הוספת הודעה חדשה
  • · איטום הקפי סביב מרפסת סלון

    (גדעון)

    הבית צמוד קרקע. ביציאה מהסלון יש ”מרפסת” רצפה יצוקה (6*4מ’) כהמשך ישיר לרצפת הסלון, ואדמת הגינה מקיפה אותה. האם יש צורך לאטום את היקף ”המרפסת”?

    • · משטח בטון חיצוני

      (גבי)

      שלום גדעון, לא ברור משאלתך אם מדובר על משטח מרוצף או משטח בטון חשוף. הקטטעים שבהם חייבים לבצע איטום הנם בין מקום המפגש של הבטון אל קירות הבית (והכניסה לסלון). יש לאטום את קירות הבית לפני יציקת המשטח. במיוחד יש להקפיד על סף הפרדה אטום בין המשטח לכניסה. בכל מקרה מומלץ לאטום גם את משטח הבטון בקטע הקרוב לבית ,רצועה ברוחב של 1.5 מטר לפחות. אנא פרט נתונים: האם מדובר על משטח לפני ריצוף ? ללא ריצוף ? האם קיים הפרש גובה בין המשטח החיצוני לפנימי ?

      • · תשובות לשאלותיך הספציפיות

        (גדעון)

        תודה רבה על עזרתך האדיבה. המשטח כרגע חשוף, אנחנו רוצים לרצף עליו אבן. לא נעשתה אטימה הקפית של הבית לפני היציקה שלו. למשעה, משטח הבטון הוא המשך רציף של רצפת הבית. אז צריך לאטופ בסיקה מסביבו?

        • · משטח מרוצף

          (גבי)

          שלום גדעון, אין משמעות רבה לאיטום ההקף של משטח הבטון משום שממילא לא בוצע איטום מתחת ליציקה. אם בוצע איטום מתחת למשטח הרי שרצוי לאטום גם את ההקף (העובי). יש לאטום היטב את המשטח ואת קירות הבית המתחברים אליו. עיקר הדגש הנו בסמוך לפתח היציאה למשטח. חייבים לצקת שם סף הפרדה ולאטום אותו היטב אחרת רטיבות מתחת לריצוף תחדור אל מתחת לריצוף של שאר חלקי הבית. יש לאטום גם את המשטח עצמו (לפני הריצוף) לפחות בקטע הקרוב לבית, כולל הדפנות (העובי), כפי שתארתי בתשובה הראשונה. אמור להיות לך פרט מוכן מהמתכנן עבור חלק זה של האיטום. על כל פנים יש לצקת סף הפרדה, רולקות בחיבורים עם הקיר, הכנה מתאימה של הקירות ואיטום. אפשר לאטום בחומר צימנטי מסוג סיקה טופ 107 עם רשת אינטרגלס בין השכבות ואפשר גם בחומרים אחרים (ביטומנים). במקרה של הדבקה ישירה (ללא מילוי) מומלץ לאטום עם החומר הצימנטי ולהוסיף דבק לטקס לטיט של הריצוף. כמובן שמפלס הריצוף החיצוני צריך להיות נמוך יותר מהפנימי ויש להקפיד על איטום מוחלט בקטע החיבור הזה, כאמור. מקווה שהבנתי והובנתי ונשמח לעזור הלאה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן