הוספת הודעה חדשה
  • · סימני רטיבות

    (אבי)

    לפני שלוש שנים הדירהעברה שיפוץעקב פיצוץ בצנרת. נאמר לי כי ככל הנראהלאיבשו את החול כמו שצריך ולכן התחילו להופיע בועות וסימני רטיבות בחלק התחתון של הקיר.קילפתי בעזרת שפכטל את הקירות ומרחתי שפכטל אמריקאי. מעל הפנלים שמו שכבה של בטון בכדי שהפנל לא יבלוט, ועכשיו אחרי התיקוןעדיין מופיעים לי באזור הזה סימני רטיבות. מה עלי לעשות? האם יש צורך להוציא את שכבת הבטון או שמפסיק לשייף ולנקות בעזרת סקוצ` ואקנומיקה?

    אודה לתשובתך

    אבי

    • · צביעת קירות

      (גבי)

      שלום אבי,

      מתאור דבריך מסתבר שישנה עדיין רטיבות תחת המרצפות. לא ניתן לדעת על כמה רטיבות מדובר בדיוק. במקרה שישנה רטיבות גדולה מאוד אין כל טעם לבצע צביעת קירות אלא יש לפרק את הריצוף ולהחליף את מצע החול הרטוב. פעולה זו היתה אמורה להתבצע במקור מייד לאחר ההצפה (כנראה במימון חברת הביטוח).

      אם כמות הרטיבות מאוד זעירה ניתן לבצע שוב את אותן הפעולות שביצעת. דהיינו- לגרד את הצבע והבטון מהאזור, לתת לעסק להתייבש ורק אחר כך לבצע תיקון. תיקונים יש לבצע עם שפכטל שמיועד עבור קירות חוץ ולא עם שפכטל אמריקאי רגיל. את צביעת הקירות יש לבצע עםצבע נגד עובש.

      ישנן גם "פתרונות ביניים" אך אלו אינם רצויים. לדוגמא: פרוק שורת הריצוף הקרובה לקירות, איטום הקירות בחומר צימנטי והחזרת הריצוף למקומו. בתחתית הקירות יש לבצע תחילה טיט צימנטי המועשר בדבק לטקס SBR. פתרון מסוג זה אינו מומלץ אלא במקרים חריגים ואם קיימת רטיבות רבה תחת הריצוף יש לפרק ולהחליף.

      מומלץ פשוט לפרק תחילה מרצפת או שתיים ולבדוק מהי כמות הרטיבות הקיימת כעת תחת הריצוף.

      בברכה,

      גבי

      • · רטיבות

        (אבי)

        גבי שלום

        שברתי את 1 המרצפות והחול היה שם קצת לח אך לא רטוב (אחרי הפתיחה כמובן החול יבש מאוד).

        יכול להיות שהסימנים שאני רואה (בועות + שערות סבתא)זה בגלל שלא שיפשפתי מעל הפנלים (האזור שאיבו אותו ) אם איקנומיקה כי כל האזור מעל ששמתי שפכטל (ישירות על הטיח)אין שום סימן של בועות או שערות סבתא.

        תודה

        אבי

        • · צביעת קירות מעל פנלים

          (גבי)

          שלום אבי,

          הבנתי את הדברים. אם הרטיבות היא מועטה ואינה מטפסת מעלה בקיר ניתן לקחת סיכון סביר ולבצע תיקון מקומי עם שפכטל שמיועד לשימוש חיצוני, כפי שתארתי בתקשורת הקודמת. את צביעת הקירות בצע רק לאחר ייבוש מוחלט של האזור.

          אותה אבקה סידנית לבנה ("שערות סבתא") מופיעה כחלק מתהליך הייבוש של הרטיבות.כאשר אותה אבקה לבנה מבצבצת בין האריחים מומלץ לנקות אותה עם סמרטוט יבש או לח - עד שהיא נעלמת (מספר שבועות). לא מומלץ לנסות לצרוב אותה עם חומצה למשל. הטוב ביותר- לנגב מדי יום ולהמתין בסבלנות.לזרוז התהליך תוכל לגרד תחילה את הצבע וחלקים רופפים אחרים.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן