הוספת הודעה חדשה
  • · אוסף חשודים ברטיבות

    (שאול)

    שלוםיש לי מרפסת מרוצפת 40 מר.לשכן מתחת למרפסת יש רטיבות בפינה של המרפסת הגבוהה יותר.יש לו רק רטיבות בחורף ואין טיפות.מלבד המרפסת קיים גם חשד של המרזב בגג אשר עובר בדרכו למטה סמוך מאוד לאזור הבעייתי.המרזב טופל לפני שנה עי שחר -- כנראה בצורה רשלנית למדי.אותם תופעות היו לפני שנה ובדיוק אותו מקום.אינסטלטור גם מצא לפני יומיים סדק קרוב לפתח האוויר של המרזב וסתם אותו אולם הוא אומר שאינו מאמין שהבעייה מקורה בסדק זה.הוא גם טוען ששחר לא הכניסו צינור בתוך צינור במרזב כפי שהתחייבו כלפי הוועד.1. האם העובדה שקיימת רק רטיבות ולא נזילה/טיפות מצביעה היכן מקור הבעייה?2. האם יש דרך לוודא היכן הבעייה ללא ביצוע צילום תרמי אשר שמעתי שהדעות חלוקות לגבי יעילותו?בתודה

    • · טיפול ברטיבות בתקרה מתחת למרפסת

      (גבי)

      שלום שאול,

      לא ברור מה חלקה של "שחר" בכל העסק. האם החברה הגיעה במסגרת שרות של חברת הביטוחתחת תנאי תעודת האחריות ? אנא פרט.

      באשר לנזילה, ראה מאמר על איתור נזילות - גגות מרוצפים או מרפסות. הבעיה באיתור נזילות מסוג זה נעוצה בכך שמקור חדירת המים יכול להיות מרוחק יותר מהאזור בו קיימת הרטיבות בתקרה. יכול למשל להיות מצב בו כל יציקת התקרה רטובה כתוצאה מליקוי בשכבת האיטום, אך הרטיבות עצמה תבצבץ רק היכן שקל לה לחדור לתקרה, בקדח של המרזב או בקצה היציקה, במקום בו היא מתחברת לקיר.

      וכאשר ישנה רטיבות בחלק העליון של המרפסת קיים גם סיכוי שהמים חודרים דרך חלחול בקיר הסמוך.

      לשאלתך:

      ניתן לבצע בדיקת הצפה של המרזב. ניתן גם לבצע צילום של הצינור מבפנים, עם ציוד מתאים, ואף תיקון באמצעות טלאי אפוקסי שמוחדר אל פנים הצינור.

      הבעיה (כרגיל..) היא בסופו של דבר כספית, מכיוון שעלות הבדיקות והתיקונים מצטברת ועוברת לעיתים את עלותו של איטום חדש של כל השטח. במקרים רבים נסיונות התיקון נכשלים וכך יוצא שעלותם ממילא מתבררת כולה כמיותרת כך שבאופן כללי כאשר העסק מסתבך מומלץ להרים את כל הריצוף ולבצע איטום מחודש.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      שב"ש,

      גבי

      • · מומחה איטום

        (שאול)

        גבי תודה על התגובההיה אצלי לפני שנה מומחה איטום אשר התרשמתי מאוד מהמקצועיות שלו.הוא בדק את המרפסת שלי , ראה את אופי הרטיבות אצל השכן מתחת למרפסת המרוצפת ואת המיקום וקבע הבעייה לא במרפסת שלך אלא במרזב בגג.לפני שעלינו לגג הוא כבר ידע שנמצא את פתח צינור האוויר של המרזב סדוק ושבור וכך בדיוק היה. בעקבות האבחנה שלו ואבחנה של מומחה נוסף סוכם שעושים צינור בתוך צינור במרזב ( המומחה איטום לא התלהב והציע שעדיף בהרבה לעשות צינור חיצוני עוקף -- בתור הערת ביניים --הוא לא לקח כסף על הביקור והאבחנה וגם אמר שאינו מסוגל לבצע את התיקון אלא רק בעוד חצי שנה והמליץ לפנות לגורם אחר-- כך שמכל הסיבות האלו הוא רכש את אימוני -- הבעייה שלא שמרתי את הפרטים שלו ואני לא מצליח להזכר היכן מצאתי אותו באינטרנט --היה נדמה לי שזה האתר הזה אולם כנראה אני טועה)מה דעתך על כל הסיפור הזה?הועד לוחץ עלי לתקן ואני די בטוח באבחנה שלו ובכך שהעבודה כנראה לא בוצעה היטב.אני גם חושש שבדיקה תרמית תגלה סימני רטיבות קלים מתחת לרצפות שלי אשר אינם הסיבה האמיתית לרטיבות אצל השכן.מצד שני אינסטלטור מצא לפני יומיים סדק קרוב לפתח האוויר של הניקוז וסתם אותו אולם הוא ציין שאינו חושב שזה מקור הבעייה.אולי הוא תקן את הבעייה האמיתית ואני סתם נכנס למסלול של איטום מיותר במרפסת שלי?בתודה

        • · מומחה לאיטום

          (גבי)

          שלום שאול,

          אם תמסור שוב את מספר הטלפון אותו השארת בפעם הקודמת- אוכל לבדוק ברשימות אם ומי ביקר אצלך בשעתו.(תוןכל להשאיר את המספר גם במדור צור-קשר).

          בכל מקרה וכפי שציינתי קודם, מכיוון שרוב הנזילות במרפסות הנן ממילא תחת אזור המרזב, בעל מקצוע מנוסה יוכל לנחש זאת מראשאך הוא עדיין לא יוכל לאמר אם הנזילה היא בגלל המרזב או בגלל ליקוי במקום מרוחק יותר.

          בדיקה תרמית כאמור תראה היכן ישנן מרבצי רטיבות. אך המים עצמם יכולים להגיע ממקום אחר לגמרי מאשר אותו המקום בו הם החליטו "לרבוץ".

          אם ישנו סיכוי שהבעיה היא אכן במרזב כפי שתארת, בהחלט כדאי לבצע תיקון מקומי כפי שביצע האינסטלטור- ולהמתין ולראות מה התוצאות. איטום של כל המרפסת הנו עסק יקר ושווה להמתין ולבדוק.

          שב"ש,

          גבי

          • · איך יודעים שהבעיה נפתרה?

            (שאול)

            גבי שלוםהיות ובמקרה זה קיימת בעיית רטיבות בלבד ואין נזילות.איך אפשר לדעת האם התיקון של האינסטלטור פתר הבעייה או לא ?כמובן בלי לחכות לחורף הבא שאז נדע בוודאות.יש מקומות אצל השכן שלי מתחת למרפסת אשר ישנו תהליך של התקלפות וחלק רטיבות אשר מתפשטת.איך אפשר לדעת האם מקור הרטיבות הוא מהמים שכבר חדרו למרבצים ועדיין משפיעים או שחלק מהתהליך נגרם ממי השטפונות החדשים שהיו לנו ב- 3 ימים האחרונים ואשר באו אחרי התיקון ?בתודה

            • · בעיית איטום למרפסת

              (גבי)

              שלום שאול,

              הטוב ביותר יהיה פשוט להמתין. אם כתם הרטיבות גודל, או מופיע מחדש- הבעיה לא טופלה. תוכל גם לבצע בדיקת הצפה של המרפסת והמטרה של הקירות באזור החשוד, אך אפשר גם פשוט להמתין לגל הגשמים הבא ולראות אם כתם הרטיבות בתקרה מתרחב או קוטן. (תוכל לסמן בעפרון את היקף הקו החיצוני של כתם הרטיבות בתקרה ולראות בהמשך אם הרטיבות מתרחבת מעבר לקו, או להיפך).

              בהמשך לתקשורת הקודמת: בדקתי את הרישומים ואכן ביקרנו אצלך בחודש מרס או אפריל 2010 (אריה או יורם).

              שבוע טוב,

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן