הוספת הודעה חדשה
  • · סיקה פלקס – ייבוש

    (אילן)

    שלום רב,לפני כשבועיים חיפו לי קיר בסלון בעזרת לבני אקרשטיין עם פוגה בין הלבנים של 8 מ"מ.את הפוגה הקבלן מילא בעזרת סיקה פלקס אפורה במקום רובה (בטענה בכך יהיה לו יותר נוח ויותר מדוייק ולא ילכלך את הלבנה).גודל הקיר הינו כ 10 מ"ר ולכן הרבה סיקה היה צריך למרוח במרווחים.כיום אני כשבועיים לאחר בניית קיר זה ועדיין קיים ריח קלשל הסיקה בסלון, ובאופן מוזר קיים ריח חזק יותר (לא חזק מאד אך קיים) בחדר של הילדה שלי אשר משותף לקיר זה מצדו השני ומזה אני לחוץ שאולי זה מזיק לה לישון עם זה.האם יכול להיות שזה לא יתייבש? האם צריך עוד זמן? זה ניראה (אולי אני מדמיין) שבימים חמים יש יותר ריח בבית, כאילו בגלל החום אולי זה נמס או משהו.אשמח לעזרה אני דיי לחוץ מזה.תודה רבה,אילן

    • · ייבוש חומר אטימה - סיקפלקס

      (גבי)

      שלום אילן,

      סיקפלקס הנו חומר אטימה פוליאוריטני אשר מדיף ריח כאשר הוא טרי. קצב הייבוש של החומר הנו כ 2 מ"מ ביום וככל שהחומר עבה יותר הוא "כלוא" יותר, ולוקח לויותר זמן להתייבש. ראשית מתייבשת השכבה העליונה של החומר באמצעות המגע האויר ואחר כך מתייבש בתהליך ה"פולימריזציה" שאר עוביו של החומר.

      על כל פנים בסופו של דבר החומר יתייבש לגמרי ולא ידיף כל ריח.לבינתיים תוכל פשוט לאוורר היטב את שני החדרים.(אפשר גם לכוון מאוורר ישירות אל הקיר).

      כהערה כללית- הקבלן יכול היהלהשתמש באקדח הזרקה יעודי לצורך מילוי רובה / או כוחלה צימנטית. לחילופין היה אפשר גםלהשתמש במסטיק על בסיס MS פולימר, אשר אינו מדיף ריח והנו ידידותי יותר לסביבה (אינו מכיל "Isocanates" שהוא החומר האחראי לריח).

      בברכה,

      גבי

      • · תודה רבה, מקווה שיעבור במהרה

        (אילן)
        • · אשמח אם תוכל לעזור לי בעוד פנייה

          (אילן)

          שלום שוב,קראתי קצת החומר הפעיל שרשמת והוא לא ניראה הכי סימפטי.האם לדעתך קיים סיכון לישון בבית? זה ניראה שמתי שחם יש יותר ריח? כמו כן זה ניראה שהוא מתנדף גם מצידו האחר של הקיר (לצערי זה הקיר של התינקות שלנו, וזה ממש מפחיד אותנו לכן הוצאנו אותה משם)האם זה יתייבש מתי שהוא? עברו כבר שבועיים והבית פתוח לגמרי? האם יכול להיות שבשל שהשכבה עבה ובין הלבנים זה לא יתייבש אין מגע ישיר עם האוויר?אני ממש שוקל להביא שוב את הקבלן לפרק את זה.תודה רבה וסליחה על ההטרדה בשנית.אילן

          • · זמן ייבוש סיקפלקס

            (גבי)

            שלום אילן,

            מכיוון שהיישום עצמו היה חריג נוצר כנראהמצב שבו החומר נותר טרי במרכזו (בעומק) ויבש בקליפתו החיצונית. מכיוון שהחומר "כלוא" בתוך הפוגות תהליך הייבושיכול לארוך זמן ממושך.

            הסרת החומר ממקומו צריכה להיות האלטרנטיבה הממש-אחרונה מכיוון שמדובר על עבודה סיזיפית ומטנפת. אם החומר טרי במרכזו יהיה קשה מאוד להוציא אותו, ואם הוא כבר ברובו יבש הוא יאחז חזק מאוד אל דפנות האבן. נסיונות להוציא את החומר הטרי למחצה פשוט יעשו "סלט" שלם יטנפו לגמרי את השטח.

            עדיין כדאי להערכתילהמתין שבועיים נוספים ולנסות לזרז מעט את הייבוש באמצעות מאוורר. אין בטחון שהחומר יספיק להתייבש בתקופה זו אך שווה לנסות ולראות אם המצב משתפר ובמשך זמן זה להוציא את התינוקת מהחדר.

            כהערה - כבר נתקלתי במספר מצבים דומים בהם לקח לחומר ממש המון זמן להתייבש מכיוון שהיה כלוא בעומק התשתית. תוכל גם לבקש עזרה אצל היבואן - גילאר : 09-8994000 אך אני מניח שעצתו תהייה דומה.

            בהצלחה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן