הוספת הודעה חדשה
  • · איטום רפסודה עם מרתף חלקי

    (איתי)

    שלום,הבית שלי מתוכנן עם ביסוס רפסודה בקונטור קומת הקרקע ובעומק המרתף. קומת הקרקע גדולה (220 מ"ר) וכן יש מרפסות בעוד המרתף קטן יותר (100 מ"ר). כלומר יש שטח פלטה (כ-220 מ"ר, כיוון שכולל מרפסות) שיהיה רק בסיס לעמודי יסוד ויכוסה באדמה.איטום כל הפלטה ה"חשופה" יהיה יקר מאוד. השאלה מהי האטלרנטיבה? האם ניתן לאטום רק חלק הפלטה שמתחת למרתף + קצת שוליים (כלומר אוטמים 100 מ"ר של המרתף ועוד שוליים לפלטה החשופה מלמטה ומלמעלה אוטמים השולים ואז עולים לקירות המרתף) ? יש משהו מיוחד לעשות כדי למנוע מרטיבות לחלחל בין היריעות לפלטה? תודה,איתי

    • · איטום רצפת מרתף על יציקת רפסודה

      (גבי)

      שלום איתי,

      כאשרלא קיים רצף בשכבת האיטום שעוטפתאת המרתף תמיד יהיה חשש למעבר רטיבות משפתי אזור יציקת הרצפה. על מנת להפחית מהסיכוי למעבר רטיבות דרך יציקת הרפסודה תוכל לאטום את חלקה העליון (שיכוסה באדמה) גם כשני מטרים מעבר לגבולות המרתף.

      אפשרות נוספת היא להשתמש במוספי איטום בתוך תערובת היציקה של הרפסודה, בחלק שישמש כרצפת המרתף. מוסף איטום גבישי מסוג "זייפקס אדמיקס" יכול לשמש כפתרון אידיאלי לכך אך עליך להשוות את העלויות בהתאם לכמות החומר (עובי היציקה).כמו כן ניתן להשתמש במוספי איטום אחרים (זולים יותר) כגון"סיקה 1" לבטון.

      אפשר גם תמיד לבצע גיבוי נוסף באמצעות איטום שלילי (מבפנים) של רצפת המרתף ושלתחתיתהקירות.

      בברכה ושנה טובה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן