הוספת הודעה חדשה
  • · 1. איטום פנימי בין קומות 2. מה עושים בגשם?

    (שמעון)

    גבי שלום יש לי 2 שאלות בבקשה:

    1.האדריכל המליץ לבצע ברצפת קומה 2 איטום עצמי ( בכל החדרים בהם איש האיטוםלאיבצע) על מנת למנוע נזקים לקומה א` במקרה של פיצוץ צינור.

    מה דעתך ואם כן האם תוכל להמליץעל חומר יעיל ולא מסובך לשימוש עצמי וכיצד לבצע?

    2. אנו לאחר טיח פנים ולפני טיח חוץ , מתי נוכללהתחיל בעבודות האיטום של כל הבית והגגות בהתחשב בגשמים שירדו ושעוד ירדו?

    תודה

    • · לאטום בין הקומות ותחת תנאי גשם.

      (גבי)

      שלום שמעון,

      להערכתי אין צורך באיטום של כל רצפת הקומה השניה. נכון יותר לשים דגש על איכות עבודות האיטום בחדרים הרטובים ובכל המקומות שבהן עוברת צנרת - כולל המטבח. אם יבוצע סף הפרדה מבטון בכניסות לכל האזורים הרטובים לא יהיה חשש ממעבר רטיבות מתחת לריצוף - אל שאר חלקי הבית. עדיף להשקיע בהקפדה יתרה על האיטום בחדרים הרטובים ועל איכות הבצוע של סף ההפרדה הנ"ל.

      דרך אגב: אם הנך מהמקפידנים רצוי היה לתכנן מראש נקודות ניקוז עליונות ברצפות של החדרים הרטובים למקרה של הצפה עילית.ניקוז מסוג זה אינו מקובללבצוע, כנראה משום הסיבה האסטתית, אך יעילותו רבה מאודבמקרה של פיצוץ בצינור עילי כלשהי (כמו שקורה לעיתים כתוצאה מהתנתקות הצינור של הניאגרה בשרותים). אני מניח שכבר מאוחר מדי להתקין ניקוזים שכאלה אך אם ברצונך ממש להקפיד תוכל לבחון את הרעיון בפני האדריכל. כאמור- זהו נושא "פרוץ" שאין נוהגים לחשוב עליו מראש.

      לענין חומר אטימה ליישום קל: אפשר למרוח בקלות חומר אטימה צימנטי מסוג סיקה טופ 107 (או שו"ע). מערבבים את האבקה עם הנוזל בעזרת מערבל חשמלי (מקדחה ומוט ערבול) ומורחים את החומר על גבי רצפה נקייה וספוגה ברטיבות.

      בקשר לגשמים: אין מניעה לבצע עבודות איטום גם בתקופת החורף וממילא אין ברירה. יש פשוט להמתין למספר ימים ללא גשם ולבצע את האיטום בימים אלו. יכולה להיווצר בעיה באיטום של הגג כאשר רטיבות שתהיה ספוגה בבטקל תישאר כלואה מתחת לשכבת האיטום (יריעות ביטומניות). כך שרצוי לתת לאזור להתייבש כמה ימים בשמש לפני שמתחילים את האיטום בגג.אחרת שאריות הרטיבותתוכלנה להתנדף דרך התקרה הפנימית של הביתולגרום לקילופי צבע בתקרה. אם תבצע את האיטום בחורף המתן לייבוש כנ"ל כמה שיותר זמן ודחה את בצוע הצביעה של התקרה עד שתהיה בטוח שאין סימני רטיבות בטיח.

      בהצלחה בהמשך הבניה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן