הוספת הודעה חדשה
  • · בידוד ואיטום גג בבאר שבע

    (צבי)

    יש לי גג שטוח בדירת רכבת קומה אחת, עם כ -75 מ"ר, ישנם יריעותביטומנית ישנות בנות כמה שנים שמדבקות היטב אבל נקודת הניקוז גבוהה מדי ומצטברים מים חול ואבק באיזורים נרחבים. וגם ישנם שקעים שבהם נאגרים מים ולכלוך בגלל שיפועים שלא קיימים ומדרגותשנוצרו באיזורי הדבקת היריעות, (שנעשו בכיוון שמפריעה לזרימת המים, יתכן ויש חדירה של מים מאיזורים צדדיים הגובלים בשכן בגלל לוחות עץ או תפר בין היריעות לא ברור לי בדיוק).

    בכוונתי להוריד מעט את נקודת הניכוז בנוסף ע"מ לשפר את השיפועים.

    אני מעונין גם לבודד תרמית את הגג וחשבתי על מילוי שכבת זפת חמה בכמות נדיבהשתקטין את השקעים ותשפר את השיפועים ותהווה גם גם שכבת איטום נוספת לשכבות הקיימות.

    ברצוני גםלבודד בשיטת הגג ההפוך עם 5 ס"מ פוליפאן עם חריצים,ומעל זה בד גאוטכני וחלוקי נחל בעובי 4 ס"מ. ובצע חגורה בהיקף .

    האם כדאי למרוח פוליגג סופר על הזפת? או לוותר על זה, האם ל הציף את הגג במים לאחר ישום שכבת הזפת החמה?

    האם כדאי להוסיף שכבה של יריעות נוספת על הזפת החמה? שמודבקת בניצב לקודמת לתפריע פחות לזרימת המים בגג.האם ההשקעה סבירה? עד כמה הטפרטורה תפחת לעומת ביצוע רק של הלבנת הגג בפוליגג סופר בלבד ?

    כמה שנים הבידוד והאיטום הז יכולים להחזק מעמד?

    • · בידוד לאחר איטום גג - באר שבע

      (גבי)

      שלום צבי,

      בידוד גג בשיטת "גג הפוך" יש לבצע מעל גבי יריעות ביטומניות בלבד ולא מעל גבי זיפות או פוליגג. אם עבודת האיטום תבוצע היטב ואם היריעות תהיינה מוגנות היטב מהשמש- המערכת אמורה להחזיק זמן רב מאוד. בד"כ תקבל 10 שנות אחריות על עבודה שכזו אך השאיפה היא שהמערכת תחזיק מעמד מספר שנים כפול מכך. ראה המלצות במאמר על בידוד גגות בשיטת "גג הפוך".

      בידוד גג בשיטה זו מומלץ במיוחד באזור הדרום. ראה מחקר בנושא זה מטעם משרד התשתיות הלאומי, במאמר על בידוד גגות. הלבנת הגג עם פוליגג אינה יכולה להשתוות לבידוד זה. ההלבנה טובה לתקופה הראשונה , כאשר הצבע עדיין בוהק ומחזיר את קרני השמש, אך במשך הזמן איכות ההלבנה יורד וממילא אין על הגג לוחות בידוד כך שלא ניתן ממש להשוות באיכות בין השיטות.

      מומלץ שלא לנסות ולחסוך בעלויות משום שלאחר כיסוי הגג עם החצץ יהיה קשה מאוד ויקר מאוד לטפל במקרי רטיבות / נזילות.

      לשאלתך : זפת אינה מיועדת למילוי שקעים, אלא אם מדובר על שקעים בני מספר מילימטרים בלבד. בעקרון מומלץ תמיד למלא שקעים עם תערובת צימנטית- כאשר השיטה העדיפה היא לבצע זאת לאחר הסרת היריעות בקטע המדובר. לאחר סיום התיקוניםיש לבצע שכבת יריעות נוספת על כל הגג ואפשר גם לבצע זיפות לפני היריעות.

      הזכרת גם בעיות באזורים הגובלים עם השכן ויצירת הפרדה בין הגגות. יש לבדוק זאת בשטח ולוודא שאותה חגורה לא תעצור את זרימת המים בשיפוע לכיוון ניקוז משותף. בכל מקרה אין לבצע את הבידודלפני שמוודאים שהגג אטום לגמרי.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן