הוספת הודעה חדשה
  • · איטום סדקים בקירות חיצוניים

    (בנימין)

    גבי שלום,

    הקירות החיצוניים אצלנומצופים בשליכט צבעוני (נירלט) ובמס` מקומות על גבי השליכט ישנם סדקים לאורך ולרוחב - להערכתי בעובי של כ- 0.5מ"מ.בד"כ בפנים הבית במקומות הסמוכים לסדקים הנ"ל ישנו רטיבות ניראית לעין. מתוך המפרטים המפורסמים באתר שלכם אני מבין שיש לחרוץ סביב הסדק בעומק וברוחב של כ - 1 ס"מ למלא בחומר אטימה גמיש מסוג סיקפלקס FC11 ועל זה לצפות את כל הקיר בצבע גמיש כמו סופר גמיש:

    (1) האם ניתןלהשתמשבנירוסיל - סופרבמקום סיקפלקס הנ"ל ולקבל את אותו החוזק והגמישות הנידרשים?

    (2) האם ניתן למלא את הסדק בשליכט הצבעוני על גביהחומר האוטם הנ"ל (סיקפלקס או נירוסיל)במקום לצפות בסופר גמיש ולסיים את התיקון בשכבה חיצונית אחידה של שליכט (כמו במקור)? ואם כן, אזי האם מקבלים את אותו יכולת הגמישות כמו בציפוי עם צבע גמיש?

    (3) מה ניתן לעשות על מנת לטשטש את הבדלי הצבעים שיכולים להיווצר בין קווי תיקוני הסדקיםהמצופים בשליכט החדש לבין צבע השליכטהמקוריוזאת מבלי לצבוע (בצבע רגיל) את כל הקיר (המייקר מאוד את העבודה). אני חושב שיהיוריבוי "תולעים" ארוכים לאורך ולרוחב הקיר שיש לטשטש אותם.

    (4) האם לדעתך בית בן 5-6שנים ימשיך "לעבוד" ולייצר סדקים באותם המקומות או במקומות חדשים - או עפ"י הניסיון בד"כ מקובל לחשוב שמגיעים לאיזשהיא יציבות לאחר מס` שנים כזה?

    תודה,

    בנימין

    • · סדקים ושליכט גמיש.

      (גבי)

      שלום בנימין,

      על מנת לתת תשובה מדוייקת יש לראות את הסדקים בשטח, אך כללית ניתן לעזור כלהלן:

      סדקים ברוחב של חצי מילימטר אין צורך לפתוח לרוחב של סנטימטר. סדקים כאלו הם בדרך כלל סדקים נימיים דקיםשיכולים להופיע בטיחבלבד. פתיחת סדקים לרוחב של סנטימטר מתבצעת כאשר מדובר בסדקים רחבים של מספר מילימטרים אשר מקורם בתזוזה בין אלמנטים שונים בדרך כלל (אך לא תמיד) בין יציקת בטון לבלוקים.

      סדקים דקים כפי שתארת יכולים להאטם על ידי מרק חיצוני גמיש או נירוסיל סופר של נירלט וניתן ליישם על גבםאת השליכט הגמיש. במקרה של סדקים רחבים יותר כדאי להשתמש בסיקפלקס. הסיקפלקס עמיד הרבה יותר ויתרונו בכך שיש לו חומר יסוד אשר מיושם על דפנות הסדק / התפר ואשר מקנהלחומר אחיזה מצויינתאל השטח. כל החומרים האחרים כגון נירוסיל או מרק גמיש יכולים לבצע את עבודתם נאמנה כאשרמדובר בסדקים נימיים אך אינם טובים לסדקים רחבים או לתפרי התפשטות.

      לענין הגמישות : השליכט החיצוני הנו גמישכשלעצמו אך לצבע החיצוני הגמיש (כגון הסופר-גמיש של נירלט או הטמבורפלקס של טמבור)כושר גמישות גדול הרבה יותר.

      החשש שלך מפני ריבוי "תולעים" או "נחשים" על הקיר מוצדק בהחלט ואין פתרון קסם לזה במיוחד כשמדובר בשליכט החיצוני. בלתי אפשרי לטשטש את התיקונים, לא רק בגלל ההבדל בגוון אלא משום שתמיד יהיה הבדל בטקסטורה של החומר. לא ניתן לטשטש תיקונים מסוג זה כלל אפילו כאשר הם מתבצעים 10 דקות לאחר השכבה המקורית-עקב השוני בטקסטורה.

      הפתרון האסטתי הוא בצורת צביעה או ציפוי של כל השטח.

      לחילופין אפשר לתחום קטעי קיר מסויימים באמצעות הפרדה עם נייר דבק ולצפות את כל הקטע האמור כך שזה יראה כאילו תוכנן מראש להיות כך. הבדלי הגוון אגב יעלמו עם הזמן אך הבדלי הטקסטורה ישארו.

      בית שעמד 5-6 שנים בדרך כלל עבר את תקופת הטירונות שלו אך לא ניתן לנבא במדוייק.

      לסיכום - אם קיימים אצלך סדקים נימיים במקומות אקראים בקירות - תוכל להשתמש במרק גמיש או נירוסיל. אם קיימים סדקים רחבים או סדקים "עםאופי" שמופיעים בברור בין יציקה לבלוקים(לעיתים בצורתמדרגות כמו בבלוקים) אזיש לפתוח אותם בדיסק חשמלי וליישם את הסיקפלקס עם הפריימר שלו. אין צורך לפתוח לרוחב של סנטימטר, אפשר גם מחצית מכך כשמדובר בסדקים של 2 מילימטר למשל.

      זכור גם שכושר הגמישות שלהשליכט או הצבע הגמיש תלויביישום נכון ובעובי מספק.

      שיהיה בהצלחה.

      • · סדקים

        (בנימין)

        תודה על תשובתך המפורטת.

        הסדקים הם אכן עם "אופי" ולא אקראיים כלל, ניתןלהבחין בהםהיטב ממרחק של 10 מטר. ניראה לי גם שאם ישנו רטיבות בקירות הפנימיים בקו כמעט מקביללסדקים - רטיבות שלא הייתי מגדירה כקלה: צבע הקיר מתנפח כמו "כוויות" בדרגה 1, אזי עובי הסדקים הוא כזה המתאים "לרחבים" ויש לטפלבהם ע"י חריצה בעומק ורוחב מספיקים כדי לאפשר אחיזה על שטח גדול יותר וכן יכולת התפשטות גדולה יותר של הסיקפלקס - האם "מספיק"לדעתך הוא בערך 0.5 מ"מ רוחב ו- 10 מ"מ עומק?.

        מתשובתך אני מבין שציפוי הקיר עםצבע גמיש עדיף על פני שליכט הצבעוני בשל גמישותו הרבה. אני רציתי מלתחילה לצפות את החריץ בלבד בשליכט על מנת לקבל טקסטורה זהה בכל הקיר שכולו מיושם בשליכט. אולם, ניראה לי שאפשר ליישם את שניהם גם יחד כלומר לצבוע על גבי הסיקפלקס (שבחריץ) ומסביב לו בצבע הגמיש ועל זה למלא בשליכט (ועל הכל לצבוע בצבע רגיל לטשטוש "הנחשים") - ניראה כוון נכון?

        תודה,

        בנימין

        • · תיקון סדקים.

          (גבי)

          שלום שוב,

          אם ברצונך לאטום את הסדקים בסיקפלקס אז הפעולות הנכונות לבצוע הנן כלהלן:

          1. פתיחת הסדקים עם דיסק (או ידנית באמצעות כלי חד כגון מברג ) לרוחב של כ 4 מילימטר ועומק זהה.

          2. נקיון הסדק מאבק ומריחת פריימר של סיקפלקס (פריימר WASP) על דפנות הסדק.

          3. המתנה לייבוש מלא של הסיקפלקס , בערך 48 שעות ובהתאם לעובי החומר.

          4. לאחר הייבוש המלא- מריחת צבע מסוג פריימר X (ניר לט) על גבי הסיקפלקס והאזורים הסמוכים שהוסר מהם השליכט. הצבי הנ"ל הוא הפריימר הקבוע של השליכט הצבעוני ורצוי להשתמש בו על מנת להשיג אחיזה טובה יותר של השליכט על החומר והאזור הפגוע.

          5. לאחר הייבוש של הצבע - בצוע שליכט צבעוני רק על גבי התיקונים בכדי להשיג את אותה הטקסטורה. אם לא תבצע שלב זה יבלטו התיקונים למרחוק משום שהטקסטורה מתחת לצבע תהיה שונה מאשר בשאר שטח הקירות.

          6. צביעת הקיר כולו לאחר הייבוש המלא של השליכט הצבעוני.

          כדאיגםלקבל ייעוץ נוסףבאתר האינטרנט של נירלט. אם תשלח תמונה של הסדקים נוכל לראות את ה"אופי" שלהם יותר טוב, משום שלרוב אין צורך בפתיחת סדקים נימיים או סדקי שערה שמקורם בבצוע ליקוי של הטיח בלבד.

          בהצלחה.

          • · סדקים

            (בנימין)

            גבי שלום וברכה,

            בתשובה שלך: " 6. צביעת הקיר כולו לאחר הייבוש המלא של השליכט הצבעוני." - אתה מתכוון לצביעת הקיר כולו בצבע גמיש כמו סופר-גמיש או צביעה בצבע רגיל ללא תכונות של גמישות יתר כמו נירוקריל או אקוניר.

            תודה,

            בנימין

            • · צבע גמיש.

              (גבי)

              שלום,

              התכוונתי לצביעה בצבע גמיש. צבע רגיל לא יחזיק מעמד בסדיקה. כמובן שאפשר גם לבצע שיכבת שליכט נוספת על כל השטח - במקום הצבע.

              אגב- יש להשתמש בסיקפלקס מסוג FC11 ולא בסוגים אחרים של סיקפלקס.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן