הוספת הודעה חדשה
  • · זיפות גג זפת – עשה זאת בעצמך

    (גדי)

    שלום.

    אני גר בבניין בן 2 קומות שיש 3 דירות בקומה (230 מ` גג בטון). לפני כ-5 שנים בוצע איטום בזפת חם (2 שכבות) ומאז כל שנה סיוד. לאחר 5 שנים החליטו השכנים כי הם לא מעונינים יותר לזפת את הגג כי הבניין מיועד להריסה ב-3-4 שנים הקרובות.

    ברצוני לבצע איטום בצד שלי בלבד 90 מ` בערך (מכספי הפרטי). קיבלתי הצעות מקבלנים של 3000 ש"ח (ל90 מ` בלבד) וזה קצת יקר לי. כרגע מצב הגג הוא דיי "דלמאטי" (אזורים של זפת וסיד) ויש גם קצת נפיחויות (ללא נזילות).

    1. האם קיים חומר מספיק אמין וחזק שניתן לבצע בו את האיטום בעצמי ?

    2. האם יש צורך לפוצץ את נפיחויות לפני בצוע איטום?

    3. לכמה זמן זה מחזיק ואם נדרש "טיפול" בחודשי הקיץ?

    תודה מראש וחג שמח.

    • · איטום גג- עשה זאת בעצמך

      (גבי)

      שלום גדי,

      המחיר שקיבלת מהקבלן הנו נמוך, אם כי לא ציינת על איזה סוג של חומר איטום דובר.

      באופן עקרוני תוכל גם לבצע איטום גג בשיטת "עשה זאת בעצמך" - עם חומרי אטימה משחתיים. אם אין שלוליות עמוקות על הגג ואם השיפועים תקיניםתוכל לאטום אותו עם חומרי איטום אקרילים כדוגמת "פוליגג" או "אקרילפז". ראה הסברים במאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקריליים.

      במקרה שישנן שלוליות "סבירות" יש לעבור לחומרים מתקדמים יותר כגון "פוליגג סופר M", "מולטיגג", "אינופז H2O", או "מאסטרגג". אם מצב השיפועים / השלוליות בכי רע- יש לעבור לחומרים פוליאוריטנים כגון "היפרדסמו LV" (או לבצע זיפות גגבאמצעות הקבלן).

      בכל המקרים יש לפרק לגמרי את אותן בועות האויר שהזכרת. לקבלת איטום אמין יש לבצע שתי שכבות עם רשת אינטרגלס בין השכבות, לפחות במעברים מעל פני סדקים ובחיבורים עם הקירות.שים לב שעבודה שכזו תדרוש כמות חומר גדולה יחסיתולכן מחיר החומריהיה ממילא קרוב לזה שהוצע לך ע"י הקבלן.

      לחילופין, ואם אכן מדובר על איטום זמני בלבד (ומנסיוני עם ועדי בתים זמני הנו מצב די קבוע..), תוכל לבצע את האיטום רק בשכבה אחת ולבצע שתי שכבות במוקדים הנחוצים בלבד. אך ההמלצה היא לבצע שתי שכבות כמפורט במאמר לעיל.

      אין צורך לבצע הלבנה / סיוד שנתי.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן