הוספת הודעה חדשה
  • · איטום רובה וסדקים.

    (דפנה)

    שלום לכם ובוקר טוב

    אבקש את עצתכם בנוגע למספר תיקונים שברצוני לבצע ומה עליי לדרוש בדיוק מבעל המקצוע.

    1. המקלחון אצלי יושב על הריצוף עצמו (קרמיקה)שבו משולב גם פתח הניקוז. אין שום בעיות רטיבות במשך שנים, כנראה מכיוון שנמרח בשעתו חומר שקוף על הריצוף והפוגות שגם מנע ספיגת כתמים ולכלוך ברצפת המקלחון ובשאר שטח האמבטיה.

    הייתי מעוניינת לחדש את החומר מאחר ונראה כי במספר מקומות הוא נחלש או מתפקד פחות טוב מבעבר, כך שלמשל טיפת מים מכהה את הרובה. אציין שאיני רואה כל בעיית רטיבות בקירות או בתקרת החדר שמתחת. באיזה חומר מומלץ להשתמש ומהם השלבים המקדימים לכך. אין לי בעייה להשבית את המקלחת ככל שידרש מאחר וקיימת מקלחת נוספת בבית.

    2. אותה הבעיה קיימת גם במרפסת פתוחה מרוצפת בקרמיקה, שגם שם נמרח אותו חומר בשעתו ולא ניכרת חדירת מים לתקרה שמתחת. עם זאת, ישנם מספר מקטעים בהם חסרה הרובה, כנראה בשל בלאי או זעזוע כלשהו. מדובר על 5-6 קטעים שכל אחד באורך של פחות מ 10 ס`מ. כמו כן, בחלק מהמקומות בהן נפגשים הפנלים עם הריצוף, נראה כי חסרה גם רובה, אך קשה להעריך זאת בדיוק .אני שוקלתלהחליף שם את הכל ונראה שזאת בעיה נפוצה (גם אצל משפחה וחברים) יותר מאשר התנתקות רובה במשטחים האופקיים המרוצפים. באיזו רובה להשתמש לתיקון, והאם להשתמש באותה הרובה גם לתחתית הפנלים או בחומר גמיש? מהם השלבים והיישום הנכון לתיקונים הנדרשים במרפסת זו?

    3. באותה המרפסת היה גם כיור מחובר לאחד הקירות ופורק לבקשתי בשל חוסר שימוש . הקבלן אטם את נקודות העיגון של הכיור עם סוג של מסטיק או סיליקון(איני יודעת מה ההבדל) וכן גם מסביב לפקקי הברזל בהם סגר את החורים של צנרת המים. עם הזמן נראה שהחומר התייבש ונסדק ולכן יש רווח בינו לבין הקיר בכל היקף הסיליקון. נראה לי שחודרת משם רטיבות, כי הצבע הגמיש שמתחת התנפח קצת. החומר עצמו בצבע לבן במקור, אך כעת הצהיב מעט. משיקולים שונים בחרתי אז שלא יצבעו מעל האיטום ואולי זוהי הסיבה לסדיקת החומר. אציין שהקיר די מוגן משמש וגשם, אך בכל זאת מדובר בקיר חיצוני. מה עליי לדרוש מהקבלן לתיקון זה מבחינת חומר ושלבי ביצוע.

    4. לאותה המרפסת, בחלק החיצוני של הקיר שלה, קיימת פרגולת ברזל, שאחתמקורותיה מוצמדת באופן אופקי לקיר החיצוני של המרפסת. כלומר, אם אני מביטה למטה מעבר למעקה השיש של המרפסת, אני רואה את קורת הברזל צמודה לקיר החיצוני לכל אורך הקיר במקביל למעקה השיש. למעשה, מי גשם שניגרים מהמעקה זולגים על הקיר ופוגשים בקורת הברזל ומשם לרצפה. מאחר ולפרגולה יש קירוי נגד גשם, יוצא שחודרים מים בין קורת הברזל לבין הקיר שצבוע בצבע גמיש. גם שם בוצע אז איטום באותו מסטיק לבן, אך בכל גשם יש לי משם נזילות משמעותיות. יש מה לעשות בעניין זה, או שהבעייתיות היא בשל המפגש בין הברזל לחומר אחר?

    אני מתנצלת על שהארכתי, אך ניסיתי לפרט ככל הניתן בכדי שהתמונה תהיה ברורה .

    שוב תודה ושיהיה לכם יום מקסים

    דפנה

    • · איטומים- רובה, סדקים

      (גבי)

      שלום דפנה,

      1. הטוב ביותר יהיה להסיר את הרובה האקרילית כולה ולבצע במקומה רובה אפוקסית. אם אינך רוצה לבצע זאת תוכלי ליישם שוב "סילר שקוף" מעל הרובה הקיימת. יש למרוח את הסילר במכחול דק, על מנת שלא למרוח אותו על גבי האריחים. העבודה- על משטח יבש לחלוטין.

      2. רובה אפוקסית עדיפה גם במרפסת. תחת הפנלים- מסטיק פוליאוריטני גמיש ולא רובה. ראי מאמר על איטום גגות מרוצפים ללא הרמת הריצוף.

      3. החומר המתאים הוא "סופר 7" או "סיקפלקס 11FC". אין כל חשש לצבוע מעליהם לאחר מספר ימי יבוש.

      4.אותם החומרים מתאימים לאיטום בין קורת הברזל לקיר. יש"לפסל" אותם בשיפוע על מנת להרחיק את המים מהפינה.

      התקשורת אכן היתה ארוכה, אך מאוד ברורה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · סוג הסילר

        (דפנה)

        הי גבי

        אני מודה על תשובתך המנומקת . רק אבקש לדעת מהו סוג הסילר המומלץ וכן פירמות מומלצות, שכן לאחר שעתיים של שיטוט באתרי היצרנים והיבואנים השונים, יצאתי מעט מבולבלת מכיוון שרוב החומרים מיועדים למשטחים סופגים ואצלי מדובר בקרמיקה. אולי פשוט לעבור עם מכחול על קווי הפוגות עצמן?

        ערב מקסים

        דפנה

        • · סילר, רצפת קרמיקה

          (גבי)

          שלום דפנה,

          כל הסילרים מיועדים ליישום רק על משטחים סופגים. משום כך ציינתי (בסעיף 1 לעיל) שיש להשתמש במכחול דק ולעבור רק על הפוגות עצמן. הקרמיקה ממילא אינה מעבירה רטיבות ואינה דורשת כל טיפול.

          ניתן להשתמש בכל סילר שהוא או בחומר איטום שקוף מסוג "סילוקסן" (מכונה גם כן "סילר" לעיתים).

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן