הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות

    (אבי)

    שלום רב,

    אשמח אם תוכל לתאר לי את שלבי הופעת הרטיבות הבנתי שבתחילה התיקרה רטובה והאזור פחות מופשט ולאחר מכן יש פטריות בכל מיני צבעים והכתם מתפשט

    האם כשיש פטריות שחורות זה מעיד על אזור יבש.

    שאלה נוספת חדר מקלחת האם כדאי לצבוע בצבע שמן או צבע אחר הבנתי שצריך צבע שנושם שהאידוי יכול לעבור

    תודה מראש..

    • · פטריות שחורות, כתמי רטיבות

      (גבי)

      שלום אבי,

      סימני עובש שחורים מופיעים מאחר שישנה רטיבות על המשטח (הקיר). הסימנים יכולים להופיע גם עקב בעיה של עיבוי.אדים הפוגשים בקיר יוצרים מעליו רטיבות / לחות הגורמת להיווצרות פטריות בהמשך.

      במקרה של רטיבות שחודרת לקיר עקב בעית איטום- בתחילה פשוט רואים כתם רטיבות. לאחר מכן יכולים להופיע סימני פטריות / עובש שחורים. סימני העובש יכולים להמשיך ולהופיע גם כאשר הרטיבות ממשיכה לחדור לקיר והם אינם מצביעים דוקא על ייבוש סופי של הרטיבות.

      בקירות אשר היו חשופים לרטיבות לאורך תקופה ממושכת נוצרים לעיתים כתמים "חומים" ובמקרה זה הטוב ביותר הוא להסיר את כל השכבה החומה ממקומה.

      אם כל הבעיה היא במקלחת- כנראה שמדובר על בעית עיבוי. פשוט הנח למקום להתאוורר ולהתייבש היטב. תוכל להסיר חלקים רופפים פגועים וע"י כך לזרז מעט את תהליך הייבוש. לאחר מכן בצע חיטוי של העובש עם חומר כגון "פונגיצ`ק" או עם מים מהולים באקונומיקה. ראה מאמר על תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות.

      לגבי סוג הצבע: נהוג היה לצבוע את התקרה בצבע סיד סופג על מנת שאדי המים של הרחצה יספגו ויתאדו לאחר מכן. אך כיום ניתן לצבוע בצבע אקרילי (שהוא ממילא נושם) ורצוי צבעעם מוסף נגד פטריות, כגון צבע מסוג "אקרינול". אין לצבוע את התקרה עם צבע שמן.

      לא ציינת אם מדובר על תקרה או קירות. אך באופן עקרוני תוכל לצבוע את הכל עם אקרינול. אם התכוונת לקירות שמקבלים מים ישירות (קירות המקלחון למשל) הרי ששם המצב שונה ואם אין קרמיקה יש לבצע ציפוי אחר שאינו נושם או סופג כלל.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן