הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות חוזרת בתקרות וקירות

    (ג’קי)

    בבית פרטי בן 25 שנים יש לנו תופעה חוזרת של רטיבויות במקומות מסוימים בקירות ותקרות . ובמיוחד בקירות של חלל המדרגות הגבוה שמקשר בין המפלסים השונים. וקירותיו מחברים בין גגות מרוצפים וגם בין חדרים רטובים וגם חדר עם מרפסת.

    הגגות והמרפסות נאטמו במקור ביריעות ואחר כך רוצפו.

    מאז נפתחו שוב שורות מרצפות הקצה ונעשו שוב רולקות חדשות וטופלו הכניסות למרזבים וגם נאטמו המרצפות גם בפוגות וגם מעל המרצפות. בגג העליון נעשו שוב יריעות על המרצפות. וכל קירות החוץ נצבעו ברב גמיש.

    אך הרטיבות והתפוררות הטיח חוזרת על עצמה כל שנה.

    הרטיבות מתמקדת ב-2 מקומות עיקריים:

    1. בקירות מעל הגגות המרוצפים

    2. באותם קירותגם נמוך יותר - באזור החיבור לרצפות קומת הביניים (שאיננה גג אבל המשך של רצפת חדרים רטובים וחדר עם מרפסת). וגם בתחתית אותה הרצפה אך דוקא באזור שאינו מתחת לחדרים הרטובים.

    ברצוני לציין כי בקירות האלה יש גם מספר חלונות ,

    וגםשעכשו בקיץ הקירות אינם רטובים אבל מנופחים. (מכאן אנו מסיקים שזו לא בעית אינסטלציה). אף אחד לא גר שם עכשו.

    ההצעות לפתרונות אינסופיות: מלאטום שוב את כל הגגות ואת הקירות הצמודים אליהם , ועד הריסת חדרים רטובים ואיטום ובניתם מחדש, וגם החלפת פריטי אלומינים ... בקיצור אפשר להקים את הבית מחדש...

    הביתהיה להשכרה אבל בגלל העלויות הגבוהות הנדרשות מאיתנו בענין בלי כיסוי ( כולל תיקוני טיח וצביעה שוב ושוב) והחשש להסתבך עם השוכרים הבית עומד ריק כבר כמה שנים ואנו חייבים להשמישו .

    איך אפשר ומי יכול לאתר בוודאות את הבעיה ולפתור אותה בהשקעה סבירה, בלי להרוס חצי בית או לבנות את כל הבית מחדש? כי איננו יכולים לספוג עלויות מיותרות .

    • · בעיות רטיבות ממרפסות, חדרים רטובים ועוד

      (גבי)

      שלום ג`קי,

      מתאור דבריך משתמע שלא יהיה מנוס מאיטום מחודש של כל המרפסות שגובלות עם אותו קיר.

      הסיבה לכך נעוצה בעובדהשהרמת שורת מרצפות אחת בלבד באזור המפגש בין הריצוף החיצוני לקיר- איננה מספקת. רטיבות שחדרה אל מתחת לשכבת האיטום של המרפסת יכולה להספג אל עומק יציקת הבטון שמתחת לאיטום ולעבור ממנה ישירות אל תוך הקיר בצורה קפילארית. במקרה שכזה איטום שיבוצע מעלהיציקה, בחיבור בינה לבין הקיר, פשוט לא יועיל. מכיוון שכך, לא קיימת שום שיטת קסם להורדת העלויות. הדרך הטובה ביותר היא פשוט לבצע את כל מה שצריך כבר בפעם הראשונה, ולהמנע מהוצאות חוזרות ונשנות.

      ראה הסברים נוספים במאמר על איתור נזילות- גגות מרוצפים או מרפסות. תופעת רטיבויות בנקודת המפגש בין קירות לרצפות של מרפסות חוץ הינה מאוד שכיחה ולא ניתן לבצע תיקון מקומי ולתת עבורו תעודת אחריות.

      יתכן שניתן גם לבצע איטום מעל הריצוף הקיים, אך יש לבדוק בשטח את כדאיות הנושא מכיוון שסביר להניח שישנה רטיבות רבה שכלואה כבר כעת מתחת לריצוף.

      אמנם אין צורך "להקים את כל הבית מחדש" אך בהחלט יהיו מקומות שבהם תידרש עבודה יסודית בכדי שניתן יהיה לספק עבורה תעודת אחריות.

      יש כמובן לבחון בשטח ולראות אם ניתן לבצע איטומים מקומיים או אפילו פנימיים, בחלק מהמקומות.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן