הוספת הודעה חדשה
  • · כיסוי/הלבנת מסטיגום 10

    (עודד)

    שלום

    לאחרונה ביצעתי איטום של אדנית בטון חיצונית במסטיגום 10 ב3 שכבות. באדנית לא מתוכננת אדמה במגע ישיר, אלא בתוך עציצים עונתיים. מכיוון שחלקים מהזיפות יהיו גלויים תמיד, התייעצתי עם יועץ של ביטום שטען שיש להמתין שבוע מיישום השכבה האחרונה ואז לצפות בחומר שלהם שנקרא סילבר והוא היחיד שמתאים.

    מכיוון שהמסטיגום ביטומני ויש אותו לחברות אחרות גם, ראיתי שיש חומרי הלבנה/צביעה אחרים לביטומנים ובחלקם כתוב שיש להמתין שנה מאז השכבה האחרונה.

    בין שנה לבין שבוע יש אי אלו אחוזים של הבדל ולכן ההסתברות לכשל היא גדולה מבחינתי. במקום מסויים קראתי שהזפת פולטת חומרים שונים במהלך השנה ולכן יש בהם להכשיל את הציפוי.

    שאלתי היא, מהם החומרים המתאימים לכיסוי המסטיגום 10, אולי אפילו צבע פשוט או על בסיס סיד? כמו כן, מהו הזמן הנכון מתום יישום השכבה האחרונה?

    בכל מקרה, העציצים לא ישבו ישירות על המסטיגום ובכוונתי להניח לוחות קל קר דקים מתחת.

    תודה מראש

    עודד

    • · הלבנה מעל מסטיגום, איטום אדנית בטון

      (גבי)

      שלום עודד,

      תחילה יש להמתין לייבוש מוחלט של חומר האיטום הביטומני. הייבוש יכול לקחת שבוע ואף שלושה שבועות, בהתאם לעובי השכבות.

      חומרי איטום פולימריים המשמשים לאיטום גגות מזופתים מיועדים ליישום מעל גבי זפת ישנה. מסיבה זו קיימת מגבלה של שנה אחת לפחות בטרם בצוע האיטום / ההלבנה עם חומרים אלו. אלא שמדובר על איטום של גגות בשטח גדול יחסית ובמקרה של איטום מקומי לא תתרחש שום "טרגדיה" אם תשתמש בהם.

      אם אינך רוצה להשתמש בחומרי הכספה כגון "ביטומסילבר" או "סילברפז" (פזקר) תוכל גם להשתמש בחומרי אטימה אקריליים כגון פוליגג למשל, אשר נמכרים גם בפחים של 5 ק"ג. בצע שכבת יסוד דלילה ועוד 2 שכבות עליונות, על פי הוראות היצרן. ניתן להשתמש בחומרים אלו להלבנת הדפנות, אך לא להלבנת תחתית האדנית מכיוון שהחומרים אינם עמידים תחת תנאי רטיבות מתמדת / מים עומדים.

      לשאלתך: ניתן גם לבצע הלבנה עם צבע אקרילי לשימוש חיצוני. תידרשנה 3-4 שעות לכיסוי מלא של השטח ואפשר גם להוסיף לחומר דבק אקרילי או דבק לטקס SBR.

      החסרון של הצבעים האקרילים הוא בחוסר הגמישות שלהם לעומת חומרי האטימה שהוזכרו לעיל. אך ניתן לבצע עמם הלבנה ורצוי לבצע את מריחת השכבות כאשר מזג האויר והתשתית קרירים יותר(בבוקר).

      הערה לסיום: אם החומר הביטומני עדין טריתוכל להתיז או לשפשף לתוכו חול ים יבש אשר יסייע להאחזות הצבע על החומר הביטומני.

      בהצלחה,

      גבי

      • · אכן, אין מקצוענים כמוכם

        (עודד)

        יישר כח ותודה על ההשקעה.

        עודד

        • · סליחה על ההתפרצות- למה צריך לאטום אדנית?

          (נחמיה)

          אני ממש לא מבין גדול באדניותאבל ראיתי שיש הרבה אדניות מעץ והן כנראה לא אטומות..אז מה ההבדל?האם באדנית לא אטומה הצמחים לא ישרדו?והם יש ניקוז באדנית אז אני "פטור" מאיטום?תודה וסליחה

          • · אטימת אדניות עץ

            (גבי)

            שלום נחמיה,

            יש להבחין בין אדניות בטון שצמודות אל קיר הבית החיצוני לבין אדניות שנמצאות בגינה. אדניות שצמודות לבית חובה לאטום כנגד חדירת רטיבות לבית.

            בענין אדניות עץ- גם אותן יש לאטום על מנת להגן על העץ. בדרך כלל ישנו איטום ביריעות PVC בפנים האדנית. לעיתים, כפי שציינת, אדנית העץ עצמה משמשת בתור כיסוי חיצוני אסטתי לעציץ שיושב ומוסתר בתוכה.

            בברכה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן