם דרוש חומר יסוד או חומר מקשר לפני הסיקהפלקס או שהסיקהפלקס בעצמו הוא חומר מקשר? ואם כן איזה? האם על הסיקהפלקס ניתן לצבוע בצבע נירוקריל גמיש? אם כן, לאחר כמה זמן? אם לא באיזה צבע אפשר או שחייבים להשתמש בשליכט צבעוני או פגמנטי כפי שקוראים לזה.

    תודה

    • · תיקון טיח

      (גבי)

      שלום אליעזר.

      שים לב שישנה איזו חוסר הבנה אצלך לגבי הסיקפלקס. הסיקפלקס הוא חומר גמיש , כמו סיליקון, ומיועד לאיטום של סדקים ורווחיםבלבד. הוא איננו חומר צימנטי ולא ניתן לבצע אתו תיקוני טיח.

      לשאלתך:

      אכן קשה לטיח להאחז על גבי קיר בטון חלק. לכן מבצעים שכבת יסוד צימנטית לחיספוס השטח- לפני הבצוע של הטיח.

      את שכבת היסוד מבצעים בדרך כלל בהתזה (כמו שפריץ) כך שמתקבלת שכבת "שפריץ" גסה שעליה יוכל הטיח להאחז. בדרך כלל מתבצעת שכבה זו ביחס של 1 מלט ל 1 חול, ומוסיפים דבק לתוך התערובת. בשטחים קטנים אפשר להתיז את התערובת גם באמצעות מברשת, אך דרוש לכך מעט נסיון.

      לאחר ההתקשות של שכבת היסוד מבצעים את שכבת הטיח. יש להוסיף לתערובת של הטיח מעט דבק, מאותו הסוג שנעשה בו שימוש בשכבת היסוד.

      לאחר הסיום והייבוש של הטיח ניתן להחליק אותו עוד יותר עם שכבת שפכטל שעמיד לרטיבות (בשום אופן לא עם שפכטל או גבס לשימוש פנימי).

      לאחר מכן תוכל לבצע צביעה או ציפוי (שליכט צבעוני למשל), על פי בחירתך. הוראות יישום של שליכט צבעוני / פיגמנטי תוכל לקבל מהיצרנים השונים.

      נשמח לעזור הלאה ושיהיה בהצלחה,

      גבי

      • · שאלת המשך

        (אליעזר)

        תודה רבה על תשובתך.

        האם לחברת סיקה יש חומרים אחרים היכולים להחליף את הטיח ונדבקים טוב יותר לבטון, או שטיח הואהפתרון במקרה הנוכחי? מאיזה חומר אתה ממליץ לבצע שכבת יסוד צימנטית לחיספוס, ואיזה דבק להוסיף? האם יש צורך ליצור חריצים על הבטון ( הוא חלק לגמרי ) או שזה לא הכרחי

        שוב תודה,

        • · תקוני טיח

          (גבי)

          שלום אליעזר,

          אין צורך בחומר מיוחד של חברת סיקה לבצוע טיח בלבד. את הפריימר אתה יכול לבצע עם מלט + חול , כמתואר בתקשורת הקודמת, ביחס של 1:1 ועם דבק מסוג לטקס SBR (של חברת סיקה או של חברות אחרות). מכינים חומר דליל למחצה ומתיזים אותו על השטח כך שיצא כמו שפריץ. לאחר הייבוש- מבצעים טיח ובתוך הטיח יש להוסיף מעט מאותו הדבק.

          אין צורך לבצע חריצים על גבי הבטון. זה יכול להועיל, אך אין צורך בכך, במיוחד בשטחים קטנים. הפריימר לבדו יעשה את העבודה.

          בהצלחה,

          גבי

          • · טיח מתפוצץ

            (חיים)

            בניתי בית חדש ועשיתי טיח רגיל פשוט שחור ע"ג מדה -תערובת חול ים ומלט לגימור השתמשנו בחול ים סיד ומלט לאחר מס ימים התקבלו פיצוצים בטיח נאמר לי כי דבר זה נגרם בשל טיח עבה מעל 2 ס"מ. מה אפשר לעשות כדי להפסיק את התופעה?האם ע"י ערבוב של דבק לטקס עם מלט לבנה ויישומו ע"ג הקיר ע"י רולר ימנע הישנותם של פיצוצים אלה?

            • · סדקים בטיח

              (גבי)

              שלום חיים,

              לא לגמרי ברור כיצד ערבבת את התערובת. טיח אמור להיות מרכב מטיט מוכן ולא ממלט וחול ים.

              לגבי הסדקים, יש לבדוק אותם בשטח. אם העבודה בוצעה בשעות / ימים האחרונים מומלץ לבצע כעת אשפרה , להרטיב את הקירות ולשמור עליהם רטובים / לחים, על מנת שהתופעה תפחת.

              בשיטה שהצעת לא ניתן למנוע את תהליך היווצרות הסדקים. פשוט בצע אשפרה יסודית ולאחר מספר ימים בדוק את הטיח בשנית.האשפרה יכולה למנוע ייבוש מהיר מדי של הטיח אשר הנו גורם לסדיקה, במיוחד בתערובת שהזכרת. לאחר הייבוש ניתן לבצע שפכטל אמריקאי אשר יאטום את הסדקים הקיימים , במידה ומדובר על סדקי שערה בשכבת הטיח בלבד.

              מומלץ לקבל יעוץ בשטח במקרה של ספקלגבי סוגהסדקים משום שבמקרים יותר חמורים יתכן שידרשופעולות יותר נרחבות. בכל מקרה, הצעדהראשון הוא אשפרה.

              בהצלחה,

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן