הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בדירת קרקע

    (שני)

    ערב טוב,בדירה היתה רטיבות עקב חדירת מים מהגינה(דרך צינור שלא היה אטום),כרגע טופלה הבעיה(מקווים) אך הרובה בריצוף שבתוך הדירה שחור עם סימנים לבנים(כמו גיר).הריצוף בדירה בוצע על מצע שומשום.האם אפשר/צריך לייבש מתחת לריצוף? או שמא במקרה של ריצוף על שומשום המים שוקעים ונספגים מטה?אם צריך לייבש, כיצד עושים זאת?אודה לתשובתך,שני.

    • · חדירת רטיבות אל קומת קרקע

      (גבי)

      שלום שני,

      במצבים אלו הטיפול המומלץ תלוי תמיד בכמות הרטיבות שחדרה אל מתחת לריצוף (מידת הנזק). מומלץ לפתוח את הריצוף במספר מקומות על מנת לבדוק את כמות הרטיבות.

      במקרים חמורים בהם התרחשה הצפת מים רצינית אין מנוס מהרמת כל הריצוף והחלפת המצע הרטוב שמתחתיו, במיוחד אם הרטיבות התפשטה רחוק יותר וישנם כבר סימני רטיבות בתחתית הקירות. כמו כן, במקרה שישנם אריחי אבן או בטון (טרצו) קיים ממילא חשש שיגרם נזק בלתי הפיך לאריחים.

      במקרים קלים יותר ניתן גם להשאיר מספר אריחים פתוחים ולהמתין בסבלנות לאידוי הרטיבות. אך בכל מקרה יש לקחת בחשבון שהרטיבות כלואה מתחת לריצוף ולא יכולה להעלם / להתאדות מעצמה, כך שאין להזניח את המצב.

      את זרוז תהליך הייבוש של הרטיבות ניתן לבצע במספר דרכים. הדרך הפשוטה היא לפתוח מספר אריחים ולאפשר לשטח להתייבש במשך שבועות, לעיתים חודשים. אפשר גם לפתוח פוגות בין הריצוף לזרוז הייבוש ולמקם בחלל החדר תנורי חימום ושואבי לחות.

      שיטה נוספת היא באמצעות החדרת פיות בחיבורים בין האריחים והזרמת אויר חם.

      לשאלתך:

      להשכרת תנורי יבוש ושואבי לחותפני אל "רוטנברג".

      לשיטת הייבוש באמצעות הזרמת אויר חם נסי אצל "קלוגר".

      הנכון ביותר יהיה לבקש בדיקה מקצועית בשטח ולנהוג על פי ממצאיה. בכל המקרים, ובכל השיטות, יש לבדוק בעין וביד את התוצאה הסופית של הייבוש ועדיף שלא להאמין לבדיקות "לא הורסות" אחרות.

      העובדה שקיים שומשום מתחת לריצוף אכן עוזרת מעט, אך בכל מקרה אין להניח שהרטיבות תתנדף מעצמה בעקבות כך.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן