הוספת הודעה חדשה
  • · חדירת מים בקומת מסד

    (קובי)

    שלום,

    בביתי קיימת חדירת מים מקומת המסד, הביניין הוא חדש וממש טרחנו שהאיטום יהיה ברמה טובה, המבנה הוקם באזור שבו יש הרבה בורות מים. קירות המבנה משותפים עם קירות המבנה של שכניי מכל הכיוונים ובחזית הבית יש את הרחוב, האם ניתן לתקן את החדירה מבלי לפתוח קירות?(בהזרקת חומר לדוגמא), האם ניתן לזהות את מקורות המים מהם נובעת חדירת המים? המצב הקיים לא כל כך גרוע, וכיום במידה ומפלס המים קצת עולה בור איסוף מים שואב את המים הנותרים החוצה, מה עשוי ליהיות מחיר של תיקון שכזה?

    תודה

    קובי

    • · איטום קומת מסד

      (גבי)

      שלום קובי,

      ניתן לבצע איטום של קומת המסד מבפנים, בהנחה שהקירות והרצפה בנויים מיציקות בטון (ולא מבלוקים). לא הבנתי משאלתך אם התכוונת למשאבה / בור איסוף שנמצא מבפנים ברצפת הקומה או לבור חיצוני (בור ניקוז - בחצר).

      אם ישנה הצפה בקרקעית והרצפה מרוצפת, ממילא יהיה צורך להסיר את האריחים ולהחליף את המילוי הרטוב שמתחתם.

      את עבודות האיטום ניתן לבצע במספרשיטות של איטום שלילי אך יש לבדוק את הכל בשטח. לשאלתך : הזרקה מתבצעת לתוך קירות בטון, לרוב לתוך סדקים נימיים בבטון שנראים לעין ו/או לתוך כיסי חצץ וחללים נסתרים ביציקה. אך אם ישנה הצפה תחת הרצפה מקורה יהיה כנראה בסדק שנמצא בחיבור בין יציקת הקירות ליציקת הרצפה ובמקרה שכזה יש לבצע עבודות נוספות / אחרות. בכל מקרה לא ניתן להסתפק בהזרקה מקומית וברוב המוחלט של המקרים יהיה צורך לבצע עבודות על שטח רחב יותר על מנת להמנע מחדירת הרטיבות ממקומות סמוכים ו/אף מרוחקים, בהמשך.

      ניתן גם להשתמש בחומר אטימה גבישי מסוג "זייפקס" אשר חודר לעומק היציקה ומונע מעבר מים. לחילופין- ניתן להשתמש בחומרי אטימה צימנטים הידראוליים מבפנים המבנה.

      ראה מאמרים בנושא :

      1.איטום מרתפים או מקלטים מבפנים .

      2. איטום מרתפים מקלטים ויציקות בטון - עם חומרי איטום גבישים.

      נשמח לעזור הלאה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן