הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בבית כתוצאה מפיצוץ בצנרת

    (יצחק יפין)

    קראתי בעיון את המאמרים באתר היפה שלכם ועדין אין לי תשובה חד משמעית לשאלת מליון הדולר: בבית צמוד קרקע של בתי היה, כתוצאה מקורוזיה, חור בצינור מים חמים בתוך הקיר של חדר האמבטיה. עד שהנזילה אותרה ותוקנה, ספגו הקירות והחול שמתחת לריצוף כמות די גדולה של מים. בחדר הסמוך לאמבטיה הופיע עובש בקיר וריח טחב. בחדרים אחרים הופיעה "תפרחת קצף" מעל הפנלים ובחדר אחד מבצבצת רטיבותדרך הפוגות של הרצפה. שאלתי: האם ואיך ניתן להחזיר את הבית למצב סביר (גם אם לא 100%) בזמן קצר, ללא פינוי הדיירים, ללא הסרת טיח והרמת ריצוף, ואם אפשר גם בעלות נמוכה ובשיטת "עשה זאת בעצמך". אילו חומרים נדרשים והיכן ניתן להשיג אותם?

    • · טיפול בנזקי רטיבות אחרי הצפה

      (גבי)

      שלום יצחק,

      לצערי הפתרון שאתה מחפש אינו קיים.

      מספר הסברים בסיסיים והערות:

      1. העובדה שעברו מים אל מתחת לריצוף של החדרים האחרים בבית מעידה על כך שאין איטום תקין והפרדה בין החדר הרטוב לבין שאר הבית. איטום תיקני היה מונע את כל הבלגן ומותיר את הרטיבות רק מתחת לריצוף של חדר האמבטיה. (ראה מפרט לאיטום מקלחות במאמר על איטום מקלחות או חדרים רטובים בחומרי איטום ביטומנים משחתיים).

      2. מכיוון שהבעיה התרחשה עקב פיצוץ בצנרת עליך לתבוע את הביטוח של הדירה (בהנחה וישנו) בגין כל הנזקים, כולל החלפת הריצופים במקומות הנחוצים.

      3. הדרך הטובה והנכונה ביותר היא כמובן לפרק את הריצוף ולהחליף את המילוי הרטוב. כמו כן יש לתקן את האיטום בחדר האמבטיה.

      4. לשאלתך בענין ייבוש הרטיבות:

      ישנה אפשרות להרים מספר מרצפות ולתת לעסק להתייבש מעצמו (במשך מספר חודשים). אפשרות נוספת - להשכיר בנוסף לכך ציוד לייבוש (תנור חימום ושואב לחות) על מנת לזרז את תהליך הייבוש. (פנה אל חנות "רוטנברג" להשכרת ציוד מתאים).

      אפשרות נוספת היא לפנות אל חברה שעוסקת בייבוש רטיבות מתחת לריצוף באמצעות הזרמת אויר חם וביצוע קידוחים קטנים במפגשים בין המרצפות. גם כאן העלות ממילא אינה זולה ולצערי לא אוכל להמליץ על אף אחת מהשיטות שהוזכרו. הדבר נתון לשיקולך בלבד. מנסיוני במקרים דומים בהם רטיבות רבה עברה לחדרים אחרים- הטוב ביותר הוא לגשת לענין מלכתחילה באופן מקצועי ולפרק את הריצוף הפגוע. פתרונות חלקיים משיגים רק תוצאות חלקיות ובסיכומו של דברעלות הטיפול גודלת מכיוון שיש לבצעה פעמיים. בנוסף- קח בחשבון שבמקרה שישנן אצלך מרצפות בטון ("טרצו"), הן ינזקו ממילא ללא תקנה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן