הוספת הודעה חדשה
  • · איטום אדניות בטון – לשימוש עם אדניות פלסטיק

    (יובל)

    שלום רב,

    בביתי יש אדניות בטון צרות וארוכות בקומה השנייה. אני מעוניין להשתמש בהן בתור בסיס לאדניות פלסטיק (כלומר להכניס אדניות פלסטיק לאדניות הבטון ולא לשתול ישירות באדניות בטון - וזאת מטעמים של חיסכון בכמות הקרקע וכן תחזוקה קלה יותר).

    חורי הניקוז באדניות הבטון פתוחים.

    קראתי בעיון את המידע לגבי איטום אדניות ב https://www.itumen.co.il/site/viewArticle.asp?ID=294אולם מכיוון שאין בכוונתי לשתול ישירות באדניות הבטון - רציתי לדעת האם עלי לבצע את האיטום כפי שמופיע במאמר כלשונו, או מריחת שכבה אחת או שתיים (עד גובה של 5 ס"מ) של חומר איטום תספיק על מנת להגן מפני נזילות? יש לציין שלא זוהו עד היום רטיבויות בביתי מהאדניות.

    כמו כן, אודה על המלצה על חומרי האיטום הנדרשים.

    בברכה,

    יובל

    • · איטום אדניות בטון

      (גבי)

      שלום יובל,

      בחירת חומר האיטום תלויה ראשית בחומר שישנו כעת באדניות. אם ישנו חומר ביטומני ("שחור") תאלץ להמשיך ולאטום עם חומר ביטומני משחתי, כפי שציינת.

      מצד שני, אם אין כל חומר איטום על האדנית אלא רקבטון חשוף- עדיף יהיה שתבצע את האיטום עם חומר צימנטיולא ביטומני.

      החומרים הביטומנים אינם אמורים להיות חשופים לשמש.כמו כן, אם בעתיד תרצה לשנות את דעתך ולעשות שימוש מלא באדניות- החומר הביטומני יפריע לעבודות (לא ניתן יהיה לבצע מעליו בעתיד תיקוני בטון נחוצים או חומרי אטימה מסוג אחר).

      החומרים הצימנטים גם כן מאוד נוחים לשימוש, הם קיימים בגוון אפור (בטון) או קרם ("בז`) ותוכל ליישם אותם גם לגובה רב יותר מבלי שיכערו וישחירו את מראה האדנית. אם תהיינה בעיות כלשהן בעתיד יהיה פשוט יותר לתקן אותן (ניתן יהיה לבצע תיקוני בטון מעל החומר).

      ראה מאמר על איטום אדניות בחומר איטום צימנטי. אם אינך רוצה לבצע עבודת איטום מלאה ויסודית כפי שמתוארת במאמר, תוכל פשוט לבצע מריחה של 3 שכבות.

      בהצלחה,

      גבי

      • · איטום מבוסס גומי

        (יובל)

        שלום גבי,

        ראשית - תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת.

        האם חומר מבוסס גומי (כדוגמת `גומי-גג` של יעקובי) יענה על הצרכים? (אם ניקח בחשבון שעד היום לא היו נזילות / רטיביות באיזור האדניות)

        בברכה,

        יובל

        • · איטום אדנית עם גומי-גג

          (גבי)

          שלום יובל,

          גומי גג אינו מתאים. החומר מיועד לגגות ואניו מיועד לאדניות או לעמוד תחת תנאי רטיבות מתמדת (תחת ריצוף, מתחת לקרקע וכדומה). כמו כן לא ניתן יהיה לבצע מעליו בעתיד חומר אחר שיתאים לאדניות.

          בצע את החומר הצימנטי. אם לא מתאים לך- בצע עם ביטומני משחתי ןחומר יסוד לפני כן. אך כפי שציינתי- הצימנטי יהיה יותר נוח ויותר למצב.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן