הוספת הודעה חדשה
  • · חדר מקלחת רטוב

    (ברי)

    גבי שלום,כתבתי פה בעבר שהדירה שלנו הוצפה. כעת הוצאנו ריצוף וחול והבית התייבש. את חדר המקלחת בו החלה ההצפה (חיצונית, מצינור ניאגרה) הקבלן פתח רק עכשיו (3 אריחי קרמיקה). רטוב שם. הוא טוען שזה חדר רטוב וזה בסדר שיש שם מים ויש איטום וזה לא בעיה שיהיה שם רטוב. זה לא חדר מקלחום אלא חדר עם אמבטיה.אנחנו מתוכננים לרצף ביום ראשון את הבית. האם אפשר להשאיר ככה את האמבטיה? האם מס` ימים יעזרו לייבוש כשרק 4 אריחים פתוחים?תודה

    • · רטיבות תחת רצפת חדר אמבטיה

      (גבי)

      שלום ברי,

      שים לב שיש לבדוק אם האיטום בחדר האמבטיה - תקין. אם המים עברו אל מתחת לריצוף של החדרים הסמוכים, יתכן שישנה בעיה באיטום של חגורת ההפרדה אשר אמורה להיות קיימתתחת פתח הכניסה לחדר.ברוב המקרים יתברר שקיים ליקוי שכזה.(ראה מאמר על איטום מקלחות או חדרים רטובים בחומרי איטום ביטומנים משחתיים).

      לשאלתך: 3-4 ימים אינם מספיקים לייבוש החול הרטוב.

      אם האזור ממש מוצף בשלוליות מים עדיף לפרק ולהחליף את המילוי ושוב0 לבדוק את האיטום (!). אם ישנה רק לחות סבירה או אפילו מעט גבוהה- אין צורך בכך.לשיקולך..

      בהצלחה,

      גבי

      • · המשך

        (ברי)

        ההצפה קרתה לאחר שביצענו איטום חדש לחדר האמבטיה וריצפנו אותה מחדש. לדעתי האיטום לא רע, מים כן חדרו לחדרים אך לא דרך סף ההפרדה, אלא מעל פני שטח הטרצו בחדרים.אני גם רואה שאין חלחול מהאמבטיה לחדרים שכבר התייבשו.בחדרים האחרים כבר אין חול והבטון יבש.2 שאלות:1. החול באמבטיה ספוג, אך אין שלוליות.חשבנו לפרק רק חלק מהבלטות (אלה שלא נוגעות לאמבטיה, לאסלה) ולהחליף שם חול ביבש ואז הלחות מתפזרת על יותר חול יבש. ואז לרצף (בלי לחכות ליבוש) מה דעתך?2. אם נשאיר את זה כך, מה יהיה עם המים? הקבלן אומר שזה חדר רטוב וזה לא נורא שיש שם מים. אני לא מבינה דבר אחד. כשיש כזו כמות של מים מתחת לריצוף (זו הרי לא כמות נורמלית של מים שאמורים להיות מתחת לריצוף באמבטיה) אין להם לאן לצאת כשהכל מרוצף או שזה מתנדף עם הזמן?תודה...

        • · תיקון איטום וריצוף במקלחת לאחר הצפה

          (גבי)

          שלום ברי,

          רטיבות שתישאר כלואה מתחת לריצוף - לא תתייבש מעצמה מכיוון שאין לה "לאן ללכת": מעליה יהיה ריצוף אטום ומתחתיה- שכבת איטום. עדיף לייבש ו/או לפתוח כמה שיותר. אם תייותר מעט לחות- לא נורא, אך כמות נכבדה של רטיבות אינה רצויה.

          כמו כן מומלץ לבדוק היטב את ענין האיטום, כפי שציינתי קודם. הסיבה שלא רואים מים שעוברים כעת מחדר הרחצה יכולה להיות משום שמפלס המים ירד. ליתר בטחון - בדקו שוב את איטום חגורת ההפרדה.

          אין אגב"איטום לא רע": או שהוא מושלם או שהוא בעצם לא קיים. גם כאשר כל השטח של חדר הרחצה מתמלא במים כמו בריכה, הם לא אמורים לעבור החוצה.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן