הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג בזיפות – לפי המפרט באתר + שכן שמחפש את הזול ביותר…

    (מתי)

    שלום,אני מנסה לרכז את פרויקט חידוש איטום הגג בבנין משותף (שיש בו כשלים וחדירת רטיבות).אספתי מספר הצעות מחיר (גם זיפות וגם יריעות).את כל ההצעות ביקשתי לפי מפרט שהכנתי (המבוסס על ההמלצות באתר). באספת דיירים נבחרה אופציית הזיפות.המפרט לזיפות כלל מריחת פריימר שימוש בזפת תקנית 75/25 יישום עם רשת טינטרגלס בשתי שכבות בכמות כוללת של 2.5 ק"ג למטר + הלבנה אקרילית. כל זאת במחיר 30 ש"ח למטר.היום אחד השכנים הביא הצעה אחרת (בחצי מחיר).כשדיברתי עם איש האיטום שלו, התברר שזה לא לפי מפרט ("אם אתה רוצה לפי המפרט זה עולה כפול").הוא הציעה שימוש בזפת רכה יותר, בשכבה אחת ללא רשת זיון.לשאלתי, אם אתקשר לביטום ואשאל את היועץ הטכני כיצד ליישם את הזפת, מה יענה לי. ענה: " הוא יגיד לעבוד לפי המפרט שאתה נתת".כעת השכן מנסה לשכנע את שאר הדיירים לבחור באופצי זו (שמן הסתם אינה תקנית).מהם האפשרויות העומדות בפני כדי למנוע (ועדיף בנועם) את הכיוון השגוי הזה (ע"ע תקרת פל-קל, גשר המכביה)?תודהמתי

    • · זיפות בזפת לא תקנית.

      (גבי)

      שלום מתי,

      זפת רכה (נקראת גם 60/70) איננה טובה לאיטום הגג, בטח ובטחשלא כאשר מדובר על שכבה אחת בלבד. זפת מסוג זה מתחממת מהר מאודונהיית רכה מדי אפילו כאשר היא איננה מקבלת קרינה ישירה של שמש אלא סתם כאשר הטמפרטורה בחוץ גבוהה. לאחר ההתחממות הזפת גולשת במקומות משופעים וגם אורך חייה קצר יותר והיא מתייבשת ומתקלפת מהגג. הזיפות פשוט לא יחזיק מעמד יותר משנה שנתיים ותאלצו לבצע את העבודה מחדש.

      לצערי אינני יודע כיצד תוכל לשכנע את השכן, שהרי כל רצונו הוא לחסוך בכסף. אגב- המחיר שקיבלתם עבור בצוע של שכבה אחת הוא יקר יחסית משום שמדובר בזפת לא תקנית וזולה מאוד. האם המחיר כולל הלבנה במלבין אקרילי או סיוד ?

      גם הסיוד עצמו יכול להיות בעיתי על גבי זפת רכה משום שישארו סדקים בשכבת ההלבנה (איננה גמישה כמו הזפת) והשטח יראה כמו אדמה חרוכה.

      תוכל גם לפנות אל תרבות הדיור ולקבל מהם יעוץ משפטי בנושא שהרי העבודה איננה תיקנית.

      בהצלחה ושבוע מוצלח,

      גבי

      • · הצעתו כללה סיד עם דבק

        (מתי)

        הוא טען שמלבין אקרילי (פוליגג) יקרע עם תנועות הזפת.

        • · הלבנת גג

          (גבי)

          שלום שוב,

          ההיפך הוא הנכון. הסיד אינו גמיש כלל והפוליגג כן. הסיד פשוט זול הרבה יותר ולכן הוא מעדיף לבצע סיוד במקום חומר אחר יקר יותר. אגב- מלבין אקרילי איננו פוליגג כי אם צבע אקרילי להלבנת גגות, בדומה לסופרקריל.

          גבי

          • · הלבנה

            (אריק)

            היתרון של מלבין אקרילי גם מבודד וגם גמיש. נכון שזה מייקר והאופציה הכי מתאימה למחירים שנעים בין 23 ל27ש"ח היא 2 שכבות זפת שכשבשיכבה הראשונה זפת רכה 60/70 עליה מודבקת רשת פיברגלס ומכוסה בזפת קשה 75/25.וואז לסייד את הגג בסיד בתוספת דבק אקרילי להגנה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן