הוספת הודעה חדשה
  • · נקז נוסף לניקוז המים מתחת לריצוף

    (רחל)

    מדובר במרפסת גג מרוצפת ע,ג יריעות ביטומניות.

    המרזב ממוקם בעמוד בפינת המרפסת והמים נשפכים אליו דרך פתח בפינת הקיר.

    בשל רטיבויות חוזרותבאזור המרזב, בוצעבקיץ האחרון תיקון שכלל פרוק מרצפת ופנלים והלחמת רצועות יריעות כך שיכסו את המרווח בין קצה היריעה המקורית לכניסה למרזב. לא ניתן היה להוסיף אלמנט ניקוז דו קומתי בשל מגבלות גובה המילוי. למרות התיקון הופיעהלאחר הגשמים האחרוניםרטיבות חדשה, לאורך

    חיבור התקרה לקיר החיצוני בקרבת המרזב והתפשטה גם לאזור שמסביב למרזב.

    באותו אזור קיים גם סדק בקיר החיצוני שעלינו לאטום. יש לציין שהבניין ישן והשיפועים נוצרו מחול כך שקיימות 2 שכבות חול, האחת ישירות מעל לתקרת הבטון בגובה משתנה ליצירת השיפועים, כשמעליה שכבות האיטום ומעליהן שוב חול וריצוף.

    האם ניתן להשקיע באזור הסדק ,תוך ביצוע עבודת האיטום, צינוריות ניקוז שירחיקו את המים שחדרו מעל לתקרת הבטון?אולי להוסיף גם צינוריות בגובה המלוי שמעל לשכבת האיטום, עם שפיכה ישירה החוצה.שינקזו את המים שחדרו מעל שכבת האיטום? או אולי עדיף להוסיף נשם? אודה לתשובתך.

    • · בעיות רטיבות תחת גג מרוצף, אזור המרזב

      (גבי)

      שלום רחל,

      אנא ראי את המאמר על איתור נזילות - גגות מרוצפים או מרפסות.

      בגגות מרוצפים ובמרפסות, הופעת רטיבות מתחת לאזור המרזב הינה תופעה מאוד שכיחה. לצערי ברוב המקרים יתברר שמקור הבעיה כלל אינו בסביבת המרזב מכיוון שהרטיבות יכולה להגיע לשם ממקום מרוחק יותר ולזחול בשיפוע עד לאזור המרזב, מתחת ליריעות האיטום.

      יחד עם זאת תיקון הסדק שבקיר הנו כמובן הכרחי ויתכן שזהו הגורם לבעיה.

      ממילא לא ניתן להתקין "פישר" מנקז סתם כך מבחוץ ואם מבצעים זאת יש להסיר מספר מרצפות מהאזור ולבצע את הניקוז (ה"פישר") בצורה מסודרת, עם חיבור תקין לשכבת האיטום.

      ללא כל קשר ל"פישר" שאפשר לבצע אותו או לוותר עליו בשלב זה, את הסדק בקיר חובה לאטום. עם (הרבה) מזל יתכן שלא תידרשנה עבודות נוספות.

      בהצלחה,

      גבי

      • · פישר להוצאת רטיבות כלואה במילוי החול

        (רחל)

        גבי שלום,

        תודה על התגובה המהירה ועל המאמרים המפורטים.

        הגג הוא בקומה שמינית ולצורך סתימת הסדק החיצוני נדרשת עבודה בסלפנינג

        ולכן חשבתי למצוא פיתרון להוצאת פישר ואטימתו מבחוץ במהלך ביצוע אטימת הסדק , שהרי אם נרצה להוסיף פישר מאוחר יותר יהיה קשה לאטום מסביב מבחוץ.

        האם הבנתי נכון שהפישר צריך להיות בעצם מרזב דו קומתי עם יציאת צנורהחוצה דרך הקיר? אני חשבתי על צינורית אטומה בבד שתוחדר מבחוץ ישירות לאזור המילוי. זה נשמע דמיוני? הרבה תודה להתייחסותך.

        בברכה, רחל

        • · ניקוז מים מתחת לריצוף באמצעות ”פישר”

          (גבי)

          שלום רחל,

          ניתן להתקין "פישר" שכזה ולאטום מסביבו מבחוץ באמצעות סנפלינג, אלא שחובה לפרק מרצפות ולהרכיב אותו מהצד הפנימי כך שיהיה ניתן לחבר את יריעות האיטום אל הפישר. אם תנסי לבצע את כל העבודה רק מבחוץ תגרמי לנזק חמור לשכבת האיטום ובעיית הרטיבות רק תחריף.

          פישר מאולתר שכזה ניתן להתקין בקרקעית האיטום, במקום הנמוך ביותר. מפרקים מספר מרצפות, קודחים בקיר ומתקינים בו פישר. לאחר מכן מחברים את היריעות אל הפישר. ניתן להזמין "פישר" מפח שיש לו "שמלה" בצדדים שאליה מלחימים את היריעות. לאחר מכן מניחים באזור פתח הכניסה בד גאוטכני וחצץ, אשר מונעים מלכלוך וחול לזרום אל תוך ה"פישר".

          פעולה זו נחשבת כמובן כאלתור ולא ניתן להמליץ עליה כפתרון מה גם שאין כל ודאות שהיא תפתור את בעיית הרטיבות.כמו כן מיותר לציין כי ישנם בשוק קולטנים דו-מפלסיים יעודיים שעדיפים על פני אילתור שכזה. ראיקישור אל ניקוז כפול / ניקוז דו מפלסי.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן