הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות במרתף

    (ניבה)

    שלום ,אנו בונים בית חדש עם מרתף וחצר אנגלית. הריצוף כבר הושלם אבל עדיין הקירות לא נצבעו ולא נמרחה רובה, ועדיין אין חלונות. בסערה שהיתה בימים האחרונים נרטב המרתף רוב המים נוקזו בחצר האנגלית אבל יש רטיבות לאורך כל קירות המרתף(50 מ"ר). ריצפנו בסומסום, האם המים עברו לקירות ויש סיכוי שיתייבש ואפשר להמשיך בעבודות כמו רובה וצבע, או צריך לעשות פעולות נוספות או לחכות אם כן כמה זמן לחכות?. תודה מראש על התשובה

    • · רטיבות במרתף

      (גבי)

      שלום ניבה,

      נלך לפי הסדר.

      1. בשום אופן אין למהר ולסיים את עבודות הרובה והצבע בקירות. איטום הריצוף עם רובה יכול לגרום לאין ספור בעיות (וריחות תחב לא נעימים במרתף) בהמשך השנים.

      2. יש לבדוק איזו כמות של רטיבות חדרה מתחת לרצפה. הטוב ביותר יהיה פשוט לפתוח מספר מרצפות פה ושם ולבדוק אם ישנה רטיבות במילוי השומשום במיוחד מתחת לשכבת השומשום.

      3. במקרה של רטיבות מעטה (לחות או "הזעה" בלבד) ניתן לזרז את תהליך הייבוש באמצעות תנורים , מפוחים או ציוד עזר אחר המיועד לייבוש רטיבות תחת ריצוף. יש להמשיך בפעולה זו מספר ימים רצופים עד שכל הלחות / ההזעה נעלמת ורק לאחר מכן להמשיך בבצוע הרובה וצביעת הקירות.

      4. במקרה שכמות הרטיבות גדולה מאוד (שלוליות מים תחת שכבת השומשום) מומלץ פשוט להסיר את כל הריצוף ולהחליף את המילוי הרטוב.

      הערות נוספות:

      אם האריחים הם מסוג "טרצו" יש חשש לנזק בלתי הפיך לאריחים עצמם, אשר עלולים לקבל סימני רטיבות כהים בהיקף כל אריח ("סימני טלויזיה"). בריצוף קרמיקה איכותי או גרניט פורצלן בעיה זו אינה קיימת.

      תנורי ייבוש ומפוחים ניתן להשכיר אצל "רוטנברג" בהרצליה. למקרה שנחוץ ייבוש מסיבי יותר במרתף, פני אלינו שוב ונוכל להפנות אותך לבעל מקצוע עם ציוד ייבוש יעודי.

      זכרי לסגור את כל הפתחים לפני הגשם הבא, באמצעות יריעות ניילון ומסגרות עץ.

      בהצלחה עם הבניה ושבוע טוב,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן