הוספת הודעה חדשה
  • · ספוג לטיח

    (דודו)

    שלום .בקרוב אני אגיע לשלב הטיח ורציתי לדעת מספר דברים .1) האם לפני ביצוע שכבת ההרבצה יש צורך בהשלכה של מלט וחול על גבי הקיר המיועד לחיזוק ההדבקות אל התשתית (בלוקים) ?ומה היחס המומלץ אם כן ?2) לאחר ביצוע שכבת ההרבצה , ולאחר מריחת שכבת הטיח המיישר , האם יש צורך בשימוש ספוג לטיח , או פשוט לחכות שהטיח יהיה קרוב לייבוש מספיק , ואז לגרד וזהו ?שבת שלום .

    • · בצוע טיח

      (גבי)

      שלום דודו,

      בלתי אפשריללמד בצוע טיח באמצעות פורום. דרוש נסיון קודם בשטח בעבודה עם החומרים, הצמיגות שלהם- ועוד. משאלתך נראה שאין לך נסיון קודם בנושא כךשעליך לבקש עזרה מפועל או איש מקצוע- בשטח עצמו.

      שאלות ותשובות:

      1. אין צורך לבצע שכבת יסוד לפני הרבצה על גבי בלוקים. תוכל ליישם את שכבת ההרבצה ישירות מעליהם.

      2. במקומות בהם ישנן חגורות בטון ויציקות בטון אחרות יש לבצע שכבת יסוד לפני ההברצה. שכבת היסוד מותזת באמצעות מכונת-שפריץ ומרכבת ממלט וחול ביחס של 2:1.

      3. לאחר שמבצעים את שכבת הטיח המיישר "מיישרים" אותו באמצעות משור טייחים כאשר החומר עדיין מעט רך / חצי יבש.

      4. מלג` ספוג משמש לצורך מריחת שליכט-סיד מעל גבי הטיח לאחר שהטיח התקשה כמובן.

      בהצלחה,

      גבי

      • · טיח

        (דודו)

        גבי , תודה על התשובה .אבל , אני לא מבין למה אתה שולל את עניין הלמידה , גם דרך פורום .אולי מנסיונך אי אפשר ללמוד דרך פורום , אבל יש לי נסיון בחלק מעבודות השיפוצים , בינהם החלקת קירות באמצעות שפכטל (ברמה שאין שום חורים גם אם מסתכלים בפרוג`קטור) , ועד כמה שידוע לי , טיח לא צורך כזו מושלמות .לכן אני כן חושב שניתן ללמוד את הבסיס או להתייעץ לגבי אי הבנות כלשהם .מעבר לזה אני גם שואל מדי פעם בעלי מקצוע (שיוצא לי להפגש איתם) .אגב , בעניין הספוג לטיח , ממה שאני יודע אכן לאחר השכבה המיישרת , מגרדים עם משור טייחים , אבל ראיתי כמה סרטונים שלאחר יישום הטיח (לא שליכט) בוצע סוג של `החלקה` באמצעות ספוג טבול חלקית במים .

        • · איך עושים טיח

          (גבי)

          שלום דודו,

          אין בעיה, אתה בהחלט יכול לנסות ולבצע בעצמך. אלא שמחובתי פשוט להזהירךמראשלכך שצפויות בעיות בעבודות טיח כאשרהמבצע מעולם לא ביצע זאת בעבר. עבודות טיח ועבודות ריצוף (על טיט) דורשות נסיון מעשי בשטח ולא כל פועל, מנוסה ככל שיהיה, יוכל לבצע אותן. לא ניתן להשוות החלקה עם שפכטל לבצוע טיח חדש על קיר שלם. זהו סיפור שונה לגמרי.

          בענין הספוג - לאחר התקשות הטיח למצב מספק ניתן לעבור עליו בתנועה סיבובית עם מלג` ספוגי מהול במים, בעדינות. אך את ההחלקה והמילוי של החרירים בטיח יש אח"כ לבצע עם שליכט סיד + מלג` ספוג.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן