הוספת הודעה חדשה
  • · שיקום תקרת בטון

    (מאיר)

    שלום,

    אני משפץ בית דו קומתי בן כ-50 שנה. כחלק מהשיפוץ, אני רוצה לבטל קורת פלדה ("רלס") ברוחב 20 ס"מ שמחזיק את תקרת הסלון בקומה הראשונה. הרלס הוא באורך כ-5 מטר ועומד על 2 רגלי פלדה.הרלס יוצר הנמכה בתקרה ולכן, כדי להמנע ממנה,המהנדס הציע להחליפו ברלס אחר (16 או 14 כפול) שיוכנס בתוך התקרה בתוך פתח של כ-50 שיסותת בתקרה הקיימת וירותח לרשת הברזל זל התקרה.

    רציתי לשמוע את חוות דעתכם וכן, באיזה סוג בטון להשתמש כדי לחבר את הרלס שהוכנס לתקרה עם התקרה הקיימת.

    תודה.

    • · חיזוק תקרה

      (גבי)

      שלום מאיר,

      עבודות חיזוק מסוג זה יש לבצע תחת מפרט מדויק של מהנדס / קונסטרוקטור ויש לעגן את התקרה היטב לפני פרוק הריילס הנוכחי. לא נוכללהציע פתרונות מדוייקים ללא הגעה לשטח וכאמור, רק קונסטרוקטור רשאי לספק מפרט שכזה.

      לשאלותיך:

      קיימים מספר חומרים צימנטים חזקים המיועדים לשיקום וחיזוק מבנים.חומרים אלו חזקים הרבה יותר מבטון ויתרונם בכך שהם אינם מתכווצים (מאבדים מנפחם) בתהליך ההתקשות שלהם. החומרים הנוחים ביותר לעבודה כזו הם סיקה-רפ, סיקה טופ 122 וסטרקצ`וריית.

      עקב אכילס בעבודות אלו הוא הרווח שנוצר בין התקרה לבין הריילס. אם יש רווח גדול ונוח לעבודה אפשר לעבוד עם החומרים הנ"ל ולדחוס אותם היטב בין הריילס לבטון.

      שיטה יותר טובה (ויותר מסובכת לבצוע) היא באמצעות הזרקה של אפוקסי נוזלי אל הרווח בין התקרה לריילס. השיטה מצויינת לבצוע כאשר קיים רווח קטן בלבד של מילימטר אחד מספר מילימטרים, בין הריילס לבטון. יוצרים מעין תבנית כך שהחומר המוזרק לא יוכל "לברוח", מתקינים פיות הזרקה ומזריקים את האפוקסי כך שכל הרווחים מתמלאים היטב. את שאר עבודות הביטון מבצעים אחר כך עם אחד החומרים שהוזכרו לעיל.

      חומרים אפוקסים לצורך זה הם סיקדור 42 (נוזלי) או סיקדור 31 (משחתי).

      שיטה אחרת, מסובכת עוד יותר לבצוע- היא עםגראוט צימנטי חזק כגון סיקה גראוט 214,300 ואחרים....

      יש לעבוד עם כל החומרים שהוזכרו באופן מדוייק על פי הוראות הבצוע. עם כל החומרים הצימנטים רצוי תמיד לבצע שכבת יסוד דלילה ולעבוד בשיטת רטוב-על-רטוב, בעוד החומר טרי.

      מקווה שעזרנו עם ההסברים הכלליים שלעיל. תוכל לקבל מפרט טכני מדוייק והוראות בצוע מהיבואן- גילאר בע"מ. ראה קישורים מתאימים : גראוטים לעיגון , חומרים צימנטים לשיקום.

      שיהיה בהצלחה.

      • · תודה רבה על התגובה המהירה

        (מאיר)
        • · בהמשך לשאלה הקודמת

          (מאיר)

          שלום,

          בהתאם להמלצתכם, שוחחתי עם היבואן והוא המליץ לי להשתמש, בסוג כזה של עבודה (פתיחת חריץ ברוחב 60 ס"מ, באורך כ-5 מ` ובגובה כ-15 ס"מ) בגראוט 214 מעורבב ב-20% סומסום. החוזק שיתקבל הוא ב-700.

          שאלתי היא האם, בחוזק כזה, ניתן לוותר כליל על הרלס,ולהחליפו בקורת בטון (גראוט 214 או אחר, אם יש, אפילו חזק יותר)עם חיזוקי ברזל? אני יודע שהשאלה הזו דורשת חישובי כוחות/עומסים שהמהנדס ידע להשיב עליהן. אבל, עקרונית, האם מנסיונכם פתרון כזה הוא אפשרי? יש לציין שגובה קורה כזו לא יכול להיות מגובה הרלס (16 ס"מ שהוא גובה תקרת הבטון + מילוי החול).

          פתרון כזה יכול להוזיל משמעותית (אלפי שקלים) את עלות כל העבודה.

          תודה רבה!

          • · שיקום תקרה, המשך.

            (גבי)

            שלום מאיר,

            הפתרון המוצא הנו אפשרי ואפשר להשתמש גם בגראוט 314. ניתן גם להוסיף חיזוק באמצעות מערכת סיקה קרבודור. אלו הן רצועות דקות של סיבי פחמן אשר מודבקות על גבי הקורה באמצעות דבק אפוקסי.

            כפי שציינת- רק מהנדס יוכל לאמוד את העומס ולתת מפרט מדוייק לעבודה מסוג זה ולא נוכל לספק מענה מכאן. תוכל לבקש מהיבואן מהנדס מומלץ במיוחד לעבודות שיקום בטונים מסוג זה. חובה לבצע חישוב עומסים ורק מהנדס יוכל לאשר עבודה מסוג זה.

            מנסיוננו- הפתרון המוצע הנו אפשרי לבצוע אך אינני משוכנע כלל בכדאיות הכלכלית שלו. החומרים יקרים והבצוע מורכב גם הוא.

            גראוטים צימנטים כגון סיקה גראוט 214/314 או אחרים הנם מעולים לבצוע כאשר הם במצב נוזלי (מתפלס) ולזה יעודם. כאשר מיישמים אותם על תקרה או קורה בתקרה יש לעבוד עם חומר סמיך יותר ובשלבים והדבר מפחית מיעילותם.

            בעבר בצענו עבודות דומותשל שיקום קורות בתקרותאך תמיד היינו מכינים מראש תבניות אטומות ומזריקים את החומר במכונה היישר אל תוך התבנית, בתערובת דלילה. לא תוכל לבצע עבודה זו בעצמך ללא הציוד והנסיון הדרוש וכאמור- בסיכומו של דבר העלות לא תהיה זולה.

            עצתי- קבל יעוץ ממהנדס שמוסמך בתחום ספציפי זה ואשר מומלץ על ידי היבואן. לא כל מהנדס מכיר ויודע את שיטת חישוב העומסים של מערכות אלו ושל מערכת הקרבודור (נקראות גם מערכות "מרוכבות").

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן