הוספת הודעה חדשה
  • · קלקר, צינור שרשורי וחצץ – לאחר תיקון איטום בקיר חיצוני

    (אבי)

    שלום רב,

    בחורפים האחרונים סבלנו מהתנפחות טיח בסלון מעל הפנלים. זהו קיר חיצוני מערבי הגובל באדמת הגינה. בקיר זה לא נעשה מעולם שום איטום משום סוג.

    לאחרונה פעלנו לתיקון המצבבדרך זו:

    אורך הקיר המטופל כ15 מטר רץ. חפרנו לאורך הקיר עד לעומק של כ 70 ס"מ (תחתית היציקה), פירקנו עם קונגו את כל הטיח מעומק תחתית החפירה ועד גובה של 50 ס"מ מעל גובה הרצפה. ביצענו שכבת הרבצה, 2 שכבות של סיקה טופ 107, מעל שכבת הרבצה נוספת, שכבת טיח שחור ושליכט צבעוני. כל זה כבר נעשה.

    ולשאלותיי:

    1. האם יש צורך אמיתי להניח קלקר בסמוך לקיר (אם כן, באיזה עובי הקלקר? והאם רק מניחים אותו צמוד לקיר או שיש צורך להדביק?)

    2.בנוגע לצינור השרשורי: האם בכלל יש צורך? אם כן, האם יש צורך להניח חצץ, מעליו צינור שרשורי ומעליו עוד שכבת חצץ? האם זוהי המלצה רק למהדרין או שזה ממש נדרש? - אם נדרש ואתם ממליצים לא לוותר, האם תוכלו להפנות אותי למפרט מתאים? בגדול ממה שהבנתי מקריאה בפורום זהשיש צורך לפזר חצץ בגודל 5-7 בגובה של כ 20 ס"מ ומעליו להניח את הצינור השרשורי בסמוך לקיר (בשיפוע? איזה?) ומעליו עוד כ 20 ס"מ חצץ. באיזה עומק להניח את הצינור השרשורי? (כאמור החפירה בעומק 70 ס"מ). ולבסוף, אם הצינור השרשורי מתחיל בגובה מסוים ויש שיפוע זה אומר שהוא מעמיק יותר ויותר - אז מה עושים בסוף? מתרחקים עם הצינור מהקיר לכיוון החומה? האם צריך לחפור בור ולמלא עם חצץ?

    האם אני בכלל בכיוון או שאין לי מושג מה אני צריך לעשות???

    תודה רבה מראש,

    אבי

    • · איטום קיר מערבי חיצוני, קלקר, צינור שרשורי

      (גבי)

      שלום אבי,

      אתה בהחלט "בכיוון" והדברים שביצעתם טובים.

      לשאלותיך:

      1. קלקר נחוץ לשם הגנה על שכבת האיטום מפני פגיעה מכנית (אבנים מאדמת הקרקע). רצוי להדביק אותו למקומו עם דבק קלקר או משחת איטום ביטומנית, אך ניתן גם להצמידו לקיר ולדאוג שלא יחדרו אבנים בינו לבין הקיר. הקלקר גם מסייע לבידוד התרמי של הקיר.

      1. צינור ניקוז שרשורימשמש רק לצורך ניקוז מי תהום מהמקומות בהם המים "עומדים" ואינם יכולים לחלחל. הצינור מנתב את עודפי המים במקום בו הוא טמון ומוביל אותם בשפוע, הרחק מהמבנה, או אל עבר בור ניקוז.

      את בור הניקוז מבצעים בקידוח או בחפירה עד שמגיעים אל קרקע חולית (מחלחלת). במקומות בהם אין קרקע חולית ניתן גם להתקין משאבה בתוך הבור.

      כאשר אין בעיית ניקוז של מי הגשמים או כאשר הבית עצמו יושב על קרקע חולית מחלחלת אין צורך בסילוק המים באמצעות צינור שרשוריוניתן גם למלא חצץ בחפירה שבסמוך לקיר ולעטוף אותובבד גאוטכני.

      בהצלחה,

      גבי

    • · הבהרות נוספות

      (אבי)

      גבי שלום,

      ראשית תרשה לי להחמיא על העבודה המדהימה שאתה עושה כאן! הפורום והמאמרים הינם מקור מדהים של ידע, ותשובותיך המפורטות פעם אחר פעם בסבלנות פשוט מדהימות.

      הבהרה ושאלה:

      אנו גרים בגן יבנה והאדמה הינה אדמה חקלאית כבדה אך אין באזור שום בעיה של ניקוז מי הגשמים. למעשה לא ראיתי לעולם אפילו שלולית קטנה גם בגשמים כבדים אף על פי שגם מרזב מהגג יוצא לאזור זה.

      ברור שאיני רוצה להוציא כספים נוספים אם אין צורך אמיתי.

      אין אפשרות להכניס לאזור כלי כבד לחפירת בור ניקוז ולמיטב זכרוני אדמה חולית קיימת בעומק של כ 8-9 מטרים עומק.

      האם לדעתך המקצועית, לאור הנתונים מעלה ניתן להסתפק בקלקר כהגנה מכנית אחרונה ואז למלא את החפירה עם אדמה (ובא לציון גואל?) או שאתה ממליץ כן להשקיע בצינור שרשורי וחצץ (או רק חצץ?).

      תודה,

      אבי

      • · כיסוי חפירה לאחר איטום קיר

        (גבי)

        שלום אבי,

        תודה על המחמאות לאתר !

        אנא קבל את התנצלותי על העיכוב בתשובה, עקבחופשתהחג, חול המועד סוכות / שליט, וכולי.

        לענין כיסוי החפירה- השיקול / הסיכון הוא כמובן שלך. תוכל לקחת סיכון מחושב ולהסתפק בלוחות הקלקר. מילוי החפירה בחצץ עטוף בבד גאוטכני גם כן יוכל לעזור לשיפור חילחול המים אל עומק הקרקע.בנוסף יש לבצע שיפוע באדמת הגינון על מנת למנוע היקוות מים בסמוך לקירות.

        בהצלחה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן