הוספת הודעה חדשה
  • · שיפוץ חדר אמבטיה

    (עומר)

    שלום,אנחנו משפצים את חדר האמבטיה שלנו. כרגע המצב הוא כזה:אינסטלטור החליף את כל הצנרת בבית, ומרח מלט על הצינורות כדי שלא יפלו.את אריחי הקרמיקה הישנים פירקתי, וברוב החדר, הטיח הישן התפורר ונפל.הקיר של המקלחון הוא מאוד דק, והחציבה לצורך הצנרת החדש, יצרה חור לצד השני.מה אני צריך לעשות כדי לתקן את הקירות ולשים קרמיקה חדשה?תודה.

    • · שיפוץ חדר אמבטיה

      (גבי)

      שלום עומר,

      שיפוץ אמבטיה דורש הקפדה על עבודות ההכנה והאיטום של הרצפה והקירות, במיוחד קירות המקלחון. כמו כן חובה לצקת חגורת הפרדה תחת פתח הכניסה לחדר האמבטיה. (ראה הסברים במאמר בקישור המצורף מטה).

      לשאלתך:

      יש לבצע תחילה תיקונים ומילוי של אותם שקעים / חורים שהזכרת, באזור הצינורות ובכלל. המילוי מתבצע עם תערובת מלט וחול (2.5:1) ובתוספת דבק לבטון (רצוי דבק על בסיס לטקס SBR).

      בקירות שאינם במקלחון עליך להסיר חלקי טיח רופפים ולבצע "שכבת הרבצה" צימנטית המשמשת להחלקת הקירות ולאיטום כנגד מעבר רטיבות. המשך העבודות תלוי בשיטת החיפוי שאותה תבחר ליישם,דהיינו: בהדבקה מעל גבי שכבת טיח מיישר, או באמצעות טיט / דבק עבה, ישירות מעל לשכבת ההרבצה.

      בקירות של המקלחוןיש לבצע מעל גבי שכבת ההרבצה איטום נוסף בחומר אטימה צימנטי משחתי. ניתן להדביק מעליו את הקרמיקה עם דבק יעודי שמתאים לחומר האיטום שבו תשתמש. (לדוגמא- מעל גבי חומר אטימה מסוג סיקה טופ 107 יש להדביק את הקרמיקה בדבק תואם מסוג סיקה-סראם).

      כמו כןחובה כמובן לאטוםאת כל שטח הרצפה. ראה מאמר באתר על איטום מקלחות או חדרים רטובים בחומרי איטום ביטומנים משחתיים. המאמר מתאר את איטום הקירות בחומר צימנטי ואת אטימת הרצפהבחומר ביטומני.

      שים לב שהמידע שלעיל הנו מאוד כללי משום שלא ניתן לדעת מכאן מהו המצב בשטח. נשמח לעזור הלאה ובהצלחה בשיפוץ,

      גבי

      • · תודה רבה על התשובות

        (עומר)

        ואם אפשר, עוד כמה שאלות.לגבי איטום הרצפה, קיימת רצפת קרמקיה שעליה אני מתכוון להדביק אריחים חדשים. האם יש צורך באיטום? האם יש צורך בחריצת הרצפה לפני הדבקת הרצפה החדשה? ואם כן באיזה אופן?כיצד מיישמים את שכבת ההרבצה? מה העובי הנדרש, והאם יש צורך להחליק אותה?תודה.

        • · שיפוץ חדר אמבטיה, הדבקת קרמיקה חדשה על ישנה

          (גבי)

          שלום עומר,

          אם אין בעיות איטום ברצפת חדר האמבטיה אפשר להסתפק בהדבקת קרמיקה חדשה על הישנה. שים לב שבעקרון שכבת האיטום שנמצאת מתחת לריצוף אמורה לטפס על הקירות עד לכ 10 ס"מ נוספים מעבר למפלס הריצוף. אם שכבה זו נפגעה כתוצאה מעבודות הפרוק של הקירות לא ניתן יהיה לתקן אותה כראוי ללא פרוק הריצוף.

          ניתן גם לאטום מעל הקרמיקה הקיימת באמצעות חומר אטימה פוליאוריטני כדוגמת "היפרדסמו", אך מדובר באילתור שאינו ממש כדאי ובמקרה של ספק שווה לשקול את פרוק כלהריצוף ובצוע האיטום מחדש.

          לגבי הדבקת קרמיקה מעל קרמיקה ישנה: יש לנקות היטב את הקרמיקה הקיימת באמצעות חומצת מלח מדוללת במים או עם חומר ניקוי חזק אחר. לאחר מכן יש לשטוף את כל השאריות משום שהחומצה עלולה לגרום בהמשך לניתוק הדבק ממקומו.

          ניתן להדביק את הקרמיקה באמצעות דבק קרמיקה יעודי להדבקות מעל אריחים קיימים, אשר מועשר בדבק לטקס SBR (דבק קרמיקה עם הסימון C2T) ראה לדוגמא דבק 110, של "מיסטר פיקס", כולל התוסף הנוזלי שלו.

          דבקים יותר טובים (ויקרים) הם דבקים אפוקסים.

          שכבת ההרבצה מיושמת בתערובת של מלט וחול (רצוי 2:1) ודבק לטקס בתערובת. מיישמים אותה באמצעות מריחה עם מלג`.

          אם אין לך נסיון בעבודות מסוג זה עדיף שתיתן את הבצוע לאיש מקצוע. הדבקת הקרמיקה מעל שכבת הרבצה דורשת מיומנות / נסיון מכיוון שהשכבה לעולם אינה מיושרת לגמרי כמו טיח ולכן דורשת ידמקצועית לגמרי. מעל גבי טיח מיושר (שגם הוא דורש נסיון בבצוע) ההדבקה קלה יותר.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן