הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג פח ובלוק חיצוני

    (שמיר)

    שלום,

    יש לי מחסן שבנוי מבלוקים ועליהם מונח גג פח. התפר בין גג הפח לבטון לא אטום לחלוטין ובמקומות מסויימים אף מגיע למרווח של כ-20 ס"מ.

    1. מהן המלצותיכם למילוי התפר במקומות המשמעותיים? בטון? אולי חומר האיטום הצהוב?

    2. כמו כן אני מעוניין לאטום לחלוטין את התפרים הדקים בין הפח לבטון. הציעו לי "ציפוי ארכיטקטוני של MCI", האם יש עוד פתרונות? מדובר בגג גלי ולא ישר. ידוע לי שיש בעיה עם שימוש במסטיק בשל מרווחי ההתפשטות השונים של בטון ופח. כמו כן הפח מתחמם מאוד כרגע.

    3. בחלק מהמבנה יש חלון רשת ברזל שאני מעוניין לאטום חיצונית. מהו הפיתרון הטוב ביותר לכך? האם "אקווה פאנל"/"וילה בורד"? החלון הוא בגודל של כמטר וחצי מרובע.

    4. אני מעוניין לבצע איטום מלא של הבלוקים החיצוניים החשופים (בפנים המבנה יש טיח וצבע). הציעו לי לבצע שלוש שכבות- פריימר, סיקה וסילר. האם יש פתרונות אחרים?

    מטרת כל הדברים היא בעיקר לבצע בידוד טמפרטורה ולמנוע חדירת לחות, פחות חשוב לבצע בידוד מרעש.

    אשלח תמונות אם צריך.

    תודה

    שמיר

    • · איטום מחסן, גג פח

      (גבי)

      שלום שמיר,

      בהנחה שמדובר על מחסן שברצונך לאטוםבהוצאה כספית מינימלית, להלן מספר אפשרויות:

      1. תחילה עליך לסגור את הרווחים הגדולים בין אותו גג פח לבין הבלוקים. ניתן לבצע את הסגירה עם פח או עם לוחות וילה בורד חתוכים במידה הדרושה. הפשוט והזול ביותר יהיה לבצע מדידה מדוייקת של האזורים ולבקש מפחח שיחתוך עבורך פיסות פח בגודל המתאים. אך לפח אין כמובן כושר בידוד וה"וילה בורד" מתאים יותר.

      2. בין קצה הפח לגג (או בין הלוחות לגג)ובין הבלוקים לגג בצע איטום עם מסטיק פוליאוריטני כגון סיקפלקס 11FC. החומר יתאים למילוי נוח של מירווחים עד לרוחב כ 2.0 ס"מ לערך וגם יחזק מאוד את אזור החיבור. (הציפוי הדקורטיבי של MCI אינו מספק למטרת איטום החיבוראלא לצורך ציפוי קירות הבלוקים בלבד).

      3. את כל קירות הבלוקים תוכל לצפות בצבע גמיש. שכבת יסוד + 2-3 שכבות נוספות. הצבע הגמיש יתן מענה לסדקים נימיים, במידה וקיימים.

      במקרה שלא קיימים סדקים כלל ניתן גם לאטום קירות בלוקים מבחוץ עם צבע חיצוני סטנדרטי.שיטה מוצלחת במיוחד (מבחינת איטום) היא באמצעות צבע על בסיס טרפנטין מסוג "פריימר X" (נירלט) כאשר את הצבעמדללים גם עם טרפנטין וגם עם חומר איטום שקוף מסוג "סילוקסן". כמובן שבכל השיטות יש לבצע תחילה תיקונים דרושים בקיר, במקומות הנחוצים.

      4. את החלון תוכל גם כן לאטום עם פח או עם לוח וילה בורד ולאטום סביבו עם המסטיק.

      מבחינת הבידוד הבעיה המרכזית תהיה עם הגג. לא ברור מדבריך אם מדובר על פח מבודד (איסכורית) או פח חשוף בלבד. צביעה של הפח בצבע לבן בוהק תועיל למניעת התחממות הגג אך אינה מהווה פתרון מקצועי. אם כלל אין בידוד בגג הסיפור שונה ודרושים פתרונות אחרים יקרים יותר. למשל- תקרת גבס פנימית עם לוחות בידוד בדומה לגגות רעפים, כולל פתחי איוורור לסילוק האויר החם מחלל הגג.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן