הוספת הודעה חדשה
  • · חדירת רטיבות ממשטח מרוצף בשיש לתוך הבית

    (שניידר יעקב)

    שלום

    יש לי משטח מרוצף שיש בגודל של כ-6 מ"ר שנמצא במפלס אחד עם הבית (למעשה כל הקומה מרוצפת בשיש). המשטח מקורה בחלקו ולכן הוא חשוף לגשם.כנראה שבזמן הבניה לא אטמו את המעבר בין המשטח החיצוני למשטח הפנימי שנמצאים באותו המפלסוכתוצאה מכך שיש מרווחים בין לוחות השיש הגשם מחלחל ומרטיב את החול גם בתוך הבית וכתוצאה מכך יש רטיבות מעל לפנלים בתוך הבית. אשמח לקבל מכם התייחסות לפתרון הבעייה. הבית הוא בן 24 שנה.

    • · איטום משטח מרוצף חיצוני

      (גבי)

      שלום יעקב,

      המצב שתארת מחייב טיפול מהיר בכדי למנוע מהרטיבות מלהתפשט אל מתחת לריצוף של חלקים נוספים בבית. במצבים חמורים לעיתים אין מנוס מפרוק והחלפת חלקי ריצוף פנימיים ועלול גם להגרם נזק לשכבת הריצוף עצמה, כך שאין להמתין.

      לכל הפחות יהיה צורך לפרק כעת את שורת הריצוף הצמודה לויטרינה ולבדוק אם ניתן להסתפק בתיקון האיטום באזור החיבורבלבד. אם יתגלה שאין איטום כלל מתחת לכל המשטח המרוצף החיצוני- יהיה כפי הנראה צורך להרים את כולו ולבצע את האיטום הנדרש.

      (ראה שרטוט של חגורת הפרדה בין משטח מרוצף חיצוני לפנימי, במאמר על איטום מרפסת או גג מרוצף ביריעות ביטומניות).

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה ואם תרצה תוכל גם להשאיר פרטים במדור צור קשר ונשמח לסייע.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום מרפסת

        (שניידר יעקב)

        תודה על התשובה

        מאחר והמרפסת היא למעשה משטח חיצוני באותו המפלס של הבית והמים שמחלחליםמתנקזים גם מצידי המשטח האם יש דרך לאטום את המשטח מבלי לפרק אותו בחומרים שקופים כמו סוגי אפוקסי או כל חומר שקוף אחר?

        • · איטום משטח מרוצף חיצוני

          (גבי)

          שלום יעקב,

          ניתן לאטום משטחים מרוצפים עם חומר אטימה פוליאוריטני (שקוף או צבעוני) אך במקרה שלך מאוד לא מומלץ. קיימת כעת רטיבות רבה מתחת למשטח המרוצף והיא עוברת אל תוך הבית. גם אם תצליח לאטום את המשטח עדיין הרטיבות תמשיך לחלחל מתחתיו לאזורים פנימיים מרוחקים יותר בבית. במצבים מסוג זה יש פשוט לפתוח את כל נקודת החיבור בין המשטח החיצוני לבית- ולבצע הפרדה / אטימה מוחלטת בין השניים. אם לא תעשה כן אתה תסתכן שלא לצורך בהחרפת הנזקים הפנימיים שיתרחשובפנים הבית, במוקדם או במאוחר.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן