הוספת הודעה חדשה
  • · איטום

    (elinor)

    אני עושה הרחבה של סלון על חשבון המרפסת.

    הקבלן רוצה לעשות איטם סיקא מה עדיף סיקא או יריעות ואם תוכל לפרט זה יהיה מצויין

    תודה

    • · איטום לפני הרחבה, מרפסת סלון

      (גבי)

      שלום אלינור,

      חסרים פרטים בשאלתך.

      האם בכוונתך לפרק את הריצוף הישן של המרפסת ? האם כל המרפסת תבוטל לגמרי או שחלק ממנה עדיין ישאר חשוף לגשמים ? באיזו קומת מגורים מדובר ?

      אנא פרטי ונשמח לעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

      • · אלינור,

        (גיורא)

        ראיתי את שאלתך בפורום אחר.כאן המקום לקבל תשובה מקצועית, רק שלא ברור מה הקשר בין הקיר המפריד עם השכן,הרצפה החדשה שיצקת,ושאר הבית שלך.אנא פרטי ואם אפשר העלי תמונה.

        • · המשך איטום

          (elinor)

          מדובר בבית קרקע ההרחבה החוצה היא 3 מטר ונשאר עוד 3 מטר גינה. מהצד השני בקיר המורחב שהוא למעשה הקיר עם השכן בצד של השכן הולכת להיות אדנית עם אדמה וצמחים. בצד שלי זה יהיה בתוך הבית. השאלה היא איזה איטום צריך כאשר בקיר המשותף לשכן תהייה גינה ובשני הצדדים הנותרים יציאה לגינה יהיה ריצוף .

          אני מקווה שעכשיו זה יותר ברור

          תודה

          • · פירוט לפי בקשת גיורא.........

            (elinor)

            מדובר בבית קרקע ההרחבה החוצה היא 3 מטר ונשאר עוד 3 מטר גינה אותה אנו מרצפים. מהצד השני בקיר המורחב שהוא למעשה הקיר עם השכן בצד של השכן הולכת להיות אדנית עם אדמה וצמחים. בצד שלי זה יהיה בתוך הבית (החלק החדש). השאלה היא איזה איטום צריך כאשר בקיר המשותף לשכן תהייה גינה ובשני הצדדים הנותרים יציאה לגינה יהיה ריצוף . הקבלן יצק כבר רצפה ורציתי לדעת איזה סוג ואיזה חומר של איטם צריך?

            אני מקווה שעכשיו זה יותר ברור

            תודה על התגובה

            • · איטום תוספת בניה

              (גבי)

              שלום אלינור,

              מאוד מומלץ לבצע בדיקה בשטח ולקבל מפרטאיטום מסודר, כפי שיוסבר בהמשך.

              תחילה, להלן הסבר כללי ומספר תשובות.

              1. כאשר יוצקים רצפת בטון ישירות על גבי הקרקע- יש לדאוג לאיטום לפני היציקה. אחרת- רטיבות מהקרקע עלולה להיספג אל תוך יציקת הרצפה ומשם לטפס הלאה לקירות וכדומה.

              2. בנוסף לנ"ל יש לאטום את כל הצד החיצוני של הקירות שבאים במגע עם אדמת הגינון. קירות שיבואו במגע עם הקרקע - יש לבנות מבטון ולא מבלוקים וכך גם בנוגע לאדנית.

              3. ישלאטום את יציקת הבטון אשר מעליה יבוא הריצוף החיצוני.חובה ליצור הפרדה בינו לבין הריצוף הפנימי של הבית. (לא הבנתי משאלתך אם ישנו משטח מרוצף חיצוני או גינה בלבד).

              4. יש להקפיד על איטום האדנית החיצונית בצד של השכן.אם מהצד הפנימי (שלך) צפויה לבוא גם כן אדנית- יש כמובן לאטום גם אותה. חומר האיטום של האדנית תלוי בצורה הגאומטרית שלה ובגודלה. אדניות קטנות ניתן לאטום עם חומר צימנטי משחתי כדוגמת סיקה טופ107, אך יש לבצע זאת בהקפדה רבה."מריחה" של החומר על ידי קבלנים בלתי מנוסיםאינה מספיקה. ראי מאמר על איטום אדניות בחומר איטום צימנטי. כאמור לעיל- יש לבנות את האדנית מבטון ולא מבלוקים.

              5. בתקשורת הראשונה שלך הזכרת איטום ביריעות, אך לא ברור היכן.

              6. עדיין לא ברור אם פורק הריצוף הישן של המרפסת החיצונית. קחי בחשבון שישנה תמיד רטיבות כלשהי מתחת למרצפות של מרפסות חיצוניות.

              לסיכום:

              מאוד מומלץ לקבל יעוץ בשטח. מבחינת מפרט האיטום- תוספות בניה מחייבות התייחסות למספרגורמים נוספים מלבד אלו שהזכרת. אי ביצוען יכול לגרום בעתיד לעגמת נפש ולהוצאה כספית מיותרת. לדוגמא: יש לדאוג לפרט איטום מתאים בתפר בין המבנה הישן לחדש (בחיבורים בין הקירות, בתקרה, ברצפה) על מנת למנוע סדיקות ובעיות איטום בחיבורים בין הישן לחדש.

              בברכה,

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן