הוספת הודעה חדשה
  • · איטום סדקים

    (זהבה)

    שלום!

    בעבר שלחתי לכם מייל בענין איטום סדקים, לפני כשנה וחצי בניתי תוספת לבית קיים מקדימה חדר ילדים ומטבח, ובצד האחורי ממ"ד שצמוד לבית והכניסה אליו מחדר ילדים קיים.

    3 חודשים לאחר שבניתי החלו התוספות לזוז, ונוצרו סדקים, לאחר שעברה שנה וחודש מהבניה הבאתי בעל מקצוע שיתקן את הסדקים, בין תוספת המטבח למבנה הישן הרימו את הריצוף וריצפו עם קו חתך בריצפה ובצדדים בחוץ הניחו פחי תפר וכן גם חומר גמיש, בתקרה בוצעה הנמכה של גבס שמחוברת רק למבנה הקיים לא החדש, שבמידה ותיהיה תזוזה לא יפגע בפעולה שנעשתה, בחדר הילדים בוצעה תיקרת גבס שמכסה את הסדק בתקרה בחיבור, כמו כן היא חוברה רק למבנה החדש ולא הישן, בעל המקצוע השאיר תזוזה של 1.5 סמ` במידה ויעבוד, וכן בין הממ"ד לחדר גם שם בוצעו עבודות גבס.

    מה שנוצר לי בחצי השנה האחרונה לאחר התיקון המבנים עדיין עובדים, ונוצר בחדר הילדים תפר התפשטות לכל האורך צמוד לקיר הקיים והגיע כבר ל-1 סמ` , בצירוף במטבח נוצר פס פתוח 0.5 ס"מ פתוח, הממ"ד שוב מושך את עצמו מהכובד ונוצר שוב סדק ומבחוץ רואים את זה.

    הבאתי שוב את המהנדס הוא טוען שהמבנים שבונים לתוספת קיימת יש להם תזוזה בין 3 חודשים מהבניה עד שנתיים, הוא ביקש ממני להביא שוב את בעל המקצוע שיאתום לי הסדק שנוצר בין הממ"ד למבנה הקיים מבחוץ. הבאתי את בעל המקצוע הוא בחן את עבודתו שבוצעה לפני חצי שנה ואמר לי שהמבנה שלי עובד יותר מדי חזק, הוא אמר לי שבחדר הילדים כבר נוצר 1 ס"מ תפר התפשטות, ויש לו עוד 0.5 סמ" לזוז אחרת בתקרה יהיה סדק והוא ראה שגם התקרה מהגבס שבנה במטבח יש עליה לחץ מהמבנה החדש ונוצרה בליטה קטנה רק מי שמבחין רואה כלפי מטה.

    גשם לא נכנס לי מאחר ולמעלה יש יריעות בוטניות וכן פחי תפר לכל אורך החיבור בין הקיים לחדש. בסדקים שנוצרו כרגע בממ"ד מבחוץ הוא יסגור עם פחים פינות לכל האורך... וכן מילוי של חומר קצף.

    מה עלי לעשות????? זה מאוד לא נעים לי שאני רואה את התפר בתוך הבית את הסדק שנוצר, בעל המקצוע מבקש ממני לא לתקן כרגע לתת למבנה לזוז עד הקיץ הבא.... לפעמים עולה בי מחשבה שאני פשוט מאוד יהרוס את מה שבניתי (מבחינה כלכלית לא מתאפשר לי כרגע) ולחזור לבית הקטן שהיה לי.... אני רוצה לדעת מה אני אמורה לעשות ולאן מובילים סדקים כאלה מפסיקים או ממשיכים לעבוד.....

    מצטערת על המייל הארוך פשוט אין לי ברירה... אין לי למי לפנות

    • · תיקון סדקים ותפרי התפשטות

      (גבי)

      שלום זהבה,

      לצערי המצב שתארת מוכר ושכיח. כשלים מסוג זההם בעיקרם כשלים בתכנון. תוספות בניה יושבות על גבי יסוד נפרד מזה של המבנה הקיים ותזוזה בין שני המבנים הנה ודאית. לשם כךמבצעים מלכתחילה תפרי התפשטותבשלב הבניה וכאשר אין מבצעים זאת נוצרים סדקים אקרעיים ומכוערים למראה הן מבפנים והן מבחוץ, ולעיתים גם ברצפה, כפי שקרה אצלך.

      המשך התזוזה בין המבנים הנו דבר שיש לקחת אותו כמובן מאליו ואין להניח בשום אופן שהתזוזות תיפסקנה "אחרי שנתיים שלוש". יחד עם זאת הן יכולות להיחלש / ולהתייצב, אך עדיין תהיה תמיד תנועת התכווצות והתפשטות בין שני המבנים ולו רק עקב שינויים תרמיים.

      הפתרון המקובל הוא אותו פתרון שכבר התחלת לבצע עם אותו קבלן- דהיינו לאטום מן החוץ כנגד חדירת רטיבות ולכסות אחר כך את הסדקיםמבפנים ומבחוץ בצורה אסטתית ככל שניתן. כך שבמצב הנוכחי ההמלצה היא להמשיך ולעקוב אחר הוראות אותו קבלן, שנשמע שהוא אכן מנסה לעשות את הדברים הנכונים. (מומלץ אגב לאטום עם מסטיק גמיש ולא להסתפק בפוליאוריטן מוקצף תחת כיסוי הפח).

      פרוק המבנים כמובן שאינו בא בחשבון. ישנם פתרונות נוספים אך יקרים מאוד לבצוע הכרוכים בחיזוק היסודות וכדומה-אך גם אלו לא יוכלו להבטיח לגמרי את המשך התזוזות.

      לסיכום: פשוט העזרי בסבלנות והמשיכי לבצע את המלצות הקבלן. תוכלי כמובן גם לבקש עצה ממהנדס קונסטרוקטור אחר או מחברות העוסקות בחיזוק ובקשירת יסודות בשיטות מתקדמות / יקרות הרבה יותר.

      נשמח לעזור הלאה ושיהיה בהצלחה,

      גבי

      • · איטום סדקים

        (זהבה)

        גבי תודה על תשובתך... הנתון שעומד כרגע בפני בעתיד הוא מאחר ויש לי בית קרקע עם גג בטון שטוח האופציה הבאה לבנות למעלה..

        אני יודעת שזה נשמע חוסר סבלנות, אבל אם המבנה ימשיך לזוז וכל שנה אני אצטרך לבצע תיקונים (שעלותם לא זולה) אני אקח בחשבון ואשקול כללית שאני אבנה מעל הבית הקיים2 חדרי שינה (בעתיד)וישנו מצב שאני אקח ייעוץ עם מהנדס מומחה להוריד את החדר הקדמי שבניתי והוא צמוד למטבח שבניתי בפיקוח של מהנדס וחב` חיתוכים מיוחדת. בכדי שהמטבח שצמוד אליו לא יפגע.

        • · תיקון סדקים- תפרי התפשטות

          (גבי)

          שלום זהבה,

          מיותר לציין שמדובר על עלויות גבוהות...ממילא ברצונך להמתין זמן נוסף עד להמשך הבניה כך שההחלטה אינה דחופה. תוכלי לפנות אל(עקב קבלת תלונות הוסר שמו של הקבלן ע"י המערכת. עמכם הסליחה).

          שיהיה בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן